داستان تکان دهنده ی «شام آخر» داوینچی
کد خبر: ۱۰۸۴۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 08    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
داوینچی کار را نیمه‌تمام رها کرد تا مدل‌های آرمانی‌اش را پیدا کند. روزی در یک مراسم، تصویر کامل "مسیح" را در چهره یکی از جوانان یافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره‌اش اتودها و طرح‌هایی برداشت. سه سال گذشت. تابلوی شام آخر تقریباً تمام شده بود؛ اما داوینچی هنوز برای یهودا مدل مناسبی پیدا نکرده بود.

داستان تکان دهنده ی «شام آخر» داوینچی؛ من این تابلو را قبلا دیده ام!

داستان تکان دهنده ی «شام آخر» داوینچی؛ من این تابلو را قبلا دیده ام!به گزارش «تابناک با تو»؛ لئوناردو داوینچی موقع کشیدن تابلوی "شام آخر" دچار مشکل بزرگی شد: او می بایست "نیکی" را به شکل "عیسی (ع)" و "بدی" را به شکل "یهودا" یکی از یاران عیسی (ع) که هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند، تصویر می‌کرد.

کار را نیمه‌تمام رها کرد تا مدل‌های آرمانی‌اش را پیدا کند. روزی در یک مراسم، تصویر کامل "مسیح" را در چهره یکی از جوانان یافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره‌اش اتودها و طرح‌هایی برداشت. سه سال گذشت. تابلوی شام آخر تقریباً تمام شده بود؛ اما داوینچی هنوز برای یهودا مدل مناسبی پیدا نکرده بود. کاردینال مسئول کلیسا، کم‌کم به او فشار می‌آورد که نقاشی دیواری را زودتر تمام کند.

نقاش پس از روزها جست‌و‌جو، جوان شکسته و ژنده‌پوش مستی را در جوی آبی یافت. به زحمت از دستیارانش خواست او را تا کلیسا بیاورند؛ چون دیگر فرصتی بری طرح برداشتن از اونداشت.

گدا را که درست نمی‌فهمید چه خبر است، به کلیسا آوردند. دستیاران سرپا نگهش داشتند و در همان وضع، داوینچی از خطوط بی‌تقوایی، گناه و خودپرستی که به خوبی بر آن چهره نقش بسته بودند، نسخه‌برداری کرد. وقتی کارش تمام شد، گدا، که دیگر مستی کمی از سرش پریده بود، چشم‌هایش را باز کرد و نقاشی پیش رویش را دید و با آمیزه‌ای از شگفتی و اندوه گفت: "من این تابلو را قبلاً دیده ام!" داوینچی شگفت‌زده پرسید: "کی؟!" گدا گفت: "سه سال قبل، پیش از آن‌که همه چیزم را از دست بدهم. موقعی که در یک گروه، آواز می‌خواندم، زندگی پر از رؤیایی داشتم، هنرمندی از من دعوت کرد تامدل نقاشی چهره "عیسی" شوم!

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
1
6
وااااااااووووو
abbas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
3
3
عجب!!!!!!!
مسیح اصالتا از اهالی مدیترانه بود..
مسیحی که داونچی نقاشی کرده به هر چیزی شبیه است بجز اهالی مدیترانه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
7
0
این موضوع حقیقت نداشته و فقط یک داستان ساختگی هست
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
0
این که معلوم نیست ولی خیلی چیزا تو این نقاشی هست که نمی دانید
مثلا زاویه بین مسیح و زنش به شکل عدد هفته که تو یه سری از زبان ها اون نماد زنانگیه و خیلی چیزای دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار