حکاکی سردیس ترامپ بر روی کوه یخ +عکس
کد خبر: ۱۰۸۶۷۹
تاریخ انتشار: 2018 May 11    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

یک گروه حامی محیط زیست فنلاندی امیدوار است با اقدام به حک سردیس «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بر روی کوه یخ توجه جامعه جهانی را به مشکلات تغییرات آب‌وهوایی جلب کند.

گروه فعالان محیط زیست فنلاند در تلاش هستند تا برای پروژه حک کردن سردیس ۳۵ متری دونالد ترامپ بر روی کوه یخ بودجه ۴۰۰ هزار یورویی (۴۷۴ هزار دلاری) به دست آورند. این پروژه که «ترامپ‌مور» نام دارد با الهام از حک تصویر صورت روسای جمهور آمریکا بر رشته کوه راشمور آمریکا انجام می‌شود و امیدوار است اهمیت تغییرات آب‌وهوایی را مورد تاکید قرار دهد.

«نیکولاس پریتو»، مدیر اجرایی پروژه ذوب یخ در مصاحبه با تلویزیون ملی فنلاند گفت: «ما نمی‌خواهیم تنها یک اثر یادبود بسازیم، بلکه می‌خواهیم چشم‌انداز این پروژه، تغییرات اقلیمی را در بازتابی گسترده‌تر برجسته کند تا مردم به صحبت در مورد تغییرات آب‌وهوایی تشویق شوند.»

دونالد ترامپ بار‌ها این مفهوم که افزایش دمای کره زمین کارِ انسان است را انکار کرده و توافقنامه تغییرات آب‌وهوایی پاریس را «توطئه چین» خوانده است. از همین رو تصویر او برای بنای یادبود یخی که با افزایش گرما از بین خواهد رفت، انتخاب شده است.

حکاکی سردیس ترامپ بر روی کوه یخ +عکس

تاکنون هیچ مکان مشخصی برای «ترامپ‌مور» تعیین نشده، اما پریتو «ایسلند» و «گرینلند» را به عنوان گزینه‌های احتمالی اعلام کرده است. انتظار می‌رود چندین مجسمه ساز روی یخ در این پروژه مشارکت داشته باشند.

علاوه بر این، این کمپین قصد دارد از روند ساخت و ساز سردیس یک مستند بسازد تا اهمیت مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی را پررنگ‌تر نشان دهد. اگر این گروه در پروژه خود موفق شود، یک دوربین برای ضبط روند تولید این اثر نمادین نصب خواهد شد.

در یادبود ملی کوه راشمور در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا چهره چهار تن از مشهورترین روسای جمهور آمریکا (آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون و جرج واشینگتن) ثبت شده است. این کوه نمادی سمبلیک برای آمریکا است و سالانه بیش از دو میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

حکاکی سردیس ترامپ بر روی کوه یخ +عکس

 

برخی از طرفداران ترامپ معتقدند او نیز استحقاق دارد تصویرش در راشمور حک شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار