خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده
کد خبر: ۱۰۷۴۹۴
تاریخ انتشار: 2018 May 01    -    ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

شایعات بحث برانگیز زیادی پیرامون قهوه وجود دارد. اما حتما موافقید که هیچ چیز بهتر از رویکرد علمی برای حل بحث‌هایی این چنینی وجود ندارد. دانشمندان معتقدند نوشیدن قهوه در حد اعتدال نه تنها ضرری ندارد بلکه تاثیرات مثبتی روی سلامتی دارد. به طور مثال، دوستداران قهوه جوانتر به نظر می‌رسند و کمتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند. در این مطلب برخی از خواص قهوه را مشاهده می‌کنید که از نظر علمی ثابت شده هستند.

خطر ابتلا به سیروز کبدی را کاهش می‌دهد
دانشمندان ایتالیایی دریافته اند که مصرف قهوه خطر ابتلا به سیروز کبدی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون را کاهش می‌دهد
دانشمندان مرکز تحقیقات آلزایمر تاثیر نوشیدن قهوه بر آلزایمر را بررسی کرده اند. یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن سه فنجان قهوه در روز خط ابتلا به این بیماری را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد. محققان دانشگاه فدرال سانتا کاترینا در برزیل هم معتقدند نوشیدن منظم قهوه از بیماری پارکینسون پیشگیری می‌کند و خطر ابتلا به این بیماری را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
تحقیقات متعددی در چند دهه گذشته انجام شده که نشان می‌دهد قهوه تاثیر منفی روی سلامت ما دارد. همچنین اشاره شده که قهوه منجر به بیماری‌های سرطانی می‌شود. با این حال درستی این تحقیقات در سال‌های اخیر ثابت نشده است. محققان ثابت کرده اند که مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را کاهش می‌دهد.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

تاثیر مثبتی روی سیستم قلبی عروقی دارد
یکی دیگر از تصورات اشتباه درباره قهوه، تاثیر آن روی سیستم قلبی عروقی است. در واقع تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که افرادی که ۳ تا ۵ فنجان قهوه در روز می‌نوشند سه برابر کمتر از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند. همچنین تفاوت چندانی بین نوشیدن یک یا سه فنجان قهوه وجود ندارد، چون چنین مقدار کمی تاثیر منفی روی کار سیستم قلبی ندارد.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

خطر ابتلا به بیماری‌های مفصلی و سنگ صفرا را کاهش می‌دهد
نقرس به علت سوخت و ساز ضعیف بدن و در نتیجه جمع شدن مواد مختلف در بافت‎‌های بدن ایجاد می‌شود. اما از آنجا که قهوه سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد، مصرف آن می‌تواند واقعا از نقرس جلوگیری کند. برخی مواد موجود در قهوه مثل کافئین خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش می‌دهند. خطر این بیماری با نوشیدن ۴ فنجان قهوه در روز تا ۴ درصد و با نوشیدن ۵ فنجان قهوه تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد
دانشمندان دانمارکی ثابت کرده اند که نوشیدن قهوه روی پیشرفت دیابت نوع دو تاثیری ندارد. کافستول که یکی از ترکیبات قهوه است، سطح انسولین را در پانکراس افزایش می‌دهد. به همین دلیل نوشیدن قهوه شما را از دیابت نوع دو نجات می‌دهد.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

سلول‌های بدن را جوان می‌کند
آتی اکسیدان‌های قهوه اثر جوانسازی روی سلول‌های بدن دارند. دانشمندان ادعا می‌کنند که عصاره قهوه به شما کمک می‌کند از چروک‌های ریز خلاص شوید و از کاهش مایعات و کلاژن بدن پیشگیری می‌کند. به همین دلیل کسانی که به طور مرتب قهوه می‌خورند جوان‌تر از همسن و سال هایشان به نظر می‌رسند.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

قدرت عضلات را در سالمندان افزایش می‌دهد
دلایل زیادی برای نوشیدن قهوه در کهنسالی وجود دارد. دانشمندان دریافته اند که قهوه قدرت عضلانی را در سالمندان افزایش می‌دهد. این به پیشگیری از سقوط و آسیب دیدن آن‌ها کمک می‌کند.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

به طول عمر کمک می‌کند
قهوه به دلایل مختلف احتمال مرگ را کاهش می‌دهد. نرخ مرگ و میر در میان کسانی که به طور مرتب قهوه می‌نوشند، کمتر است. دانشمندان دریافته اند که حتی سیگاری‌ها هم می‌توانند از خواص قهوه استفاده کنند، چون سیگار تاثیر آن را تغییر نمی‌دهد.

خواص قهوه که از نظر علمی ثابت شده

برترینها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار