سس مارینارا، سس خوشمزه ایتالیایی
کد خبر: ۱۰۷۹۱۱
تاریخ انتشار: 2018 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
در این بخش از آشپزی طرز تهیه یک سس ایتالیایی خوشمزه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. مارینارا نوعی سس گوجه فرنگی ایتالیایی است و مناسب برای استفاده در انواع غذاها، پاستا، پیتزا و … است.

سس مارینارا، سس خوشمزه ایتالیاییدر این بخش از آشپزی طرز تهیه یک سس ایتالیایی خوشمزه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. مارینارا نوعی سس گوجه فرنگی ایتالیایی است و مناسب برای استفاده در انواع غذاها، پاستا، پیتزا و … است.

 

سس مارینارا، سس خوشمزه ایتالیایی

مواد لازم:

گوجه فرنگی 8 عدد

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

آویشن 1 قاشق غذاخوری 

پیاز 2 عدد 

سیر 4 حبه

جعفری تازه 1 قاشق غذاخوری 

ریحان تازه 1 قاشق غذاخوری 

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

روغن زیتون، پیاز و سیر خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شوند سپس گوجه فرنگی های ریز خرد شده، آبلیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید، با حرارت ملایم اجازه دهید سس حدود 40 دقیقه به آرامی بجوشد (در این مدت چند بار سس را هم بزنید تا ته نگیرد).

پس از این مدت زمان سس، آویشن، ریحان و جعفری خرد شده را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود، مجدد سس را داخل ماهیتابه بریزید و 10 دقیقه بگذارید به آرامی بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

نکته ها:

پیشنهاد میشود برای خوشرنگ تر شدن سس 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به سس اضافه کنید، میتوانید مارینارا داخل قالب های یخ بریزید و پس از اینکه منجمد شد داخل کیسه فریزر بریزید، به این ترتیب ماندگاری خوبی خواهد داشت و در هنگام نیاز به سرعت در دسترس خواهد بود.

مجله آشپزی مثبت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار