ماجرای مفقود شدن یک درخت در حیاط کاخ سفید
کد خبر: ۱۰۷۶۸۴
تاریخ انتشار: 2018 April 30    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه توضیحاتی درباره ماجرای مفقود شدن درختی که ماکرون و ترامپ در حیاط کاخ سفید کاشتند، ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سفر خود به آمریکا بازدیدی از کاخ سفید به عمل آورد و در جریان این بازدید به همراه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درخت کاشت.

با این حال روز گذشته منابع خبری گزارش دادند، نهال بلوطی که در جریان سفر رئیس جمهوری فرانسه به آمریکا در حیاط کاخ سفید کاشته شد، ناپدید شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، تصاویر منتشر شده از محل کاشت نهال مفقود شده نشان می‌دهد که جای آن را چمنی با رنگی متفاوت از چمن‌های اطراف گرفته است. نهال بلوطی که امانوئل ماکرون در سفرش به آمریکا به دونالد ترامپ هدیه داد، با تشریفات فراوان و با حضور بانوان اول دو کشور در حیاط کاخ سفید کاشته شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درخت همانند سایر حیوانات و گیاهانی که از خارج وارد خاک آمریکا می‌شوند، مطابق با مقررات قرنطینه شده است.

یک مقام آگاه در دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا به رغم وجود این مقررات اصرار داشته که مراسم نمادین درخت‌کاری با حضور ماکرون برگزار شود.

وی افزود: هر دو طرف نسبت به این موضوع اشراف داشتند که درخت کاشته شده باید بعدا به قرنطینه برود.
نهال این درخت از آنجایی اهمیت می‌یابد که در جنگلی در شمال فرانسه رشد کرده که محل درگیری‌های زمان جنگ جهانی اول بوده است؛ محلی که در آن حدود ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی در نبرد با آلمان‌ها جان خود را از دست دادند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار