درخواست اعلام وضعیت «فاجعه بزرگ» در هاوایی +تصاویر
کد خبر: ۱۰۸۶۸۲
تاریخ انتشار: 2018 May 10    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

فرماندار هاوایی در پی فوران آتشفشان «کیلاویا» خواستار اختصاص کمک‌های مالی فدرال به این ایالت شد.

به گزارش اکسپرس، «دیوید ایگی» فرماندار ایالت هاوایی در آمریکا پس از اینکه چندین حادثه طبیعی در این ایالت رخ داد که جدیدترین آن فوران آتشفشان کیلاویا است از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواست در این ایالت وضعیت «فاجعه بزرگ» اعلام کند.

دیوید ایگی پس از اینکه مشخص شد هزینه حمایت از ساکنان جزیره هاوایی در ۳۰ روز آینده از ۲.۹ میلیون دلار فراتر می‌رود این درخواست را مطرح کرد. اگر ترامپ با این درخواست موافقت کند امکانات و بودجه بیشتری برای حمایت از ساکنان هاوایی در اختیار این ایالت قرار داده می‌شود.

در حال حاضر فعالیت‌های آتشفشانی و وقوع زمین لرزه در هاوایی ادامه دارد و ایگی خواستار دریافت کمک فدرال برای رسیدگی به این شرایط شده است. در بیانیه فرماندار هاوایی جزئیات اقدامات حمایتی اورژانسی که برای مقابله با این فاجعه انجام شده است و ۴۰۰ هزار دلار هزینه داشته، آمده است.

آتشفشان وحشتناک هاوایی از زمان آغاز فعالیتش از ۱۴ دریچه رودخانه‌هایی از مواد مذاب جاری کرده است. مردم هاوایی از زلزله جان سالم به در بردند، اما حالا با انفجار‌های آتشفشانی تحت تاثیر بخار، گاز‌های سمی و باران اسیدی مواجه هستند.

کارشناسان روز چهارشنبه هشدار دادند ورود مواد مذاب به دریاچه‌ای در نزدیکی دهانه آتشفشان کیلاویا بسیار خطرناک است. اگر آب با مواد مذاب واکنش دهد انفجار‌های شدیدی رخ می‌دهد. این اتفاق ممکن است سنگ‌های ریز و درشتی را به شکل موشک به اطراف پرتاب کند. وزن این سنگ‌ها ممکن است به چندین تُن هم برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار