تلاش برای لغو دیدار دوستانه آرژانتین و رژیم صهیونیستی +عکس
کد خبر: ۱۰۷۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 01    -    ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

تیم ملی فوتبال آرژانتین در تاریخ 9 ژوئن (19 خرداد) درست چند روز پیش از شروع جام جهانی 2018 در دیداری دوستانه در سرزمین‌های اشغالی به مصاف تیم رژیم صهیونیستی خواهد رفت و این در حالی است که فعالان حقوق بشر و گروه‌های ضداسرائیلی در تلاش هستند این بازی لغو شود.

تلاش برای لغو دیدار دوستانه آرژانتین و رژیم صهیونیستی +عکس

فعالان ضداسرائیلی کمپینی بین‌المللی در این ارتباط به راه انداخته‌ و نامه‌هایی را به چهره‌های سرشناس ورزش کشور آرژانتین ارسال کرده‌اند تا جلوی برگزاری این بازی دوستانه گرفته شود، هرچند تا به امروز موفق به این کار نشده‌اند، اما همچنان این جنبش در تلاش برای رسیدن به این هدف خود هستند.

در یکی از این موارد، کمیته آرژانتینی همبستگی با فلسطین، نامه‌ای مشترک به وزیر ورزش آرژانتین و اتحادیه فوتبال آرژانتین ارسال کرده و از آنها خواسته تا این بازی دوستانه لغو شود. در این نامه ضمن درخواست لغو این بازی، آمده است: «ما با این کار ارزش‌های همبستگی مردم آرژانتین با قربانیان ستم، آپارتاید و نسل‌کشی را نشان خواهیم داد».

در موردی دیگر، فعالان ضداسرائیلی که مخالف برگزاری بازی دوستانه آرژانتین با رژیم صهیونیستی هستند، تصویری را طراحی کرده‌اند که پشت سر بازیکنان آلبی‌سلسته، واژه «آپارتاید» با پرچم رژیم صهیونیستی آمیخته شده و در وسط تصویر هم جمله «#آرژانتین نرو» دیده می‌شود. این تصویر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
ورزش را سیاسی نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار