بی‌ادبترین گردشگران جهان را بشناسید
کد خبر: ۱۰۹۲۳۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

وقتی صحبت از گردشگر و صنعت گردشگری می‌شود بیشتر مردم به درآمدهای حاصل از این صنعت و جاذبه‌های گردشگری فکر می‌کنند، اما نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود آداب معاشرت و شیوه رفتار گردشگران است.

شیوه رفتار گردشگران و رعایت ادب از سوی آنها همواره نقش مهمی در نحوه نگرش مردم کشور میزبان گردشگران به کشور آنها دارد. از آنجا که بیشتر این افراد امکان سفر به کشورهایی که گردشگران بی‌ادب از آن‌ها آمده‌اند را ندارند،‌ تنها ملاک قضاوت، گردشگران این کشورهاست که این امر علاوه بر نحوه رفتار آن‌ها با گردشگران در بسیاری از موارد تأثیر مستقیمی بر نحوه صدور ویزا توسط دولتها برای گردشگران کشورهایی دارد که به بی‌ادب بودن شهرت یافته‌اند.

در این شرایط سایت «استاف» در گزارشی به معرفی 10کشوری که بی‌ادب‌ترین گردشگران را دارند پرداخته است که بر اساس آن گردشگران آمریکایی در رتبه‌ی نخست بی‌ادب‌ترین گردشگران جهان قرار دارند. بر این اساس گردشگران آمریکایی با صدای بلند صحبت می‌کنند،‌ از الفاظ زشت استفاده می‌کنند و چاق و بد لباس هستند.

پس از آن، گردشگران انگلیسی در رتبه دوم بی‌ادب‌ترین گردشگران جهان قرار دارند. بر اساس این نظرسنجی گردشگران انگلیسی به کرات در مراکز اقامتی از جمله سالن‌های نمایش و کلو‌پ‌های شبانه رفتارهای غیر اخلاقی از خود بروز می‌دهند.

در رتبه‌ی سوم این رده‌بندی گردشگران روس قرار گرفته‌اند. گردشگران این کشور به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی و انجام اعمال غیراخلاقی با حالات مستی و همچنین استفاده از لبا‌س‌های نامناسب شهرت خوبی در بسیاری از کشورها ندارند.

در رتبه‌ی بعدی نیز گردشگران چینی قرار دارند که تعدادشان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری یافته است و تمام کشورها به دلیل جمعیت یک میلیارد و 350 میلیون نفری این کشور به دنبال جذب گردشگر از چین هستند. گردشگران این کشور به دلیل انجام اعمال غیرمتعارف شهرت دارند که در آخرین مورد آنها یک گردشگر چینی اقدام به نوشتن یادگاری روی دیوارهای یک معبد تاریخی در مصر کرد.

در رتبه‌ پنجم رده‌بندی بی‌ادب‌ترین گردشگران جهان گردشگران استرالیایی قرار دارند. البته استرالیایی‌ها علاقه کمی به سفر دارند، اما در سالهای گذشته گزارش‌های زیادی از رفتارهای غیر اخلاقی آنها در کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای غربی منتشر شده است.

در رتبه‌ ششم این رده‌بندی گردشگران آلمانی قرار گرفته‌اند که بر اساس نظرسنجی‌ها به کرات در میهمانی‌ها و کلو‌پ‌های شبانه رفتارهای غیراخلاقی از آن‌ها سر می‌زند.

گردشگران هندی نیز در رتبه‌ی هفتم بدترین گردشگران جهان قرار دارند، این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ که مدتی قبل در کشورهای فرانسه و ایتالیا انجام شد، ساکنان این دو کشور گردشگران هندی را بدترین گردشگران جهان دانسته‌اند.

در نهایت در رتبه‌های هشتم تا دهم بی‌ادب‌ترین گردشگران جهان نیز گردشگران فرانسوی،‌ ایتالیایی و برزیلی قرار دارند.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
1
4
احتمالا با این آماری که دادین مودب ترین گردشگران ایرانیان هستند ... چون با این دلار سر به فلک کشیده هیچ جا نمیرن، اگه هم جایی برن از ترس صداشون در نمیاد که مبادا ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
3
اسمشونو رو تخته بنویسید
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
1
3
یه کاری کردید هیچ کس جرات نمیکنه بیاد اینجا
مهدی دوصفرهفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
1
2
آمریکایی ها چون چاق اند، بی ادب اند؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
خوب شد تعرفه های خروج از کشور رفت بالا وگرنه الان در لیست با اختلاف اول بودیم :)

روحانی متچکریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار