پیرگوشی، عارضه ای در دوران سالمندی
کد خبر: ۱۰۷۲۲۵
تاریخ انتشار: 2018 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
سمعک و توانبخشی شنیداری تنها راه درمان آن؛
از علائم سنگيني گوش ناشي از پيرگوشي مي توان به مشكل در شنيدن اصوات زير مثل س و ش اشاره كرد. اين افراد، فهم درستي از مكالمات به خصوص در محيط هاي شلوغ ندارند و همچنين شنيدن صداي مردان براي آنها به خاطر بم بودن راحت تر است، ولي كاهش شنوايي در هر دو گوش و به صورت يكسان است.

پیرگوشی، عارضه ای در دوران سالمندی

پیرگوشی، عارضه ای در دوران سالمندی  به گزارش «تابناک باتو»؛ قرار گرفتن در محيط هاي پر سر و صدا، بيماري هاي قلبي عروقي، پرفشاری خون، اختلال عروقي ناشي از ديابت و ژنتيك، از جمله عوامل موثر در ايجاد و پيشرفت پيرگوشي است.

احمد دلبری، دكتراي تخصصي طب سالمندي در خصوص كم شنوايي در دوران سالمندي افزود: «با شروع دوران سالمندي، سلول هاي شنوايي، قدرت بازسازي لازم را از دست مي دهند كه این امر، منجر به افت شنوايي در سالمندان مي شود. از این رو، علت كاهش شنوايي در دوران سالمندي، پيرگوشي است، به گونه اي كه بيش از ٣٠ درصد از افراد آن را تجربه مي كنند.»

سفتي و اختلال در عملكرد سه استخوان گوش مياني، قرار گرفتن در محيط هاي پر سر و صدا، بيماري هاي قلبي عروقي، پرفشاری خون، اختلال عروقي ناشي از ديابت و ژنتيك، از جمله عوامل مؤثر در ايجاد و پيشرفت پيرگوشي است.

با توجه به اين كه روند سنگين شدن گوش به صورت تدريجي است، اكثر سالمندان متوجه اين كاهش شنوايي نمي شوند و بيش تر اوقات، خانواده كاهش شنوايي را تشخيص مي دهند.

پیرگوشی، عارضه ای در دوران سالمندی

از علائم سنگيني گوش ناشي از پيرگوشي مي توان به مشكل در شنيدن اصوات زير مثل س و ش اشاره كرد. اين افراد، فهم درستي از مكالمات به خصوص در محيط هاي شلوغ ندارند و همچنين شنيدن صداي مردان براي آنها به خاطر بم بودن راحت تر است، ولي كاهش شنوايي در هر دو گوش و به صورت يكسان است. اين افراد خيال مي كنند كه گفتار و صداها را مي شنوند؛ ولي در فهم آنها دچار مشكلند.

درخصوص درمان هم بايد گفت درمان پيرگوشي، بيشتر با استفاده از سمعك و توانبخشي شنيداري، ممکن است و درمان دارويي و جراحي، كمك كننده نيست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار