معروف ترین دسرهای اروپایی(2)
کد خبر: ۱۰۸۵۴۴
تاریخ انتشار: 2018 May 12    -    ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
بخش دوم؛
دسرها یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در هر وعده غذایی هستند؛ در این میان در سفر به اروپا باید از دسرهای معروفی که در هر کشور وجود دارد، چشید و با مزه آن‌ها آشنایی پیدا کرد.

معروف ترین دسرهای اروپایی(2)دسرها یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در هر وعده غذایی هستند؛ در این میان در سفر به اروپا باید از دسرهای معروفی که در هر کشور وجود دارد، چشید و با مزه آن‌ها آشنایی پیدا کرد. امروزه دسرها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در وعده غذایی هستند که طرفداران بسیاری دارند. دسر کلمه‌ای از ریشه فرانسوی desservir و به معنی «جمع کردن روی میز» است و در اصطلاح به وعده غذایی گفته می‌شود که پس از غذای اصلی صرف می‌شود. این وعده غذایی شامل غذاها و نوشیدنی‌های شیرینی مانند کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، فالوده، پودینگ، ماست و .... می‌شود که برحسب ذائقه مردم در کشورهای مختلف متغیر است. قصد داریم به معرفی بهترین و معروف‌ترین دسرها در قاره سرسبز یعنی اروپا بپردازیم؛ ما را در این سفر خوشمزه همراهی کنید.

لوکومادس (Loukoumades)؛ یونان
این توپ‌های کوچک هم لوکما و هم لوکومادس نامیده می‌شوند. این شیرینی کوچک از خمیر سرخ‌شده درست شده، و در شربت، عسل یا شکلات و گاها کنجد غلتانده می‌شود که واقعا خوشمزه است. این شیرینی مانند دیگر غذاهای یونانی بسیار لذیذ است.
لوکومادس (Loukoumades)؛ یونان این توپ‌های کوچک هم لوکما و هم لوکومادس نامیده می‌شوند. این شیرینی کوچک از خمیر سرخ‌شده درست شده، و در شربت، عسل یا شکلات و گاها کنجد غلتانده می‌شود که واقعا خوشمزه است. این شیرینی مانند دیگر غذاهای یونانی بسیار لذیذ است.
پودینگ استیکی تافی (Sticky toffee pudding)؛ انگلستان
پودینگ استیکی تافی دسری خوشمزه و اصالتا اسکاتلندی است که در هر کجای انگلستان قابل دسترس است. این دسر از کیک اسفنجی خیس با خرمای ریزشده تهیه می‌شود که در آخر روی آن را با سس تافی می‌پوشانند و با کاستارد یا بستنی وانیلی سرو می‌کنند.
پودینگ استیکی تافی (Sticky toffee pudding)؛ انگلستان پودینگ استیکی تافی دسری خوشمزه و اصالتا اسکاتلندی است که در هر کجای انگلستان قابل دسترس است. این دسر از کیک اسفنجی خیس با خرمای ریزشده تهیه می‌شود که در آخر روی آن را با سس تافی می‌پوشانند و با کاستارد یا بستنی وانیلی سرو می‌کنند.
کرم بروله (Crème brûlée)؛ فرانسه
کرم بروله محبوبترین دسر در جای‌جای فرانسه محسوب می‌شود و دارای ترکیبی غنی از کرم کاستارد با رویه‌ای کاراملی نازک، ترد و شکننده است. این کرم بی نظیر یکی از دسرهای معروف در جهان است.
کرم بروله (Crème brûlée)؛ فرانسه کرم بروله محبوبترین دسر در جای‌جای فرانسه محسوب می‌شود و دارای ترکیبی غنی از کرم کاستارد با رویه‌ای کاراملی نازک، ترد و شکننده است. این کرم بی نظیر یکی از دسرهای معروف در جهان است.
؛Crêpes Suzette – فرانسه
؛Crêpes Suzette نوعی دسر است که بیشتر شبیه یک غذا است و به راحتی در خیابان‌های پاریس می‌توان آن را پیدا کرد. کرپ‌ها در این دسر با نوعی سس شیرین که طعم پرتقال دارد، سرو می‌شود و طعم خاص و بی‌نظیری به آن می‌دهد.
؛Crêpes Suzette – فرانسه ؛Crêpes Suzette نوعی دسر است که بیشتر شبیه یک غذا است و به راحتی در خیابان‌های پاریس می‌توان آن را پیدا کرد. کرپ‌ها در این دسر با نوعی سس شیرین که طعم پرتقال دارد، سرو می‌شود و طعم خاص و بی‌نظیری به آن می‌دهد.
ترافل؛ انگلستان
ترافل یکی از دسرهای پرطرفدار در انگلستان است که از ترکیب میوه، خامه و تکه‌های کیک یا لیدی فینگر که با شربتی آغشته شده است، تهیه می‌شود. در این دسر لایه‌های کیک، میوه و خامه به ترتیب روی هم قرار داده می‌شود و اغلب یک شب زودتر آن را تهیه می‌کنند تا مزه مواد تشکیل‌دهنده به خورد یکدیگر برود. این دسر رنگارنگ بی‌شک هر کسی را برای خوردنش وسوسه می‌کند.
ترافل؛ انگلستان ترافل یکی از دسرهای پرطرفدار در انگلستان است که از ترکیب میوه، خامه و تکه‌های کیک یا لیدی فینگر که با شربتی آغشته شده است، تهیه می‌شود. در این دسر لایه‌های کیک، میوه و خامه به ترتیب روی هم قرار داده می‌شود و اغلب یک شب زودتر آن را تهیه می‌کنند تا مزه مواد تشکیل‌دهنده به خورد یکدیگر برود. این دسر رنگارنگ بی‌شک هر کسی را برای خوردنش وسوسه می‌کند.
کیک St. Honoré؛ فرانسه
یکی دیگر از دسرهای معروف فرانسوی کیک St. Honoré است که از یک لایه کیک که روی آن با نان خامه‌ای های‌ متعدد پر می‌شود، تهیه می‌شود. نان خامه‌ای‌ها را اغلب با کارامل آغشته کرده و سپس روی کیک قرار می‌دهند و روی آن را با خامه تازه و فرم‌گرفته تزیین می‌کنند.
کیک St. Honoré؛ فرانسه یکی دیگر از دسرهای معروف فرانسوی کیک St. Honoré است که از یک لایه کیک که روی آن با نان خامه‌ای های‌ متعدد پر می‌شود، تهیه می‌شود. نان خامه‌ای‌ها را اغلب با کارامل آغشته کرده و سپس روی کیک قرار می‌دهند و روی آن را با خامه تازه و فرم‌گرفته تزیین می‌کنند.
ptichye moloko – روسیه
؛ptichye moloko در واقع نوعی کیک در روسیه است که بخشی از آن کیک نرم و اسفنجی است و روی آن ترکیبی از سوفله است، که با لایه‌ای از شکلات پوشیده می‌شود. این کیک در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی در کشورهای دیگر نیز پخته می‌شود.
ptichye moloko – روسیه ؛ptichye moloko در واقع نوعی کیک در روسیه است که بخشی از آن کیک نرم و اسفنجی است و روی آن ترکیبی از سوفله است، که با لایه‌ای از شکلات پوشیده می‌شود. این کیک در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی در کشورهای دیگر نیز پخته می‌شود.
کیک دوبوش (Dobos torte) – مجارستان
دوبوش یک کیک اسفنجی پنج لایه است که لایه‌های آن را با کرم کره و روی آن را با کارامل پر می‌کنند. نام این کیک از نام مخترع آن جوزف سی دوبوش گرفته شده است. دور کیک را کاملا به فندق، شاه بلوط، گردو یا بادام آغشته کرده و روی آن را با کارامل تزئین می‌کنند. امروزه این کیک را به شکل‌های مختلفی درست می‌کنند و طرفدارن بسیاری در مجارستان دارد.
کیک دوبوش (Dobos torte) – مجارستان دوبوش یک کیک اسفنجی پنج لایه است که لایه‌های آن را با کرم کره و روی آن را با کارامل پر می‌کنند. نام این کیک از نام مخترع آن جوزف سی دوبوش گرفته شده است. دور کیک را کاملا به فندق، شاه بلوط، گردو یا بادام آغشته کرده و روی آن را با کارامل تزئین می‌کنند. امروزه این کیک را به شکل‌های مختلفی درست می‌کنند و طرفدارن بسیاری در مجارستان دارد.
‌ انسیمادا (ensaimada)  اسپانیا
انسیمادا یک نان شیرینی مایورکایی (جزیره‌ای واقع در دریای مدیترانه در شرق اسپانیا) است که به شکل حلزون بوده و روی آن را با پودر شکر می‌پوشانند. (مواد تشکیل‌دهنده آن آرد، آب، تخم‌مرغ، شیر، روغن مایع و شکر است)
‌ انسیمادا (ensaimada) اسپانیا انسیمادا یک نان شیرینی مایورکایی (جزیره‌ای واقع در دریای مدیترانه در شرق اسپانیا) است که به شکل حلزون بوده و روی آن را با پودر شکر می‌پوشانند. (مواد تشکیل‌دهنده آن آرد، آب، تخم‌مرغ، شیر، روغن مایع و شکر است)
کیک اکلز (Eccles cake)انگلستان
کیک اکلز نوعی کیک کلوچه‌ای است که داخل آن با کشمش و میوه‌های خشک پر می‌شود و یکی از دسرهای پرطرفدار است که به خصوص کودکان علاقه بسیاری به آن دارند و با یک نوشیدنی تازه گزینه عالی برای آنان خواهد بود.
کیک اکلز (Eccles cake)انگلستان کیک اکلز نوعی کیک کلوچه‌ای است که داخل آن با کشمش و میوه‌های خشک پر می‌شود و یکی از دسرهای پرطرفدار است که به خصوص کودکان علاقه بسیاری به آن دارند و با یک نوشیدنی تازه گزینه عالی برای آنان خواهد بود.
دسر کلافوتی آلو و تمشک (Clafouti) – فرانسه 
کلافوتی یکی از دسرهای اصیل در فرانسه است که در فصل تابستان و با گیلاس‌های سیاه و آلو تهیه می‌شود. این دسر البته با میوه‌های دیگر نیز تهیه می‌شود و با هر میوه‌ای طعم خاص و فوق‌العاده‌ای دارد.
دسر کلافوتی آلو و تمشک (Clafouti) – فرانسه کلافوتی یکی از دسرهای اصیل در فرانسه است که در فصل تابستان و با گیلاس‌های سیاه و آلو تهیه می‌شود. این دسر البته با میوه‌های دیگر نیز تهیه می‌شود و با هر میوه‌ای طعم خاص و فوق‌العاده‌ای دارد.
پاناکوتا (Panna Cotta)  ایتالیا
پاناکوتا یکی از دسرهای اصیل ایتالیا است که از ترکیب خامه، عسل و ژلاتین تهیه می‌شود که به روش بن ماری (بخار آب) پخته شده و سپس در یخجال قرار می‌دهند تا خود را بگیرد. این دسر با سس‌های مختلف به خصوص سس توت فرنگی و شکلات سرو می‌شود.
پاناکوتا (Panna Cotta) ایتالیا پاناکوتا یکی از دسرهای اصیل ایتالیا است که از ترکیب خامه، عسل و ژلاتین تهیه می‌شود که به روش بن ماری (بخار آب) پخته شده و سپس در یخجال قرار می‌دهند تا خود را بگیرد. این دسر با سس‌های مختلف به خصوص سس توت فرنگی و شکلات سرو می‌شود.
پنکیک Kaiserschmarrn اتریش
یکی از دسرهای لذیذی که در سفر به اتریش حتما باید امتحان کنید، پنکیک قیصر یا پنکیک پادشاه است. دلیل این نام‌گذاری این است که این پنکیک یکی از دسرهای محبوب پادشاه فرانتس یوزف یکم بوده است. هنگام تهیه‌ی این پنکیک مواد دیگری چون تکه‌های سیب، کشمش و انواع مغزها اضافه می‌شود. بعد از آماده شدن، آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. پس از تقسیم کردن، روی آن پودر شکر می ریزند و با میوه یا مربا سرو می‌کنند. دسر بسیار لذیذی که تا آن را امتحان نکنید، متوجه طعم خارق‌العاده‌اش نمی‌شوید.
پنکیک Kaiserschmarrn اتریش یکی از دسرهای لذیذی که در سفر به اتریش حتما باید امتحان کنید، پنکیک قیصر یا پنکیک پادشاه است. دلیل این نام‌گذاری این است که این پنکیک یکی از دسرهای محبوب پادشاه فرانتس یوزف یکم بوده است. هنگام تهیه‌ی این پنکیک مواد دیگری چون تکه‌های سیب، کشمش و انواع مغزها اضافه می‌شود. بعد از آماده شدن، آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. پس از تقسیم کردن، روی آن پودر شکر می ریزند و با میوه یا مربا سرو می‌کنند. دسر بسیار لذیذی که تا آن را امتحان نکنید، متوجه طعم خارق‌العاده‌اش نمی‌شوید.
Kołaczki – لهستان
این کوکی‌های لهستانی در بسیاری از کشورهای اروپایی پخته می‌شود، اما دستور آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بعد از پخت کوکی‌ها، آن‌ها را با مارمالاد و انواع ترکیبات پر می‌کنند که با بافت ترد خمیر آن مزه فوق‌العاده‌ای را به آن می‌دهد و در نهایت کوکی‌ها را با کمی پودر قند آغشته می‌کنند.
Kołaczki – لهستان این کوکی‌های لهستانی در بسیاری از کشورهای اروپایی پخته می‌شود، اما دستور آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بعد از پخت کوکی‌ها، آن‌ها را با مارمالاد و انواع ترکیبات پر می‌کنند که با بافت ترد خمیر آن مزه فوق‌العاده‌ای را به آن می‌دهد و در نهایت کوکی‌ها را با کمی پودر قند آغشته می‌کنند.
پروفیترول (Profiterole) فرانسه
پروفیترول یا نان خامه‌ای شیرینی‌های گرد و کوچکی پر از بستنی وانیلی هستند که روی آن‌ها را با شکلات می‌پوشانند. بی‌شک این شیرینی از دسرهای پرطرفدار در این کشور است که علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.
پروفیترول (Profiterole) فرانسه پروفیترول یا نان خامه‌ای شیرینی‌های گرد و کوچکی پر از بستنی وانیلی هستند که روی آن‌ها را با شکلات می‌پوشانند. بی‌شک این شیرینی از دسرهای پرطرفدار در این کشور است که علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار