رابطه عجیب محکم دست دادن با قدرت حافظه
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴
تاریخ انتشار: 2018 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افرادی که محکم دست می‌دهند توان بهتری در حل مسئله‌های ریاضی و استدلال دارند، همچنین نمره‌ای بهتری درآزمون حافظه به دست می‌آورند.

این پژوهش که به وسیله دانشمندان دانشگاه منچستر انجام شده است نشان می‌دهد رابطه مستقیمی بین قدرت فیزیکی بدن با سلامت مغز وتوان حافظه وجود دارد.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به ویژه برای حفظ توان حافظه و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی، چون آلزایمر و دمانس، ورزش به ویژه ورزش‌های هوازی، وزنه برداری و کار با وزنه‌های استاندارد، شنا و دوچرخه سواری انجام دهند تا عضله‌های بدن آن‌ها تقویت شود.

یکی از مشکل‌های شایع در دوران سالمندی ضعف عضله‌های بدن و بروز مشکل‌هایی چون سقوط، ضعف و شکستگی استخوان است که با انجام ورزش منظم از دوران جوانی این مشکل تا حد زیادی برطرف می‌شود.

مطالعه برروی بیش از ۴۷۵ هزارنفر نشان داده که افرادی که دارای قدرت عضلانی بهتر هستند از سلامت مغز بالاتری برخوردارند.

مطالعه‌های پیشین نیز نشان داده است افرادی که ضعیف دست می‌دهند، امکان دارد دچار مشکل گردش خون و بیماری‌های قلبی باشند.

مرگ سلول‌های مغزی در میانسالی وسالمندی سبب افت توان حافظه و نیز آسیب دیدن ارتباط بین سلول‌ها و نیز ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود که درنتیجه آن فرد ضعیف با دیگران دست می‌دهد.

افراد می‌توانند از این آزمایش ساده برای پی بردن به سلامت اعضای خانواده و دوستان خود استفاده کنند، نتیجه این پژوهش در نشریه (the journal Schizophrenia Bulletin) به چاپ رسیده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار