سالگرد حادثه «معدن یورت» بدون حضور مسئولان +عکس
کد خبر: ۱۰۷۹۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

دیروز خانواده ۴۳ معدنچی جان‌باخته حادثه معدن یورت آزادشهر در سالروز حادثه معدن در ساعت ۱۰.۳۰ دقیقه با حضور در این معدن و قرار دادن گل در ورودی تونل، یاد و خاطره جان‌باختگان این حادثه را گرامی داشتند.

این مراسم که بدون حضور هیچ یک از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، مورد انتقاد خانواده‌های معدنچی قرار گرفت.

یکی از خانواده‌های معدن یورت آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان از برگزاری مراسم متمرکز به علت اینکه بیان می‌کنند احتمال وجود ناامنی و آشوب وجود دارد، جلوگیری می‌کنند.

این همسر جان‌باخته معدن یورت آزادشهر می‌گوید که امروز با وجود آنکه اطلاع‌رسانی انجام شده بود هیچ یک از مسئولان در مراسم سالگرد معدن‌چیان جان‌باخته حضور نیافتد و قطعا با این نیامدن‌هایشان نشان دادند که مقصر حادثه هستند.

وی همچنین تاکید کرد که از یازدهم اردیبهشت ماه به مناسب هفته کار و کارگر این معدن تعطیل بود و شرایط برای حضور مسئولان و خانواده‌ها فراهم بود.

سالگرد حادثه «معدن یورت» بدون حضور مسئولان +عکس

گفتنی است خانواده‌های معدن یورت آزادشهر معتقد هستند که مسئولان با ممانعت از برگزاری مراسم درصدد این هستند که حادثه معدن یورت آزادشهر از افکار عمومی فراموش شود.

حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در ۱۳ اردیبهشت ماه سال گذشته اتفاق افتاد که بر اثر آن ۴۳ معدنچی جان‌باختند، پس از گذشته چند روز این حادثه و در حالی که تعدادی از اجساد جان‌باخته معدن در تونل‌ها پشت آورا‌های ریزش کرده باقی مانده بود رئیس جمهور به دیدار از محل حادثه و خانواده‌های معدنچی آمد و قول این را داد که به شدت با مقصران حادثه برخورد کند.

پس از این حضور کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی قصور و علل حادثه تشکیل شد و با بررسی‌های به عمل آورده در درجه نخست مدیرعامل را مقصر حادثه اعلام کرد و ۳ سال حبس برای قصور کارفرما در نظر گرفت و در روز‌های گذشته از سوی مراجع قضائی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی نیز مقصر حادثه اعلام شدند.

سالگرد حادثه «معدن یورت» بدون حضور مسئولان +عکس

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزند شهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
1
مسئولین فعلا در حال جنگ و جدل سر پست و مقام هستن و دارن پول های مردم رو بین خودشون تقسیم میکنن
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
چیز تازه ای نیست.ما دیگه عادت کردیم.بیچاره مردم.....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار