مردم کدام کشور باهوش‌تر هستند؟
کد خبر: ۱۰۹۲۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

این سئوال به ذهن هر کسی می‌آید که باهوش‌ترین کشور‌های جهان کدامند؟ مردم کدام کشور باهوش‌تر هستند. تحقیقی که برای موسسه آماری تحقیقات مغز جالب بود و برای مشخص کردن باهوش‌ترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۶ تحقیقی را انجام داد. ضریب هوشی یا IQ همیشه مساله‌ای بحث برانگیز است.
باهوش‌ترین کشور‌های جهان از نظر رده هوشی در این تحقیق به هیچ وجه نژاد خاصی در نظر گرفته نشده است. بلکه میانگین هوشی کل افراد جامعه بررسی و عدد متوسط آن داده شده است.

ضریب هوشی ۹۷
کانادا از باهوش‌ترین کشور‌های جهان و جزو کشور‌های طراز اول از نظر معیار‌های بین المللی مثل آزادی شهروندی، کیفیت زندگی و تحصیلات محسوب می‌شود. میانگین ضریب هوشی این کشور ۹۷ است. کشور‌های دیگری که این میانگین ضریب هوشی را دارند عبارتند از: فنلان و جمهوری چک.

ضریب هوشی ۹۸
عددی که به آمریکا تعلق می‌گیرد کمی تعجب برانگیز است. چرا که آمریکا اقتصاد برتر دنیا است. چند بهترین دانشگاه‌های جهان در آن قرار دارند، ولی از نظر تحصیلی نسبت به کشور‌هایی مثل ژاپن، استرالیا و کانادا کمی عقب‌تر است. طی تحقیق موسسه مطالعات مغز میانگین ضریب هوشی در آمریکا عدد ۹۸ است.

دیگر کشور‌هایی که میانگین ضریب هوشی مردم ۹۸ است می‌توان به کشور‌های زیر اشاره کرد.

نروژ اولین کشور حوزه اسکاندیناوی با مرفه‌ترین و شادترین مردم روی کره زمین یک کشور کوچک، ولی پیشرفته با طبیعی بسیار زیبا است. مغولستان از آسیای میانه کشور پیشرفته‌ای نیست و به شکل سنتی هنوز اقتصاد آن برپایه دامداری و کشاورزی است.

فرانسه از نظر بهداشت، تحصیلات، آزادی و شرایط زندگی مردم یکی از بهترین کشور‌های چهان است.

دانمارک با سطح زندگی بالا مردم مرفهی دارد، تحصیلات رایگان و سطح بالا از دیگر نقاط قوت این کشور است که در مقایسه با دیگر کشور‌های جهان کمترین corruption را دارد.

استرالیا نیز ینگه دنیا است که به سطح سواد مردم و سیستم آموزشی اش افتخار می‌کند.

ضریب هوشی ۹۹
اسپانیا بزرگترین کشور جنوب اروپا که چندان در زمینه اقتصاد و جامعه شناسی چندان موفق عمل نکرده است. با وجود بالا بودن نرخ بیکاری در اسپانیا این کشور از نظر هوشی عدد میانگین ۹۹ را دارد.

از دیگر کشور‌های جهان در این رده هوشی می‌توان به POLAND اشاره کرد که در عرضه هنر، نویسندگی، فلسفه و دانش افراد برجسته‌ای به جهان معرفی کرده است.

مجارستان یکی از کوچکترین کشور‌های جهان که کمتر از ۱۰ میلیون جمعیت دارد. ولی این کشور هم در زمینه هنر، موسیقی، ادبیات، ورزش، و علم و فن آوری افراد نام آوری دارد. میانگین هوشی در این کشور هم ۹۹ است.

ضریب هوشی ۱۰۰
انگلستان قدرت اقتصادی، ارتش، فرهنگ قوی دارد و از نظر سیاسی و علمی از معدود کشور‌های بسیار پیشرفته جهان است. دانشگاه‌های مهم و مطرح این کشور که برخی از آن‌ها قدمتی چندصد ساله دارند. پرستیژ خاصی به این کشور می‌دهد. میانگین ضریب هوشی در انگلستان ۱۰۰ است.

نیوزیلند هم با میانگین ضریب هوشی ۱۰۰ در آن سوی دنیا یکی از زیباترین کشور‌های جهان از نظر طبیعت بکر و منحصربه فردترین گونه‌های جانوری محسوب می‌شود.

چین هم که در سال‌های اخیر به یکی از ابرقدرت‌های اقتصادی تبدیل شده کشوری بسیار بزرگ با میانگین ضریب هوشی ۱۰۰ نزدیک به یک سوم مردم جهان را در خود جای داده است.

بلژیک نیز در همین گروه قرار دارد. بنیانگذار ناتو NATO، اتحادیه اروپا، سازمان تجارت جهانی و دیگر موسسات مهم جهانی از دیگر کشور‌های غرب اروپا است که با میانگین ضریب هوشی ۱۰۰ محل تولد دانشمندان به نامی بوده است.

ضریب هوشی ۱۰۱
سوئیس از نظر سطح زندگی و سیستم آموزشی بسیار پیشرفته که با انتخاب دانش آموزان مستعد و حمایت از آن‌ها آوازه جهانی دارد میانگین ضریب هوشی ۱۰۱ دارد.

سوئد از دیگر کشور‌هایی با این ضریب هوشی است که از نظر اقتصادی، بهداشت، تحصیلات، رفاه اجتماعی و آزادی‌های شهروندی گوی سبقت را از تمام کشور‌های حوزه اسکاندیناوی ربوده است.

ضریبت هوشی ۱۰۲
هلند نه تنها در هوش با عدد ۱۰۲ که در شادبودن مردم و رفاه اجتماعی نیز کشور تراز اولی است. از دیگر کشور‌های با ضریب هوشی ۱۰۲ می‌توان از ایتالیا نام برد. از علم گرفته تا فن آوری و هنر افراد معروفی از این کشور آوازه جهانی دارند.

آلمان نیز در این گروه جای می‌گیرد. با وجود ۸۲ میلیون جمعیت، یکی از بهترین کشور‌ها در زمینه استاندارد زندگی است. جامعه‌ای باهوش، فعال، ماهر و خلاق دارد. سیستم آموزشی در آلمان مجانی و کیفیت بسیار بالایی دارد.

اتریش نیز در این گروه جای می‌گیرد. کشوری کوچک که همسایه شمالی آلمان است، ولی وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی، تحصیلات و شرایط اقتصادی از آلمان کمتر نیست.

ضریب هوشی ۱۰۳
سنگاپور از معدود کشور‌های آسیایی پیشرفته است که سرعت فن آوری در آن نیز نرخ بالایی داشته است.

ضریب هوشی ۱۰۴
تایوان با نیزوی کار ماهر و تکنولوژی خوب که بیشتر شهروندانش تحصیلات بالایی دارند. در زمینه تحصیلات دانشگاهی تایوان همتراز کشور‌های پیشرفته دنیا است.

ضریب هوشی ۱۰۵
ژاپنی‌ها به باهوش بودن مشهورند. علاوه بر امید به زندگی که باعث می‌شود ژاپنی در میان کشور‌های جهان بیشتر طول عمر را داشته باشند، این کشور در زمینه تحقیقات علمی و فن آوری کشور بسیار موفقی است.

ضریب هوشی ۱۰۶
این عدد را کره جنوبی از آن خود کرده است. همراه با تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ آن را می‌توان یکی از ۴ اژد‌های اقتصاد آسیا دانست. این کشور بدون هیچ گونه منابع طبیعی تنها بر پایه تکنولوژی توانسته است یکی از موفق‌ترین کشور‌ها باشد. در زمینه تحصیلات، ریاضی و علم کره جنوبی یکی از کشور‌های برتر جهان است.

ضریب هوشی ۱۰۷
کشوری کوچک، ولی با آوازه جهانی هنگ کنگ، که از نظر سیاسی جزو پین محسوب می‌شود، ولی سرزمینی مستقل که تلاش می‌کند در زمینه سیاسی و اقتصادی خودکفا باشد. مردم این کشور ماهر، تحصیلات کرده، سخت کوش و جزو باهوش‌ترین نیروی کاری جهان محسوب می‌شوند.

نت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
2
2
اینها همش دروغه
واقعیت اینه که ما که پاک ترین خون رو از نژاد پاک آریایی داریم باهوش ترینیم
اصن هنر نزد ایرانیان است و بس !!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
سلام، ضریب هوشی‌ ایرانیها در حدود ۸۵ هست. این مقدار رو می‌تونیم با تغذیه صحیح، مثلا کمتر مصرف کردن گوشت و زیاد مصرف کردن سبزی و میوه بالا ببریم. همچنین خانواده‌ها به کود ک شو آن آموزش تجزیه و تحلیل ساده موضوعات زندگی‌ رو بدهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
کشور ما ایران ضریب هوشی چند است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
1
0
ایرانی ها هم ضریب هوشی منهای صد دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
ضریب هوشی با آموزش و تغذیه صحیح و ورزش بالا میره چند نسل باید کار کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار