معروف ترین دسرهای اروپایی(1)
کد خبر: ۱۰۸۵۴۳
تاریخ انتشار: 2018 May 10    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
بخش نخست
دسرها یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در هر وعده غذایی هستند؛ در این میان در سفر به اروپا باید از دسرهای معروفی که در هر کشور وجود دارد، چشید و با مزه آن‌ها آشنایی پیدا کرد.

معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شویددسرها یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در هر وعده غذایی هستند؛ در این میان در سفر به اروپا باید از دسرهای معروفی که در هر کشور وجود دارد، چشید و با مزه آن‌ها آشنایی پیدا کرد.
امروزه دسرها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در وعده غذایی هستند که طرفداران بسیاری دارند. دسر کلمه‌ای از ریشه فرانسوی desservir و به معنی «جمع کردن روی میز» است و در اصطلاح به وعده غذایی گفته می‌شود که پس از غذای اصلی صرف می‌شود. این وعده غذایی شامل غذاها و نوشیدنی‌های شیرینی مانند کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، فالوده، پودینگ، ماست و .... می‌شود که برحسب ذائقه مردم در کشورهای مختلف متغیر است. قصد داریم به معرفی بهترین و معروف‌ترین دسرها در قاره سرسبز یعنی اروپا بپردازیم؛ ما را در این سفر خوشمزه همراهی کنید.

 وافل بلژیکی (Belgian waffle)
همچنان که از نام دسر نیز پیدا است، این شیرینی متعلق به کشور بلژیک است و در جای‌جای این کشور یافت می‌شود. این دسر به صورت گرم و به همراه پودر شکر یا نوتلا سرو می‌شود و گاهی با خامه و ترکیب آن با میوه‌های مختلف نیز سرو می‌شود.
وافل بلژیکی (Belgian waffle) همچنان که از نام دسر نیز پیدا است، این شیرینی متعلق به کشور بلژیک است و در جای‌جای این کشور یافت می‌شود. این دسر به صورت گرم و به همراه پودر شکر یا نوتلا سرو می‌شود و گاهی با خامه و ترکیب آن با میوه‌های مختلف نیز سرو می‌شود.
شیرینیPastel de nata پرتغال
این شیرینی که یکی از دسرهای محبوب در کشور پرتغال است، یک تارت محلی است که با نوعی کاستارد پر می‌شود و در همه‌ی قنادی‌ها می‌توان آن را پیدا کرد و از طعم فوق‌العاده آن لذت برد. اگر از علاقه‌مندان به چشیدن طعم‌های جدید باشید، این شیرینی را در کشور پرتغال نباید از دست دهید.
شیرینیPastel de nata پرتغال این شیرینی که یکی از دسرهای محبوب در کشور پرتغال است، یک تارت محلی است که با نوعی کاستارد پر می‌شود و در همه‌ی قنادی‌ها می‌توان آن را پیدا کرد و از طعم فوق‌العاده آن لذت برد. اگر از علاقه‌مندان به چشیدن طعم‌های جدید باشید، این شیرینی را در کشور پرتغال نباید از دست دهید.
کیک شاهزاده خانم؛ سوئد
کیک شاهزاده خانم یا کیک پرنسس یکی از کیک‌های اصیل و سنتی کشور سوئد است که از لایه‌های کیک اسفنجی، تمشک و خامه تازه تهیه می‌شود. پس از آماده شدن، این کیک را با خمیر بادام یا همان Marzipan که به رنگ سبز درآورده‌اند، می‌پوشانند و در نهایت آماده سرو کردن است.
کیک شاهزاده خانم؛ سوئد کیک شاهزاده خانم یا کیک پرنسس یکی از کیک‌های اصیل و سنتی کشور سوئد است که از لایه‌های کیک اسفنجی، تمشک و خامه تازه تهیه می‌شود. پس از آماده شدن، این کیک را با خمیر بادام یا همان Marzipan که به رنگ سبز درآورده‌اند، می‌پوشانند و در نهایت آماده سرو کردن است.
تارتRuneberg Torte  فنلاند
این کیک کوچک گرد که با آیسنگ و مربا تزیین می‌شود، یکی از شیرینی‌های سنتی فنلاند است که معمولا در روزهای آغاز سال آن را همه جا می‌فروشند. این شیرینی را از سوپرمارکت‌ها هم می‌توانید بخرید، ولی بهتر است که نوع خانگی آن را در کافه‌ها نوش جان کنید.
تارتRuneberg Torte فنلاند این کیک کوچک گرد که با آیسنگ و مربا تزیین می‌شود، یکی از شیرینی‌های سنتی فنلاند است که معمولا در روزهای آغاز سال آن را همه جا می‌فروشند. این شیرینی را از سوپرمارکت‌ها هم می‌توانید بخرید، ولی بهتر است که نوع خانگی آن را در کافه‌ها نوش جان کنید.
پای سیب هلندی؛ هلند
پای سیب هلندی یک عصرانه عالی و سالم است که طعمی فوق‌العاده دارد و طعم سیب با عطر عالی دارچین شما را مدهوش می‌کند. این دسر لذیذ و فوق‌العاده را در همه جای هلند می‌توانید پیدا کنید. از مارمالاد، انواع مرباجات و آجیل نیز برای تزیین آن استفاده می‌شود.
پای سیب هلندی؛ هلند پای سیب هلندی یک عصرانه عالی و سالم است که طعمی فوق‌العاده دارد و طعم سیب با عطر عالی دارچین شما را مدهوش می‌کند. این دسر لذیذ و فوق‌العاده را در همه جای هلند می‌توانید پیدا کنید. از مارمالاد، انواع مرباجات و آجیل نیز برای تزیین آن استفاده می‌شود.
کیکKarydopita – یونان
یکی از کیک‌های معروف کشور یونان این کیک است که درواقع کیک گردو است و پس از پخت، شربت غلیظی روی آن ریخته می‌شود و برای مدتی به آن استراحت می‌دهند تا کاملا وارد بافت آن شود. طعم و مزه این کیک فوق‌العاده است و با چای عصرانه خوش‌طعمی خواهد شد.
کیکKarydopita – یونان یکی از کیک‌های معروف کشور یونان این کیک است که درواقع کیک گردو است و پس از پخت، شربت غلیظی روی آن ریخته می‌شود و برای مدتی به آن استراحت می‌دهند تا کاملا وارد بافت آن شود. طعم و مزه این کیک فوق‌العاده است و با چای عصرانه خوش‌طعمی خواهد شد.
‌کیک Quesada Pasiega اسپانیا
کیکQuesada Pasiega در واقع یک چیزکیک لیمویی است که در کشور اسپانیا پخته می‌شود. این دسر لذیذ از ترکیب آرد، شیر، تخم مرغ و کره تهیه می‌شود و در نهایت و با توجه به ذائقه مقدار کمی لیمو یا دارچین نیز به آن افزوده می‌شود.
‌کیک Quesada Pasiega اسپانیا کیکQuesada Pasiega در واقع یک چیزکیک لیمویی است که در کشور اسپانیا پخته می‌شود. این دسر لذیذ از ترکیب آرد، شیر، تخم مرغ و کره تهیه می‌شود و در نهایت و با توجه به ذائقه مقدار کمی لیمو یا دارچین نیز به آن افزوده می‌شود.
کیک جنگل سیاه (Black Forest gateau)؛ آلمان
این کیک لذیذ، گونه‌ای از کیک گیلاس است که خاستگاه آن منطقه جنگل سیاه در جنوب آلمان است. این کیک یک دسر محبوب در آلمان، اتریش و دیگر کشورها است. این کیک معمولا از چند لایه شکلات و خامه تشکیل شده که در میان آن‌ها گیلاس یا آلبالو گذاشته می‌شود.
کیک جنگل سیاه (Black Forest gateau)؛ آلمان این کیک لذیذ، گونه‌ای از کیک گیلاس است که خاستگاه آن منطقه جنگل سیاه در جنوب آلمان است. این کیک یک دسر محبوب در آلمان، اتریش و دیگر کشورها است. این کیک معمولا از چند لایه شکلات و خامه تشکیل شده که در میان آن‌ها گیلاس یا آلبالو گذاشته می‌شود.
‌ماکوویک (Makowiec)؛ لهستان 
این دسر در اغلب مراسم‌های کشور لهستان رایج بوده و در کل روزهای سال در جای‌جای این کشور یافت می‌شود. دسر ماکوویک به لایه‌ای از خمیر شیرین نان گفته می‌شود که داخل آن با لایه‌ای ضخیم از خشخاش پر شده و در بعضی مواقع رویه آن نیز با آیسینگ پوشانده می‌شود.
‌ماکوویک (Makowiec)؛ لهستان این دسر در اغلب مراسم‌های کشور لهستان رایج بوده و در کل روزهای سال در جای‌جای این کشور یافت می‌شود. دسر ماکوویک به لایه‌ای از خمیر شیرین نان گفته می‌شود که داخل آن با لایه‌ای ضخیم از خشخاش پر شده و در بعضی مواقع رویه آن نیز با آیسینگ پوشانده می‌شود.
؛Krapfen – اتریش
؛Krapfen در واقعی نوعی دونات است، با این تفاوت که در اتریش داخل آن با مارمالاد یا مربای زردآلو پر می‌شود و سپس با پودر قند پوشیده می‌شود. طعم و بافت این دونات و ترکیب آن با مزه زردآلو بی‌نظیر است.
؛Krapfen – اتریش ؛Krapfen در واقعی نوعی دونات است، با این تفاوت که در اتریش داخل آن با مارمالاد یا مربای زردآلو پر می‌شود و سپس با پودر قند پوشیده می‌شود. طعم و بافت این دونات و ترکیب آن با مزه زردآلو بی‌نظیر است.
؛Diples – یونان
؛Diples یا Thiples یکی از شیرینی‌های اصیل یونان است که برای سال نو و کریسمس و همچنین مراسم‌های خاص تهیه می‌شود. این شیرینی از خمیر نازکی تهیه می‌شود که در روغن سرخ شده تا طلایی شود، سپس آن را با پدر قند، عسل یا دارچین آغشته می‌کنند.
؛Diples – یونان ؛Diples یا Thiples یکی از شیرینی‌های اصیل یونان است که برای سال نو و کریسمس و همچنین مراسم‌های خاص تهیه می‌شود. این شیرینی از خمیر نازکی تهیه می‌شود که در روغن سرخ شده تا طلایی شود، سپس آن را با پدر قند، عسل یا دارچین آغشته می‌کنند.
ژلاتو پسته‌ای (Gelato)؛ ایتالیا
ژلاتو در واقع نوعی بستنی است که خاستگاه آن کشور ایتالیا است و فرق آن با بستنی در این است که میزان چربی آن کمتر و بافت آن متراکم‌تر است. در هر کجای ایتالیا که قدم بزنید، این دسر لذیذ و خوش‌طعم را خواهید یافت. ژلاتو در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی با مزه‌های متفاوت سرو می‌شود که ژلاتو پسته‌ای یکی از پرطرفدارترین آن ها است.
ژلاتو پسته‌ای (Gelato)؛ ایتالیا ژلاتو در واقع نوعی بستنی است که خاستگاه آن کشور ایتالیا است و فرق آن با بستنی در این است که میزان چربی آن کمتر و بافت آن متراکم‌تر است. در هر کجای ایتالیا که قدم بزنید، این دسر لذیذ و خوش‌طعم را خواهید یافت. ژلاتو در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی با مزه‌های متفاوت سرو می‌شود که ژلاتو پسته‌ای یکی از پرطرفدارترین آن ها است.
دسرKrumkake – نروژ
این دسر لذیذ، دسری پرطرفدار است که با لایه‌های پن‌کیکی تهیه می‌شود. برای فیلینگ این دسر از مواد مختلفی مثل خامه‌ی فرم گرفته و انواع میوه‌ها استفاده می‌کنند. این غذا در تابه‌های دوطرفه‌ی مخصوصی پخته می‌شود. در بسیاری از قنادی‌های نروژ می‌توانید این دسر لذیذ را پیدا کنید.
دسرKrumkake – نروژ این دسر لذیذ، دسری پرطرفدار است که با لایه‌های پن‌کیکی تهیه می‌شود. برای فیلینگ این دسر از مواد مختلفی مثل خامه‌ی فرم گرفته و انواع میوه‌ها استفاده می‌کنند. این غذا در تابه‌های دوطرفه‌ی مخصوصی پخته می‌شود. در بسیاری از قنادی‌های نروژ می‌توانید این دسر لذیذ را پیدا کنید.
تارت استرهازی (Esterházy torte)؛ مجارستان
تارت استرهازی نوعی کیک و تارت در کشور مجارستان است که شامل چهار یا پنج لایه است و از کرم کره که با وانیل طعم‌دار شده، تشکیل شده است. دور این کیک اغلب با خلال بادام پر می‌شود و طعم و مزه آن بی‌نظیر است.
تارت استرهازی (Esterházy torte)؛ مجارستان تارت استرهازی نوعی کیک و تارت در کشور مجارستان است که شامل چهار یا پنج لایه است و از کرم کره که با وانیل طعم‌دار شده، تشکیل شده است. دور این کیک اغلب با خلال بادام پر می‌شود و طعم و مزه آن بی‌نظیر است.
 تارت تاتین (Tarte Tatin)؛ فرانسه
«تارت تاتین»، در واقع حدود سال ۱۸۸۰ میلادی، بر اثر اشتباهی در هتل تاتین فرانسه تهیه شد و بعدها به نام خواهران «استفانی و کارولین تاتین» به ثبت رسید. این تارت لذیذ در واقع قرار بود تارت سیب باشد، اما سیب‌ها بیش از اندازه پخته می‌شود و او برای جبران اشتباه خود، تلاش می‌کند تا روی آن خمیر شیرینی‌پزی بریزد. در همین زمان بود که این شیرینی خوشمزه و محبوب خلق شد و به نام تارت تاتین، شهرت پیدا می‌کند.
تارت تاتین (Tarte Tatin)؛ فرانسه «تارت تاتین»، در واقع حدود سال ۱۸۸۰ میلادی، بر اثر اشتباهی در هتل تاتین فرانسه تهیه شد و بعدها به نام خواهران «استفانی و کارولین تاتین» به ثبت رسید. این تارت لذیذ در واقع قرار بود تارت سیب باشد، اما سیب‌ها بیش از اندازه پخته می‌شود و او برای جبران اشتباه خود، تلاش می‌کند تا روی آن خمیر شیرینی‌پزی بریزد. در همین زمان بود که این شیرینی خوشمزه و محبوب خلق شد و به نام تارت تاتین، شهرت پیدا می‌کند.
 
مجله آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار