فروش گوسفند و طلب ۱۰۰ هزار دلاری منجر به قتل شد
کد خبر: ۱۰۹۲۱۴
تاریخ انتشار: 2018 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

ساعت 14:20 بیست و هشت اسفند سال گذشته مأموران کلانتری 113 بازار در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند طی یک فقره تیراندازی در محدوده بازار، چهارراه گلوبندک، داخل یک کوچه بن‌بست، مردی حدوداً شصت‌ ساله به‌قتل رسیده است.

دقایقی بعد از اعلام این خبر محسن مدیرروستا؛ بازپرس کشیک قتل پایتخت به‌همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی در صحنه جرم حاضر شدند.

بررسی اولیه حکایت از آن داشت ضارب با شلیک دو گلوله به‌سمت مقتول وی را به‌قتل رسانده و از محل متواری شده همچنین بررسی‌ها نشان داد مقتول هنگام سوار شدن بر موتورسیکلت به‌قتل رسیده است.

سرانجام با دستور بازپرس امور جنایی تهران جسد مقتول برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت قاتل آغاز شد تا اینکه مأموران روز گذشته (24 اردیبشهت) در ولنجک تهران موفق به بازداشت متهم این قتل شدند.

متهم این پرونده پیش از ظهر امروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در اظهاراتش به بازپرس گفت: سال 69 از شهرستان به تهران آمدم، با آمدن به تهران مشغول دست‌فروشی و سپس فروش گوسفند شدم تا اینکه حدود 6 ماه قبل از قتل (حوالی عید قربان) با مردی به نام کاظم آشنا شدم، کاظم آن زمان از من خواست گوسفندهایم را بفروشم و پول حاصل از آن را در بازار دلار سرمایه‌گذاری کنم.

وی ادامه داد: من نیز گوسفندهایم را فروختم و با پسر کاظم (مهران) کار را آغاز کردم تا اینکه 16 دی سال گذشته مهران به من گفت برای خرید دلار نیاز به پول دارد، من نیز طی پنج مرحله 428 میلیون تومان به وی پول دادم البته پولها را به حساب پدرزن مهران واریز می‌کردم چون حساب مهران توسط بانک مسدود بود، قرار بود مهران پولم را 17 دی به من بازگرداند اما زمانیکه به وی مراجعه کردم تنها حدود یک میلیون و 200 هزار تومان پول بابت سود از فروش دلار به من داد.

متهم این پرونده که 41 سال سن دارد، در اظهاراتش به بازپرس گفت: قرار شد مجدداً نزد مهران بروم و پولم را بگیرم اما حدود یک هفته به دلیل مریضی و دلایل دیگر نتوانستم نزد وی بروم و زمانیکه مجدد سراغ مهران رفتم، اثری از او نبود، به همین دلیل سراغ پدرزن و پدر مهران رفتم اما آنها می‌گفتند پولم را باید از خود مهران پس بگیرم، بارها سراغ خانواده مهران رفتم اما نتوانستم پولم را پس بگیرم و در مراجع قضایی اقدام به شکایت کردم، یک بار نیز که برای گرفتن پول نزد خانواده مهران رفتم مرا به داخل پارکینگ خانه برده و مجبور به امضای نامه‌ای با مضمون دریافت طلبم، کردند و بعد از آن حدود 90 میلیون تومان پول به من دادند.

وی افزود: من فردی بودم که در بازار 100 هزار دلار خرید و فروش می‌کردم اما دیگر کسی حتی هزار دلار نیز به من نمی‌داد تا اینکه یک روز یکی از دوستانم، دایی مهران را به من معرفی کرد و گفت دایی مهران با مهران ارتباط دارم و از وی می‌توانم به مهران و در نهایت به پولم برسم، من نیز از یک ماه قبل قتل، نزد دایی مهران رفتم اما او نیز می‌گفت ارتباطی با مهران ندارد اما پس از نخستین دیدار با او، حدود 20 میلیون و 500 هزار تومان به حسابم واریز شد و فهمیدم که دایی مهران از مهران خبر دارد.

وی اظهاراتش به بازپرس را اینگونه ادامه داد: برای دریافت طلبم بسیار تلاش کردم اما هیچ فایده‌ای نداشت و شب عید به من و خانواده‌ام فشار مالی زیادی آمده بود و توسط خانواده مهران تحقیر شدم تا اینکه یک اسلحه کلت به قیمت دو میلیون و پانصد هزار تومان خریدم و تصمیم گرفتم دایی مهران را به قتل برسانم، سرانجام روز حادثه به بازار و نزد دایی مهران رفتم که وی گفت از مهران خبری ندارد، من نیز قسم خوردم که وی را می‌کشم و با شلیک دو گلوله وی را به قتل رساندم، پس از قتل نیز به خانه مجردی که در نظام‌آباد داشتم، رفتم.

متهم این پرونده پس از این اظهارات با دستور محسن مدیرروستا؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت بازداشت شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار