روش عجیب زنان ژاپنی برای رهایی از فقر و تنهایی
کد خبر: ۱۰۷۰۸۱
تاریخ انتشار: 2018 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

زنان مسن و سالمند در ژاپن برای فرار از تنهایی و فقر مرتکب جرم می‌شوند تا به عنوان مجرم در زندان اسکان داده شوند.

ژاپن از مسن‌ترین جمعیت جهان برخوردار است و حداقل ۲۷ درصد جمعیت آن بالای ۶۵ سال سن دارند.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد دست‌کم یک پنجم زندانیان زن در این کشور، شهروندان مسن هستند و حداقل ۹ نفر از هر ۱۰ نفر از آن‌ها به جرائم کوچک همچون سرقت از مغازه‌ها اقدام می‌کنند.

در فاصله سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ میلادی تعداد افراد مسنی که به تنهایی در ژاپن زندگی کرده‌اند بیش از شش برابر افزایش یافته و به شش میلیون نفر رسیده است.

در سال ۲۰۱۷ بررسی در توکیو انجام گرفت که آشکار ساخت بیش از ۵۰ درصد افراد مسنی که به جرم سرقت از مغازه‌ها بازداشت می‌شوند تنها زندگی می‌کنند و ۴۰ درصد آنان خانواده یا آشنایی ندارند.

چندین دهه پیش از آنکه این روند بوجود آید بین خانواده‌های ژاپنی مرسوم بوده که از اعضای مسن مراقبت کنند، اما کمبود منابع، انجام این کار را سخت‌تر کرده است. در نتیجه این وضعیت جمعیت مسن بیش از پیش احساس تنهایی کرده و زنان به طور خاص به انجام جرم اقدام می‌کنند به این امید که برای خود سرپناهی فراهم کنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، "یومی موراتاکا" از مسئولان زندانی در نزدیکی هیروشیما گفت: در حقیقت در برخی مواقع این زنان صاحب خانه هستند، خانواده دارند، اما در خانه‌ای زندگی نمی‌کنند که در آن احساس آرامش داشته باشند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار