کیک گوشت و برنج با سس بشامل
کد خبر: ۱۰۷۰۵۹
تاریخ انتشار: 2018 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
امروز می‌خواهیم آموزش تهیه و پخت یک کیک متفاوت و خوشمزه را برای شما قرار دهیم؛ کیک گوشت و برنج با سس بشامل. برای آشنای با مواد اولیه و روش پخت این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

کیک گوشت و برنج با سس بشاملاختصاصی تابناک باتو؛ امروز می‌خواهیم آموزش تهیه و پخت یک کیک متفاوت و خوشمزه را برای شما قرار دهیم؛ کیک گوشت و برنج با سس بشامل. برای آشنای با مواد اولیه و روش پخت این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

کیک گوشت و برنج با سس بشامل

مواد لازم: 

گوشت چرخ کرده: نیم کیلو

پیاز: یک عدد متوسط

آب گوشت: نصف پیمانه

هویج رنده شده: 2 عدد متوسط

نمک و فلفل: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

برنج از قبل خیس شده: دو پیمانه

سس بشامل: یک و نیم پیمانه

پنیر موزارلا: دو پیمانه

طرز تهیه:

روغن را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. آب برنج خیس شده را خالی می‌کنیم و آن را به روغن افزوده، کمی تفت می‌دهیم. 4 پیمانه آب به همراه نمک به برنج اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا بپزد.
کمی روغن در ظرفی ریخته و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم. پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت می‌دهیم سپس گوشت را افزوده و آنقدر تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. حالا نوبت اضافه کردن هویج رنده شده به همراه نمک و فلفل است. وقتی مواد خوب تفت خورد، آب گوشت را به آنها اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا آب گوشت کامل به خورد مواد برود.
قالب مناسبی را انتخاب کرده و آن را چرب می‌کنیم. کف قالب را با برنج می‌پوشانیم. روی آن، سس بشامل ریخته و در پایان، پنیر موزارلا را می‌ریزیم.
قالب در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار می‌دهیم وقتی پنیر آب شد و روی کیک برنج، برشته شد، آماده است. آن را از فر خارج کرده و داخل ظرفی مناسب قرار می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: yumyume

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار