حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس
کد خبر: ۱۰۸۲۳۸
تاریخ انتشار: 2018 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

در عصر اینترنت می‌توانید به راحتی اطلاعات زیادی درباره جهان پیدا کنید. اما حقایقی وجود دارد که باور کردنشان سخت است. مثلا اینکه خرس‌های سفید اصلا سفید نیستند و قارچ‌ها بیشتر حیوان هستند تا گیاه. در این مطلب حقایقی را مشاهده می‌کنید که احتمالا تا به حال به آن‌ها فکر نکرده بودید.

اگر از وسط زمین سقوط کنید، حدود ۳۸ دقیقه طول می‌کشد تا به طرف دیگر آن برسید.

طبق محاسبات فیزیکدانان دانشگاه مک‌گیل، ۳۸ دقیقه و ۱۱ ثانیه طول می‌کشد تا به طرف دیگر زمین برسید البته اگر داخل تونلی بیفتید که مانند تصویر زیر از وسط زمین عبور می‌کند. سرعت حرکت شما در این مسیر به بیش از ۸ کیلومتر بر ثانیه می‌رسد.

 

حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

افراد در یک مکان ناآشنا بیشتر تمایل دارند به سمت راست بروند.

افراد راست دست (که ۹۰% جمعیت را تشکیل می‌دهند) در فضا‌های ناآشنا تمایل دارند به سمت راست حرکت کنند. بازاریابان از این قانون استفاده می‌کنند و محصولات را روی قفسه‌ها از چپ به راست از ارزان به گران می‌گذارند، بنابراین مسیر حرکت مشتریان را از قبل پیش بینی می‌کنند.


حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس



قطار ۱۶ سال قبل از دوچرخه اختراع شد

اولین قطار در سال ۱۸۰۱ توسط مهندس انگلیسی ریچارد ترویتیک (richard trevithick) اختراع شد، در حالی که اولین دوچرخه در سال ۱۸۱۷ توسط پروفسور آلمانی بارون کارل فون درایس (baron karl von drais) اختراع شد.


حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

اگر موش‌ها را غلغلک بدهید، می‌خندند

دانشمندان دریافته اند که موش‌ها تنها پستاندارانی هستند که اگر آن‌ها را غلغلک بدهید، درست مثل انسان‌ها می‌خندند. اما موش‌ها فقط وقتی حالشان خوب باشد می‌خندند. اگر افسرده یا وحشت زده باشند واکنششان نسبت به غلغلک بسیار ضعیف‌تر است.

حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

مو‌های خرس قطبی سفید نیست

در حقیقت مو‌های خرس قطبی رنگدانه ندارند و نیمه شفاف هستند. پوست آن‌ها هم سیاه است که به گرم نگه داشتن آن‌ها کمک می‌کند، چون سیاه نور خورشید را بهتر جذب می‌کند و فرآیند خشک شدن مو‌ها بعد از شنا را تسریع می‌کند.

حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

بیشتر چربی‌ها از طریق بازدم از بدن خارج می‌شود
یک فیزیکدان استرالیایی به نام روبن میرمن (Ruben Meerman) آزمایش‌هایی انجام داد و دریافت که افراد چربی را از طریق بازدم بیرون می‌دهند. او ثابت کرده که ۱۰ کیلوگرم چربی به ۸.۵ کیلوگرم کربن دی اکسید تبدیل می‌شود و از طریق بازدم از بدن خارج می‌شود و حدود ۱.۵ کیلوگرم آب را از طریق ادرار، عرق و اشک از دست می‌دهیم.

حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

«آلیس در سرزمین عجایب» نه تنها نام یک کتاب بلکه یک بیماری نادر است

سندروم آلیس در سرزمین عجایب یک اختلال عصبی نادر است که درک فرد از دنیا مختل می‌شود: فرد اشیای بزرگ را کوچک می‌بینید، و اشیای کوچک را بزرگ می‌بیند. این بیماری در سال ۱۹۵۵ کشف و به عنوان یک بیماری جداگانه شناخته شد.


حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

شکلات ما را باهوش‌تر می‌کند

مصرف شکلات توانایی ذهنی فرد را بهبود می‌بخشد. همچنین بین مقدار شکلاتی که در کشور‌های مختلف مصرف می‌شود و تعداد برندگان جایزه نوبل ارتباط مستقیم وجود دارد.


حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

کارکنان پزشکی در بریتانیا اجازه ندارند در محل کار حلقه بپوشند

دست پزشکان و پرستاران باید همیشه آماده کار باشد. اما فضای بین انگشتر و انگشت آلوده می‌ماند و شستن آن دشوار است؛ بنابراین برای اینکه زمان ارزشمند از دست نرود، کارکنان پزشکی بریتانیا اجازه ندارند به هیچ وجه از انگشتر و حلقه استفاده کنند.

 

حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

قارچ‌ها از نظر ساختاری بیشتر شبیه حیوان هستند تا گیاه

همه ما از دوران مدرسه به یاد داریم که قارچ‌ها قلمروی جداگانه‌ای در دنیای گیاهان دارند. اما تحقیقات ژنتیکی مولکولی نشان می‌دهد که اگرچه قارچ‌ها جدا از حیوانات دسته بندی می‌شوند، اما ساختار سلولی آن‌ها به حیوانات بیشتر از گیاهان شباهت دارد.


حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند

وقتی اهرام مصر در حال ساخت بودند، ماموت‌ها روی زمین بودند

اگرچه به نظر می‌رسد ماموت‌های پشمالو تا اواخر دوره پلیستوسن کاملا منقرض شده اند. اما هنوز تعدادی از آن‌ها در جزیره ورانگل زندگی می‌کردند. آن‌ها تا حدود ۴۰۰۰ سال پیش در آنجا زندگی می‌کردند که چند قرن بعد از ساخت اهرام جیزه است.

حقایقی که حتی معلم‌ها نمی‌دانند+عکس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار