بازتاب پیدا شدن یک مومیایی در شهر +عکس
کد خبر: ۱۰۷۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

کاربران فضای مجازی درباره شایعه پیدا شدن جسد مومیایی شده پهلوی اول واکنش نشان دادند.

پیدا شدن یک جسد مومیایی در ضلع غربی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری باعث گمانی زنی‌های مختلف در این زمینه شد. برخی همچون مصطفی آجرلو معاون تبلیغات و ارتباطات آستان حضرت عبدالعظیم گفته است که بقایایی از یک جسد را پیدا کرده‌ایم که مومیایی نبوده است.

برخی در شبکه‌های مجازی بدون سند و مدرک مدعی شدند که این جسد مومیایی شده و مربوط به پهلوی اول می‌باشد. تاکنون نیز مورخان بحث‌هایی پیرامون این ادعا داشته و اظهار نظر‌های متفاوتی انجام داده اند، اما چیزی هنوز اثبات نشده است.

مسئولان میراث فرهنگی استان تهران هم تاکنون اظهار نظر دقیقی مبنی بر رد یا تایید این شایعه نداشته‌اند.

پزشکی قانونی نیز اعلام کرده که شناسایی جسد از نظر علمی امکان پذیر است و می‌توان از روی استخوان با فرض سالم بودن یا از طریق DNA به هویت آن پی ببرد.

اما در شبکه‌های اجتماعی کاربران واکنش متفاوتی به این شایعه داشتند. برخی گوشه‌ای از جنایات و خیانت‌های پهلوی اول را یادآوری کردند و برخی نیز از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کردند.

در ادامه به تعدادی از این بازتاب‌های مجازی اشاره می‌شود:

کاربری با نام آدم ابن حوا با اشاره شعار بی پایه و اساس برخی نوشته است: ما آریایی هستیم، مُرده نمی‌پرستیم... [با دیدن تصویر مومیایی رضاخان ذوق مرگ شده و تا مرز تشنج می‌رود]مهدی مومنی نیز توییت کرده است: امروز یکی از دوستام که زیارت و حرم این چیزا رو همیشه مسخره میکرد می‌گفت: باید یه مقبره باشکوه برا جناب میرپنج بزنن!

فایزه اکبرشاهی که گویا از شاگردان دکتر زیباکلام بوده با ذکر خاطره‌ای نوشته است: صادق زیباکلام یه جمله معروفی داره که میگه:"ما مدیون چکمه‌های رضا شاه ایم! "، یادمه یه بار تو برگه‌ی امتحانی که باهاش داشتیم در جواب این عبارتش نوشتم: ما مدیون چکمه‌های شهدائیم نه رضا قزاق دیکتاتور! البته هیچ وقت سرنوشت اون برگه مشخص نشد!

مهرسانا نیز توییت کرده است: پیکر مومیایی رضاشاه رو پیدا کردن و بیرون آوردن. شاید باورتون نشه، اما خواسته او هم رفع حصر بود.

میربابا نیز نوشت: جدی یه عده با پیدا شدن مومیایی رضا شاه اعتقاد پیدا کردن که این نشونه نابودی جمهوری اسلامیه؟!... یهو عکس شاهزاده پهلوی رو هم تو ماه ببینید دیگه!

حسین دارابی نیز نوشته است: پایه حکومت رضاشاه بزرگترین جنایت تاریخ در ایران بوده، قحطی با ۹ میلیون کشته. فاسدترین وطن‌فروش و جاسوس یعنی سیدضیاء طباطبایی دست پشت پرده کودتای میرپنج، مزدور انگلیس بوده. اینایی که میگن مومیایی اومده نجات‌شون بده، دقیقا منظورشون نجات از عزت و استقلال به مزدوری و بدبختیه یا چی؟

وحید یامین پور با یادآوری آیه از قرآن کریم نوشت: نمی‌دانم که جنازه پیدا شده متعلق به #رضاشاه بوده یا نه، ولی از خدای حکیمی که جنازه‌ی متعفن‌ترین انسان تاریخ یعنی فرعون را حفظ کرد تا نشانه‌ای برای مردم باشد، بعید نیست با بدن فرعون کوچکتری در آخرالزمان هم چنین کند: فالیوم ننجّیک ببدنک لتکون لمن خلفک آیة! (یونس/ ٩٢)

حسین کازرونی از فعالان فضای مجازی نیز به فهرست بلندی از خیانت‌های رضاخان را ذکر کرده است که ما در اینجا فقط به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:‌
۱) جدایی رشته کوه‌های آرارات و بخشیدن آن به ترکیه
۲) کشتار و تبعید بیش از ۲۴ هزار نفر از مردم ایران
۳) توهین به ناموس ایرانی و دستور کشف حجاب
۴) جدایی دهکده توریستی فیروزه در خراسان شمالی
۵) امضای قرارداد ننگین سعدآباد و جدایی بخش‌های زیادی از ایران
۶) بخشیدن کل اروند رود به عراق و زمینه آغاز جنگ تحمیلی
۷) نسل کشی در تبریز و ویران کردن آثارباستانی و کتاب‌های مردم تبریز
۸) موافقت با طرح انگلیسی راه آهن شمال به جنوب برای پیروزی جنگ انگلیس
۹) مخالفت با طرح ایرانی راه آهن شرق به غرب برای تجارت ایران با سایر کشور‌ها
۱۰) جدایی مناطق «بولاغ‌باشی»، «جوزر»، «قوری‌گل» ایران توسط ترکیه در زمان رضاشاه
و...
دیگری نوشته است: پروفسور سمیعی کانالی در مورد این مومیایی رضاخان و ۲۵۰۰ سال پادهشاهی در ایران تاسیس نکرده؟

بازتاب پیدا شدن یک مومیایی در شهر +عکس

کاربری با نام فدایی نیز نوشته است: خبر پیدا شدن مومیایی پهلوی اول، ابتدا به شوخی شبیه بود، ولی به یُمن #تلگرام کار به جایی رسیده که: کمپین‌های تشییع جنازه "رضاخان بزرگ! و حتی تهدید ربع پهلوی به عدم بی‌حرمتی به این مومیایی شکل گرفته [!]با نزدیک شدن موعد خروج آمریکا از برجام چه خبره! به منم بگید من خودیم.
مجتبی آزاد نیز با جمله‌ای امام خمینی (ره) نوشته است: این‌ها (پهلوی ها) اگر جنایتکارتر از همه سلاطین سابق نبودند، خیانتکارتر بودند.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
7
الان اینهایی که نوشتی واکنشهای متفاوت بود؟؟؟؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار