افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای خبرنگاران
کد خبر: ۱۰۷۱۸۴
تاریخ انتشار: 2018 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

سازمان گزارش گران بدون مرز اعلام کرد که بیش از ۱۵ خبرنگار و فعال رسانه‌ها در سال جاری در افغانستان در نتیجه درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

سازمان گزارش گران بدون مرز با تایید بهبود وضعیت خبرنگاران در افغانستان، اما بار دیگر این کشور را مرگبارترین برای خبرنگاران در جهان اعلام کرد.

این سازمان تصریح کرد؛ افغانستان در سالجاری میلادی بین ۱۸۰ کشور دنیا از نظر آزادی رسانه‌ها در جایگاه ۱۱۸ قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش با وجود وضعیت نامطلوب امنیتی افغانستان هنوز هم پیشرفت جزئی را در بهبود وضعیت خبرنگاران در این کشور می‌توان مشاهده کرد.

این در حالی است که هفته گذشته نهاد «حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان» موسوم به «نی» دولت افغانستان را به تلاش برای اعمال نفوذ بر رسانه‌ها در این کشور متهم کرد.

رئیس نهاد نی پیش از این گفته بود که برخی از رسانه‌ها با تهدید مواجه هستند و بیش از ۱۵۰ رسانه نیز در دوره کاری حکومت وحدت ملی تعطیل شده‌اند.

سال گذشته خونین‌ترین سال برای رسانه‌ها در افغانستان تلقی می‌شود، اما رهبران حکومت وحدت ملی آزادی بیان و حمایت از رسانه‌ها را از مهمترین دستاورد‌های این کشور می‌دانند.

این در حالی است که یک خبرنگار تلویزیون خصوصی نیز رو گذشته از سوی افراد مسلح غیر مسئول در قندهار هدف قرار گرفته و کشته شد.

برخی از کارشناسان افغان معتقدند که رسانه‌های افغانستان با تهدیدات امنیتی، اعمال محدودیت از سوی دولت این کشور روبرو هستند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار