بیل گیتس و هشدار به یک اپیدمی آخرالزمانی نزدیک؛ چرا؟
کد خبر: ۱۰۸۱۸۴
تاریخ انتشار: 2018 May 06    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
ملیندا گیتس اخیرا گفته بود که تهدید یک اپیدمی جهانی چه به صورت طبیعی بروز کند چه به شکل مهندسی شده، شاید بزرگ‌ترین خطری باشد که بشریت با آن رو در روست.

به گزارش بیزینس اینسایدر، بیل گیتس در برنامه گفت و شنودی که از سوی انجمن پزشکی ماساچوست و نشریه پزشکی نیوانگلند در مورد بیماری‌های اپیدمیک برگزار شد، گفت: بیماری کشنده بعدی که موجب یک اپیدمی جهانی خواهد شد، در راه است.

گیتس گفت: «یک حوزه وجود دارد که جهان پیشرفت زیادی در آن نکرده است و آن حوزه آمادگی در برابر بیماری‌های عالم گیر است.»
او گفت: «درصورت بروز تهدیدات میکروبی که هیچ رویکرد اضطراری در قبال آن وجود ندارد، جهان باید با همان جدیتی خود را برای بیماری‌های عالم گیر آماده کند که برای جنگ آماده می‌شود.»
به گفته گیتس یک بازیگر غیر دولتی کوچک می‌تواند حتی شکلی کشنده‌تر از آبله را در یک آزمایشگاه تولید کند.
گیتس با «موسسه مدلسازی امراض»، آنفلونزای جدیدی نظیر آنفلونزایی که در اپیدمی سال ۱۹۱۸ جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت، شبیه سازی کرده است. این مطالعه دریافته است که در صورت شیوع یک آنفلونزای جدید، در وضعیت فعلی، بسیار احتمال دارد که جمعیتی ۳۰ میلیون نفری ظرف شش ماه جان خود را از دست دهند.
به گفته گیتس در تنها مورد تاریخ که ارتش کوشید نوعی بازی جنگی شبیه سازی شده را علیه یک اپیدمی آنفلونزا انجام دهد، امتیاز نهایی به دست آمده این بود: «آنفلونزا یک، بشر صفر.»

راه حل چیست؟ البته یک واکسن آنفلونزای همگانی! گیتس روز جمعه اعلام کرد که بنیاد بیل و ملیندا گیتس قول می‌دهد کمکی ۱۲ میلیون دلاری را برای تشویق به ساخت یک واکسن همگانی ارائه کند.
گیتس معتقد است که «ما به ارتباط بهتری بین ارتش‌ها و دولت‌ها برای کمک به واکنش‌های هماهنگ شده نیازمندیم.» گیتس می‌افزاید که به نظر او زمانی که پای ساخت فناوری و کمک به یکدیگر برای ساخت ابزار‌هایی جهت مبارزه با یک بیماری کشنده در حال ظهور پیش می‌آید، دولت‌ها باید راه‌هایی را برای اعطای کمک‌های سریع‌تر به «بخش خصوصی» (همان بودجه‌های پنهان و سیاه نظامی) در نظر داشته باشند.
به گزارش استریتس تایمز گیتس گفت که مالاریا دوباره در حال رشد است و همچنان جان عده بیشتری را در سطح جهان خواهد گرفت، مگر آنکه دولت‌ها در مورد تلاش‌های خود برای ریشه کن کردن این بیماری تجدید نظر کنند.
ملیندا گیتس اخیرا گفته بود که تهدید یک اپیدمی جهانی چه به صورت طبیعی بروز کند چه به شکل مهندسی شده، شاید بزرگ‌ترین خطری باشد که بشریت با آن رو در روست. او گفته بود: «به تعداد کسانی فکر کنید که هر روز از نیویورک خارج می‌شوند و به سرتاسر جهان می‌روند؛ ما در جهانی زندگی می‌کنیم که همه به هم مرتبط هستیم.»

بنیاد بیل و ملیندا گیتس این نکته را کاملا روشن کرده که هدف آن‌ها محو کردن فلج اطفال از جهان است. با این حال آنطور که اکتیویست پست گزارش می‌دهد آن‌ها دقیقا خلاف این عمل کرده اند و شاید مسئول رنج هزاران کودکی باشند که به فلج اطفال ناشی از تزریق واکسن مبتلا شده اند.
دیوان عالی هند دستور انجام یک تحقیق جامع را درباره بنیاد بیل و ملیندا گیتس صادر کرده و قضات پرسش‌هایی را از این بنیاد و خود بیل و ملیندا گیتس به عمل آورده اند.
در سال ۲۰۰۹ کودکان قبیله‌ای از ناحیه خمام در آندرا پرادش هند هدف واکسیناسیون یک واکسن ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) با هدف جلوگیری از سرطان دهانه رحم قرار گرفتند. حدود ۱۶ هزار دختر ۹ تا ۱۵ ساله دوز‌هایی از این واکسن را توسط سازمان بهداشت و درمان ایالتی دریافت کردند (که تولید شرکت مرک بود). به این دختران گفته شده بود که به آن‌ها واکسن‌های «سلامتی» داده می‌شود. این ماجرا زمانی توجه‌ها را به خود جلب کرد که چند ماه بعد وضعیت سلامتی چندین دختر رو به وخامت رفت و سال بعد پنج تن از آن‌ها جان خود را از دست دادند. به گزارش دیلی میل دو مورد مرگ مشابه نیز در گجرات گزارش شد که ۱۴ هزار دختر قبلیه‌ای با واکسن اچ پی وی سرواریکس تولید شرکت گلاکو اسمیت کلاین واکسینه شده بودند.
بالغ بر ۱۲۰ دختر حملات صرع، دل درد‌های شدید، سردرد و تغییرات خلق و خو را گزارش کردند که هیچ یک در اثر آن‌ها جان نباختند. سایر دخترانی که واکسن گارداسیل دریافت کرده بودند ناباروری را تجربه کردند. حدود همان زمانی که این حوادث گزارش شدند، دختران جوان در شمال کلمبیا با نشانه‌های مشابهی دربیمارستان بستری شدند. دست بر قضا این دختران نیز دوز‌هایی از واکسن اچ پی وی را دریافت کرده بودند.

با بازدید یک سازمان غیر دولتی از آندرا پرادش بود که حقایق کم کم روشن شدند. فعالان حوزه بهداشت و درمان از سازمان غیر دولتی ساما در مارس ۲۰۱۰ از خمام بازدید کردند و دریافتند که بیش از ۱۰۰ دختر مبتلا به حملات صرع، شکم درد، سردرد و تغییرات خلق و خو شده اند. دخترانی که از عادت ماهانه زودهنگام، خونریزی شدید و درد‌های مربوط به عادت ماهانه شکایت داشتند. ساما همان زمان اعلام کرد که این دانش آموزان به بهانه ارائه مراقبت‌های بهداشتی به خوکچه‌های هندی تبدیل شده اند. والدین بی سواد درباره واکسن واقعی در بی خبری نگه داشته شده و بیشتر آن‌ها در فرم‌های ممهور به اثر انگشت، رضایت خود را اعلام کرده بودند.
سازمان غیر دولتی آمریکایی «برنامه تخصیص فناوری در حوزه سلامت» مطالعاتی را انجام داده است. آن‌ها آزمایش کرده اند که واکسن سرطان تخمدان در دختران جوان چگونه واکنش نشان می‌دهد. بودجه این آزمایش غیر اخلاقی از سوی این سازمان را کسی تامین نکرده بود جز بنیاد بیل و ملیندا گیتس. طعنه آمیز آنکه این مطالعه یک موفقیت برای این بنیاد قلمداد شد. این بنیاد همچنین به این سازمان در مطالعه پیرامون واکسن روتاویروس و واکسن ذات الریه در آفریقا و آسیا نیز کمک کرده بود.
به گزارش اکونومیک تایمز چند روز بعد از آنکه سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که دو نوع اچ پی وی موجب ۷۰ درصد سرطان‌های دهانه رحم شده اند، سازمان غیردولتی تخصیص فناوری در حوزه سلامت پروژه پنج ساله خود را در چند منطقه مختلف جهان در پرو، ویتنام، اوگاندا و هند آغاز کرد.
ژاپن پیشتر دریافته بود که واکسن اچ پی وی گارداسیل چند اثر جانبی جدی به همراه دارد و واکسیناسیون آن را در مورد زنان کشور خود و فروش آن را در بازار‌های خود ممنوع کرده بود. این اثرات جانبی شامل حملات صرع، آسیب مغزی، کوری، فلج، مشکلات تکلم، مشکلات لوزالمعده و از دست رفتن کوتاه مدت حافظه بود، در حالی که یک بیمار دیگر حتی بعد از دریافت این واکسن جان باخت. در همان سال گروه دیدبان چینی مدواچر ژاپن علیه گارداسیل اعلام جرم کرده بود، در حالی که یک کارمند سابق مرک این دارو را «بزرگ‌ترین رسوایی دارویی تمام دوران ها» نامیده بود.

دکتر برنارد دالبرگ کارمند سابق شرکت مرگ گفته بود: «وسعت کامل رسوایی گارداسیل باید مورد ارزیابی قرار گیرد. وقتی که این واکسن در بازار آمریکا آزاد شد همه فهمیدند که ثابت شده دارویی بی ارزش است. دایان هارپر یکی از صاحب نظران بزرگ در آمریکا، یکی از اولین کسانی بود که زنگ را به صدا درآورد و به این تقلب و دغلکاری اشاره کرد. من پیش بینی کردم که گارداسیل به بزرگ‌ترین رسوایی پزشکی تمام دوران‌ها تبدیل خواهد شد، چون در آن مقطع زمانی شواهدی روی هم انباشته می‌شدند که اثبات می‌کردند این واکسن که آن را شاهکار تکنیکی و علمی می‌نامیدند، مطقا هیچ اثری بر سطان دهانه رحم ندارد و بسیاری اثرات معکوس دیگر دارد که سلامتی انسان‌ها را از بین می‌برد و حتی موجب مرگ آن‌ها می‌شود و درخدمت هیچ هدفی قرار ندارد جز تولید سود بیشتر برای تولیدکنندگان دارویی. گارداسیل دارویی بی مصرف است و به لعنت خدا نمی‌ارزد! بعلاوه تصمیم گیران در تمام سطوح از این با خبرند. مواردی از سندروم گیلیان- بار، فلج اندام تحتانی، ام اس و التهاب مغزی ناشی از مصرف این واکسن عوارضی بوده که تاکنون معلوم شده اند.»

در سال ۱۹۹۳ ژاپن بعد از آنکه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از کودکان دو نوع واکسن ام ام آر داده شد و مواردی مننژیت غیر ویروسی و دیگر واکنش‌ها در تعدادی از آن‌ها مشاهده شد، واکسیناسیون ام ام آر را ممنوع اعلام کرد. این عوارض شامل اوتیسم و سه مرگ می‌شد، در حالی که دیگر بچه‌ها مبتلا به عقب ماندگی‌های دائمی شدند که از نقص شنوایی و کوری و تا از دست رفتن کنترل اندام‌ها را در بر می‌گرفت.
تمام این برنامه‌ها در جهت دستور کار جمعیت زدایی گیتس انجام می‌شود.
در سال ۲۰۱۰ بیل گیتس در یک کنفرانس تی‌ای دی گفت که برای کاستن از رقم جمعیت جهان با هدف حل معضل گرمایش زمین و پایین آوردن آلودگی‌های دی اکسید کربن، باید از واکسن‌ها استفاده کرد.
گیتس با بیان اینکه جمعیت جهان به سمت ۹ میلیارد نفر پیش می‌رود گفت: «اگر ما کار واقعا بزرگی روی واکسن‌های جدید، مراقبت‌های درمانی، خدمات بهداشت و سلامت باروری (سقط جنین) انجام دهیم، آنگاه شاید بتوانیم این رقم را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهیم.»

بیل گیتس در چند سال گذشته ایده یک ابر ویروس را دنیال کرده است، از جمله در یک گفتگوی دیگر در برنامه تی‌ای دی تاک در سال ۲۰۱۵ با عنوان «شیوع بعدی؟ آیا ما آماده ایم؟»
سپس در سال ۲۰۱۶ او با گفتن اینکه جهان دربرابر یک اپیدمی کشنده در دهه آینده «آسیب پذیر» است، همان هشدار خود را تکرار کرده است.
سال هاست که بیل گیتس هشدار‌هایی داده است، اما سال گذشته او اظهار داشت که بیو تروریسم- یک ویروس ساخته شده در آزمایشگاه- می‌تواند جان ۳۰ میلیون نفر یا بیشتر را تنها ظرف یک سال بگیرد.
به گزارش فوربس، بیل گیتس سال پیش در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت: «این کار چه در نتیجه تصادف طبیعت انجام شود یا به دست یک تروریست، اپیدمی شناسان می‌گویند که یک پاتوژن هوازی پر تحرک می‌تواند بیشتر از ۳۰ میلیون نفر را به کشتن دهد. آن‌ها این را نیز می‌گویند که یک احتمال منطقی وجود دارد که جهان چنین شیوعی را ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تجربه کند.»
آیا این نویسنده تنها کسی است که از انجام «واکسیناسیون‌های همگانی» که مورد حمایت بنیاد بیل و ملیندا گیتس است، امتناع خواهد کرد؟

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار