معاون وزیربهداشت:دو سوم عطاری ها فاقد مجوز هستند
کد خبر: ۱۰۹
تاریخ انتشار: 2015 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
معاون وزیربهداشت:دو سوم عطاری ها فاقد مجوز هستند
تهران-ایرنا-معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،گفت:براساس برآورد صنف عطاری ها، در حال حاضر بیش از 15 هزار عطاری در کشور فعال هستند که کمتر از یک سوم این واحدها مجوز فعالیت دارند.

محمود خدادوست روز شنبه درگفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا با اشاره به اینکه مسولان این صنف باید با عطاری های فاقد مجوز برخورد کنند،افزود: مسوولان این صنف با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت باید برخورد قانونی با عطاری های فاقد مجوز کنند تا شاهد رفع این معضل در جامعه باشیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره اینکه متولیان باید تکلیف عطاری های فاقد مجوز را روشن کنند، تاکید کرد: دست اندرکاران این صنف باید کنترل و نظارت لازم را برای عرضه گیاهان دارویی به صورت صحیح و بهداشتی انجام دهند تا مردم با آرامش اینگونه گیاهان را مصرف کنند.

وی ادامه داد:ساماندهی فعالیت عطاری ها را از اولویت های این مجموعه در سال جاری است و عطاران حق طبابت و تجویز دارو را ندارند و این کار خلاف قانون محسوب می شود.

خدادوست عرضه بهداشتی گیاهان دارویی را وظیفه اصلی عطاری ها دانست، افزود: آنان حق توزیع داروها اعم از گیاهی و شیمیایی را ندارد و این اقدام باید با تجویز پزشکان انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه ضوابط و بایدها و نبایدهایی که عطاری ها بایستی رعایت کنند به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است اظهار کرد: این ضوابط برای کسانی که متقاضی دریافت مجوز عطاری هستند باید اعمال شود.

معاون وزیر بهداشت به نظارت و کنترل بر عطاری ها توسط مجموعه های این وزارت اشاره کرد و گفت: عرضه نکردن داروهای ترکیبی و رعایت اصول بهداشتی از جمله مواردی است که عطاری ها باید آنها را رعایت کنند و با متخلفان برخورد جدی صورت می گیرد.

وی، نحوه مناسب نگهداری، بسته بندی بهداشتی و آشنایی با خواص رایج گیاهان دارویی را از جمله اهداف برگزاری دوره های آموزشی عطاران اعلام کرد و گفت: صنف عطاران برای کسانی که مجوز فعالیت را کسب کنند، اقدام به برگزاری دوره آموزشی خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار