زولبیا و بامیه امسال، ۱۶ درصد گران‌تر از پارسال
کد خبر: ۱۰۸۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 06    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان از احتمال افزایش ۱۶ درصدی قیمت زولبیا و بامیه خبر داد وکمبود جدی روغن را در بازار یکی از دلایل آن دانست.

حسن شریفی گفت: قیمت زولبیا و بامیه به صورت رقابتی تعیین می‌شود اما تا تصمیم گیری اتحادیه گز و شیرینی کشور به منظور قیمت گذاری این محصول در ماه مبارک رمضان، قیمت زولبیا و بامیه به شکل قطعی مشخص نیست از طرفی به علت تفاوت مقدار دستمزد نسبت به سال گذشته و افزایش قیمت مواد اولیه که در برخی از موارد تا 20درصد مشاهده می‌شود، پیش بینی ها از افزایش 16 درصدی قیمت این محصول حکایت دارد.

وی اظهار کرد: کمبود جدی روغن در بازار نیز یکی از دلایلی خواهد بود که افزایش قیمت زولبیا و بامیه را به دنبال خواهد داشت چراکه تا به حال و در نوبت جدید روغن مورد استفاده قنادی ها در بازار توزیع نشده و به تبع آن قیمت جدید این ماده اولیه تعیین نشده است.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان ادامه داد: همانطور که سال های پیش در حوزه های نظارتی تدابیر ویژه ای اندیشیده می‌شد امسال نیز به منظور ارائه بهترین محصول با مناسب ترین قیمت، با کیفیت و کمیت بیشتر بر واحد صنفی نظارت می‌شود.

وی اذعان کرد: اکیپ های متشکل از بازرسی اصناف، بازرسی بهداشت و بازرسی اتحادیه بر واحد های صنفی نظارت دارند همچنین با توجه به اینکه هر واحد صنفی باید قیمت های خود را به تائید اتحادیه برساند؛ راه های ارتباطی به منظور ارسال گزارش ها و شکایات اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
به عنوان یک کارشناس تغذیه خدمت دوستان و هموطنان عرض میکنم :
زولبیا و بامیه ، سمی شیرین است و بهتر است که خورده نشود.
این هم میخواهید به بحرانهای کشور اضافه کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار