آقایان بیماری قرن را جدی بگیرید
کد خبر: ۱۰۹۰۹۳
تاریخ انتشار: 2018 May 15    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

 

کیوان ایلچیان در حاشیه بیست و نهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در مورد سلامت مردان اظهار داشت:‌مردان باید دقت داشته باشند که در سنین مختلف ممکن است دچار بیماری‌های مختلفی شوند، ولی به طور کلی ۳۵ سالگی سن بحران برای مردان به شمار رفته چرا که احساس می‌کنند همچون دوران جوانی می‌توانند همان اندازه غذا مصرف کنند در حالی که فعالیت بدنی کمتری دارند.

وی افزود: ۳۵ سالگی می‌تواند آغاز بیماری‌های قلبی ریوی و کبد چرب در مردان باشد، گفت: همچنین کاهش ویتامین D. و چاقی شکمی در این دوران گسترش یافته و در سن ۴۵ تا ۵۵ سالگی نیز احتمال ابتلا به گرفتگی عروق کرونر و یبوست نیز بیشتر می‌شود.

عضو هیأت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: مردان ۵۰ سال به بالا باید هر ۵ سال یک بار تست‌هایی همچون آندوسکوپی و بررسی پروستات، خون مخفی در مدفوع را انجام داده و فشار و چربی خود را سالیانه ارزیابی کنند.

ایلچیان عنوان کرد:‌از ۵۵ سالگی نیز مردان گرفتار افسردگی که بیماری قرن به شمار می‌رود، می‌شوند و این آمار در آن‌ها در این دوران بیشتر از زنان است؛ بنابراین ارتباط با روانپزشک برای آن‌ها امری ضروری به شمار می‌رود تا عوارض روحی روانی را بتوانیم در آن‌ها پیشگیری کنیم.

وی به انجام سنجش تراکم استخوان در مردان بالای ۵۰ سال تاکید کرد و گفت: شغل‌های نشسته و زندگی شهری سبب افزایش کمبود ویتامین D. در این دوران شده بنابراین انجام این سنجش امری ضروری است. همچنین مردان باید حداقل هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند تا از گرفتار شدن عروق کرونر خود بکاهند.

عضو هیأت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: توصیه ما به مردان این بود که خود را فراموش نکنند و تست‌های سالیانه را انجام دهند چرا که انجام چکاب به هیچ عنوان ضعف قلمداد نمی‌شود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار