این روغن‌های گیاهی در افزایش طول عمر اثر دارند
کد خبر: ۱۰۸۴۳۸
تاریخ انتشار: 2018 May 11    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده گیاهی ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. در مقابل، اگر چربی های اشباع نشده از منابع حیوانی باشد، این خطر افزایش می یابد. داشتن رژیم غذایی غنی از چربی غیر اشباع گیاهی، به علت ریسک کمتر در این چربی ها، خطر ابتلا به سرماخوردگی را 16 درصد کاهش داد.

این روغن های گیاهی در افزایش طول عمر اثر دارند

این روغن‌های گیاهی در افزایش طول عمر اثر دارنداختصاصی «تابناک باتو»؛ چربی های اشباع نشده در زنجیر هیدروکربن، دارای یک اتصال دوگانه کربن و کربن هستند که در دمای اتاق، آنها معمولا مایع باقی می مانند و در زمان سرد شدن، جامد می شوند.

بنا بر این گزارش، دو منبع چربی در رژیم غذایی انسان وجود دارد: غذاهای گیاهی مانند آووکادو، آجیل، کره بادام زمینی، روغن زیتون، روغن کنجد و سایر روغن های گیاهی و غذاهای حیوانی، از جمله گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی پر از چربی.

بر پایه دستورالعمل سازمان WHO، میزان مصرف چربی باید تا ۳۰درصد از کل کالری مصرفی و به صورت اشباع نشده باشد.

از آنجا که چربی های غیر اشباع در غذاهای حیوانی و گیاهی وجود دارد و حاوی مواد مغذی متفاوت هستند، ببنیم که منبع چربی ها باید قابل توجه باشد یا خیر.

این روغن های گیاهی در افزایش طول عمر اثر دارند

در تحقیقات به عمل آمده، نتایج جالبی به دست آمده است؛

* داشتن رژیم غذایی غنی از چربی غیر اشباع گیاهی، به علت ریسک کمتر در این چربی ها، خطر ابتلا به سرماخوردگی را 16 درصد کاهش داد.

* جایگزینی 2 تا 5 درصد کالری حاصل از چربی های اشباع شده، قندهای ساده و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده با همان مقدار کالری از چربی های غیر اشباع گیاهی، 10-15 درصد ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

* جایگزینی 5 درصد از کل کالری با چربی های مونو اسید حیوانی و گیاهی، باعث کاهش ۲۴ تا ۲۶ درصدی این ریسک می شود.

گفتنی است، این نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های مشاهداتی است که تنها قادر به تعیین ارتباط بین انواع چربی های غیر اشباع و خطر مرگ است.

این نتایج بر اهمیت منبع و مقدار اسیدهای چرب غنی شده در رژیم تأکید دارند، که باید بیشتر اسیدهای چرب اشباع نشده از منابع گیاهی و از منابع حیوانی مصرف کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار