قوه‌قضاییه فیلم سینمایی می‌سازد
کد خبر: ۱۰۸۹۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 14    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌ عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه می‌گوید این نهاد قصد دارد یک فیلم سینمایی با حمایت از کالای ایرانی بسازد.

مهدی افتخاری در خصوص اقدامات معاونت اجتماعی قوه‌قضاییه در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به تجار و بازرگانان کشور به عنوان افراد مرفه بدون درد نگاه شده که دنیا داری را با دنیاطلبی در هم آمیختند.

این مقام مسئول در قوه‌قضاییه به نامه 53 حضرت علی (ع) به مالک اشتر در باب حفظ احترام تجار و بازرگانان اشاره کرد و گفت: این تغییر رویکرد و فرهنگ نسبت به تجار و صنعت‌گران در دستور کار معاونت اجتماعی قرار دارد و در این زمینه در حال تعامل با اتاق بازرگانی هستیم و قصد داریم با همین موضوع یک فیلم سینمایی و سه تیزر تلویزیونی نیز تولید کنیم.

به گفته افتخاری فیلمنامه فیلم سینمایی یک مقدار زمان می‌برد اما موضوع و سیناپس فیلمنامه آماده است.

به گزارش تسنیم، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز از پنج فیلم سینمایی به نمایش درآمده در این جشنواره با رویکرد پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی و در سه حوزه فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی تقدیر و تجلیل کرد.

پوران درخشنده کارگردان سینما، جواد طوسی رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، وحید موساییان کارگردان سینما، احمد میرعلایی مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی و احمد جولایی عضو مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه، هیئت داوران معاونت اجتماعی در انتخاب آثار برتر بودند.

افتخاری پیشتر گفته بود: پرونده‌های زیادی در سطح کشور بدون بهره‌برداری اجتماعی رسیدگی و به بایگانی ارجاع می‌شود. با روسای دادگستری‌های کل کشور مکاتبه کردیم تا حداقل یک پرونده از استان خود را به عنوان شاخص برای تبدیل به فیلمنامه به ما معرفی کنند و تا کنون تقریبا از هر استان دو پرونده که قابلیت تبدیل به فیلمنامه دارد به دست ما رسیده است.

او حتی به فیلم بدون تاریخ بدون امضا یکی از آثار اکران شده در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر اشاره و گفته بود:«سال گذشته فیلم بدون تاریخ و بدون امضا را که جایزه هم گرفت، قبل از اکران در جشنواره به معاونت اجتماعی قوه‌قضاییه آوردند و نظرهای انتقادی و اصلاحی درباره این فیلم ارایه شد که سازندگانش هم اصلاحات را پذیرفتند و انجام دادند.»

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
1
حتما مردم رو میگیرن به زور مبرن فیلم ببینن والا خودکشی
دکتر حقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
به نظرم یکی از مشکلات اداره کشور به انجام ددن کارها توسط سازمانهایی هست که اصلا به انها مربوط نیست. این موضوع در بلند مدت کارایی را پایین اورده و به حیف و میل منابع منجر می شود و سازمانها را از وظایف اصلی انها دور می کند. انجام کارهای فرهنگی توسط شهرداری در مقیاسهای کلان ، درحالی که متولی امور فرهنگی جای دیگر است.تعیین خطوط سیاست خارجی در کف خیابان و الان هم که تولید فیلم سینمایی توسط افرادی که با ادبیات اولیه تولید ان( و حتی اسپانسینگ آن) آشنایی ندارند. مثل ان است که سینماگران و متولیان فرهنگی هم زندان بسازند!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
جناحی هست حتما فیلمش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار