قدیمی ترین ساعت جهان که هنوز کار می کند
کد خبر: ۱۰۷۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
ساعت نجومی، ابزاری هوشمند است که قرن ها بدون کوچکترین اختلالی ساعت و زمان و اطلاعات نجومی مانند موقعیت خورشید، وضعیت ماه، چرخه های نجومی و مناسبت های تقویم مسیحی را نشان می دهد. صفحه ی نجومی ساعت یک اسطرلاب مکانیکی است. دو پنجره در بالای برج قرار دارد و با هر بار کامل شدن ساعت باز می شود و از آن دو...

قدیمی ترین ساعت جهان که هنوز کار می کند

قدیمی ترین ساعت جهان که هنوز کار می کنداختصاصی «تابناک با تو»؛ ساعت نجومی پراگ، یکی از نمادهای شهر پراگ پایتخت جمهوری چک است؛ تاریخ آن به سال ۱۴۱۰ و به طور مشخص به دوران قرون وسطا باز می گردد. این ساعت سومین ساعت نجومی قدیمی جهان است که هنوز هم کار می کند.

قدیمی ترین ساعت جهان که هنوز کار می کند

ساعت نجومی پراگ از معروفترین آثار تاریخی این شهر است که گردشگران بسیاری را به سوی خود از سراسر جهان جذب می کند. بسیاری از مردم ساعت پراگ را نماد و علامتی خوب و مقصد مناسبی برای افرادی که قرار است با هم ازدواج کنند، می دانند. ساعت نجومی، ابزاری هوشمند است که قرن ها بدون کوچکترین اختلالی ساعت و زمان و اطلاعات نجومی مانند موقعیت خورشید، وضعیت ماه، چرخه های نجومی و مناسبت های تقویم مسیحی را نشان می دهد. صفحه ی نجومی آن یک اسطرلاب مکانیکی است.

قدیمی ترین ساعت جهان که هنوز کار می کند

دو پنجره در بالای برج قرار دارد و با هر بار کامل شدن ساعت باز می شود و از آن دو پنجره و در حرکت دایره ای و کاملی، شمایل و مجسمه های نمادین از حواریون حضرت عیسی مسیح (ع) خارج می شوند. در کنار ساعت مجسمه هایی به سبک گوتیک به چشم می خورند، مجسمه ای که بر گیتار می نوازد، دیگری در آینه به خود نگاه می کند و یک اسکلت هم با ضرب آهنگی یکسان زنگوله را تکان می دهد.

قدیمی ترین ساعت جهان که هنوز کار می کند

ساعت پراگ در طول تاریخ مورد تخریب و آسیب های فراوان قرار گرفته است؛ یک نمونه از آن به جنگ جهانی دوم باز می گردد؛ به طوریکه ساختمان شهرداری که ساعت پراگ به آن تعلق داشت، در آتش بمباران آلمانی ها سوخت، با این وجود ساعت قدیمی همچنان پابرجاست.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
اون وقت ما گند میزنیم تو اثار تاریخی مون که خیلی ارزشمند هستند واقعا که جهان سومیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار