ترکیب عسل و پیاز یک درمان خانگی بینظیر سرفه
کد خبر: ۱۰۹۰۷۲
تاریخ انتشار: 2018 May 14    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

سرفه نوعی واکنش دفاعی بدن به مواد محرک تنفسی یا آلودگی هوا یا برای دفع ترشحات در هنگام بیماری است. پزشکان برای درمان سرفه‌ای که بر اثر سرماخوردگی یا مانند آن پیش می‌آید دارو‌هایی نظیر اکسپکتورانت، دکسترومتورفان، کدئین، دیفن هیدرامین کامپاند و کلوبوتینول را پیشنهاد می‌کنند. از سوی دیگر طب سنتی شما را به مصرف معجون‌های طبیعی که هیچگونه عوارضی ندارند توصیه می‌کنند. در این مطلب شما را با یکی از ساده‌ترین و موثرترین معجون گیاهی برای درمان سرفه آشنا می‌کنیم.

خواص ترکیب عسل و پیاز

 

عسل همواره به عنوان یک درمان مناسب برای سرفه و گلو درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده غذایی قدرت نرم‌کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می‌بخشد. عسل می‌تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد، علاوه بر این عسل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث افزایش تولید ترکیباتی به‌نام سیتوکین می‌شود که خواص ضدمیکروبی دارد.

پیاز در دفع خلط بسیار موثر است. خواص بی‌نظیر آن در دفع باکتری‌ها و تمیزی مجاری تنفسی مثال‌زدنی است. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است و خواص سم‌زدایی و تصفیه کنندگی دارد، در نتیجه برای کنترل سرفه‌ها مؤثر عمل می‌کند. پیاز می‌تواند تحریک و خارش گلو را تسکین دهد.

این ترکیبات مانند آنتی‌بیوتیک عمل می‌کنند، چون قادر هستند با میکروارگانیسم‌هایی که به مجاری تنفسی حمله می‌کنند مقابله کنند. ترکیب عسل و پیاز یک درمان طبیعی محسوب می‌شود که از دوره باستان به‌عنوان یکشربت ضدسرفه استفاده شده است. این دو ترکیب خاصیت آنتی‌بیوتیکی و خلط آوری دارند و سرفه را کاهش می‌دهند، در واقع شربت حاصل از این دو ماده غذایی مانع از حاد شدن مشکل سرفه می‌شود.

شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با مصرف این دو ماده سیستم ایمنی‌تان تقویت می‌شود و قدرت بدنتان در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌های ایجاد کننده بیماری‌های دستگاه تنفسی افزایش می‌یابد.

از ترکیب این دو ماده شربتی حاصل می‌شود که خواص عسل و پیاز را یکجا دارد و برای تسکین سرفه و تقویت دستگاه ایمنی مؤثر عمل می‌کند. می‌توانید مطمئن باشید که این شربت عارضه و خطری ندارد.

روش تهیه معجون پیاز و عسل

برای درست کردن این نوشیدنی تنها به یک پیاز تازه و مقداری عسل طبیعی نیاز دارید.

در گام اول پیاز را پوست کنده به قطعات ریز تقسیم می‌کنید، سپس پیاز را به همراه مقداری عسل در یک کاسه ریخته مخلوط می‌کنید، مقدار عسل باید به اندازه‌ای باشد که پیاز در آن غوطه ورباشد.

مخلوط را داخل یک کیسه پلاستیکی درب دار ریخته به مدت یک شب در دمای محیط می‌گزارید تا مواد شیمیایی درمانی در آن فعال شود.

 

پس از آن توسط یک صافی مخلوط را یک دست کرده می‌توان هر دو ساعت یک بار به عنوان یک داروی مکمل درمانی آن را مصرف کرد، این میزان دوز برای یک روز کافی است.

با مصرف این ترکیب به صورت مداوم هر دو ساعت به تدریج میزان سرفه، خس خس ریه و نیز خلط جمع شده در پشت گلو کاهش یافته فرد آرامش پیدا می‌کند و بهبودی در او زودتر حاصل می‌شود.

الو دکتر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار