الیور استون با حضور در جشنواره جهانی فجر با وجود ممنوعیت ملاقات با خبرنگاران، در اظهار نظر کوچکی که از او منتشر شد، درباره سینمای ایران گفت: باید کسانی را انتخاب کنید ببینده از دیدن آنها لذت ببرد نه اینکه یک مرد و زن به دردنخور و کسل کننده بگذارید، چون در زندگی روزمره داریم اینگونه افراد را میبینیم. من درک نمیکنم چگونه فیلمهای ایرانی و هندی تا این حد خسته کننده میشوند و در آخر هم در بعضی جشنوارهها جایزه میبرند.
مشرق
سینمای ایران در مجموع از نظر هنر بازی گری و سایر مختصات فیلم ناشی و پر از ایراد است.
من عموماً هر وقت فیلم ایرانی نگاه کرده ام، خود فیلم مکرر و گاه در حد افتضاح فریاد می زند: "من فیلمم و هر آنجه که می بینی یه نمایش خالی بندی است و اما بر عکس در فیلم های انگلیسی و آمریکائی آنجنان غرق فیلم می شوم که باورش برام سخته که آنچه که میبینم یک فیلم غیر از واقعیت است مثلاً هنرپیشه ها آنچنان متناسب با صحنه ها عواطف و احساسات را بروز می دهد که بنظر مو نمی زنه با واقعیت.
من فکر می کنم صنعت سینمای ابران و هند و همه اجزای آن از جمله هنرپیشه گان باید همانند هنرپیشه گان انگلیسی و امریکانی از مراکز آکادمیک این دو کشور تحصیل علم سینمائی از جمله هنرپیشگی را بنمایند. بعبارت دیگر از مراکزی فارغ التحصیل شوند که بهترین هنرپیشه گان انگلیسی و آمریکائی از آن فارغ التحصيل شده اند.
گمان نکنید که من غرب زده ام!
برخی کارگردانان کسانی به بازی میگیرند توسط شخصی خاص و یا یک فساد اخلاقی یا مالی معرفی شده است
سینما در ایران خانوادگیست اگر کسی بازیگر خوبی است دلیلی نمیشود فرزندان ان بازیگر یا کارگردان خوبی باشد این مسئله در موسیقی نیز وجود دارد
تولید برنامه های تکراری با عث کاهش کیفیت تولیدات خواهد شد
اما در پاسخ به الیور استوان که چرا فیلمهای ایرانی در جشنواره ها جایزه میبرند باید گفت
سینما در غرب یک ابزار برای توسعه تبلیغات گسترده در راستای منافع ملی انهاست اگر کارگردانان ایرانی فیلمی از فقر مشکلات اجتماعی و ...در مورد ایران بسازند به احتمال زیاد در جشنواره های خارجی جایزه خواهد گرفت