حذف شکلک اسلحه در شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: ۱۰۷۱۹۰
تاریخ انتشار: 2018 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

اپل نخستین غول تکنولوژی و شبکه اجتماعی بود که در سال ۲۰۱۶، ایموجی اسلحه را به منظور مقابله با محتوای خشونت‌آمیز به صورت یک تفنگ آب پاش درآورد.

به گزارش وب سایت phonearena، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی پس از به وقوع پیوستن حوادث تروریستی و برخی اتفاقات دیگر از سوی برخی نهادها موظف شدند که محتوای خشونت آمیز موجود بر روی پلت‌فرم‌های خود را از میان برده و به مقابله با آن‌ها بپردازند.

یکی از کارهای بسیار کوچک و ابتدایی که در این راستا انجام شد، توسط اپل بود که تصمیم گرفت ایموجی (شکلک) اسلحه در قسمت کی‌بورد محصولاتش را حذف کند و بجای آن، از یک تفنگ آب پاش سبزرنگ استفاده کند.

بعد از آن، مایکروسافت بالافاصله ایموجی اسلحه واقعی خود را به صورت یک اسباب بازی اسلحه لیزری دراورد که البته بی‌شباهت به یک اسلحه واقعی نبود.

اما به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی توییتر و گوگل خیلی دیر تصمیم به مقابله با محتوای خشونت آمیز و حذف ایموجی اسلحه از پلت‌فرم‌های خود گرفتند چراکه این دو تنها به تازگی اقدام به حذف و جایگزینی یک تفنگ آب پاش پلاستیکی و سبزرنگ کرده‌اند.

تنها غول‌های شبکه بجز اپل، سامسونگ، مایکروسافت، توییتر و گوگل، تنها فیس بوک است که هنوز به جمع حذف‌کنندگان اسلحه و جایگزینی تفنگ آب‌پاش رنگی نپیوسته است و از ایموجی اسلحه واقعی استفاده می‌کند.

حذف شکلک اسلحه در شبکه‌های اجتماعی

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار