آخرین قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار
کد خبر: ۱۰۶۹۹۲
تاریخ انتشار: 2018 April 23    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

این روز‌ها بازار میوه و تره بار با عرضه میوه‌های نوبرانه گوجه سبز، چغاله بادام، توت فرنگی، ملون، طالبی و هندوانه همراه شده است که برخی از آن‌ها در روز‌های اخیر همچون چغاله بادام و هندوانه با کاهش قیمت در بازار همراه شده است.

آخرین بررسی از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که نرخ هر کیلو گوجه سبز ۱۶ تا ۳۰ هزار، چغاله بادام ۷ تا ۲۰ هزار، توت فرنگی ۵ تا ۱۵ هزار، هندوانه ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰، ملون هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، طالبی ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰، موز ۶ تا ۷ هزار و ۲۰۰ تومان است.

یکی از فروشندگان میوه می‌گوید: با توجه به افزایش تقاضا در ایام شعبان، نرخ اغلب میوه‌های بازار از ثبات نسبی برخوردارند و تنها نگرانی‌هایی از حیث کمبود و افزایش قیمت میوه‌های نوبرانه‌های همچون زرد آلو، گیلاس، آلبالو و سیب در بازار وجود دارد چراکه سرمای اخیر خسارت جدی به میوه‌های سردرختی باغات استان تهران وارد کرده است.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه قیمت اقلام تغییر محسوسی نداشتند، اظهار کرد: با وجود افزایش نسبی تقاضا در ایام شعبان، اما نوسانی در قیمت اقلام رخ نداده است.

به گفته وی؛ اگر سرمای اخیر صدمه جدی به میوه‌های نوبرانه وارد نکرده باشد، مشکلی در توزیع نخواهیم داشت، اما هم اکنون نمی‌توان راجع به افزایش قیمت میوه‌های نوبرانه سردرختی اظهار نظر کرد.

کارگر با اشاره به تاثیر نوسان نرخ ارز بر قیمت میوه‌های وارداتی بیان کرد: در هفته‌های اخیر، تغییرات قیمت ارز بر میوه‌های وارداتی بی تاثیر نبود، به طوریکه نرخ برخی اقلام همچون موز به ۹ هزار تومان رسید که با ثبات نرخ دلار، مجددا قیمت‌ها سیر نزولی پیدا کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار نرخ هر کیلو چغاله بادام ۴ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو گوجه سبز ۶ تا ۱۳ هزار، طالبی هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار، ملون ۸۰۰ تا هزار و ۸۰۰، توت فرنگی جیرفت ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و هندوانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو خیار رسمی هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار تومان است، بیان کرد: نرخ هر کیلو خیار گلخانه هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰، سیب لبنانی زرد هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، سیب لبنانی قرمزهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، لیمو شیرین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، نارنگی تخم پاکستانی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و موز ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ انواع صیفی جات در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو لیمو ترش سنگی با نرخ ۹ تا ۱۱ هزار، بادمجان دلمه‌ای ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰، بادمجان گلخانه‌ای ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰، باقالی ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰، پیاز زرد ۶۰۰ تا ۹۰۰، پیاز شیری ۸۰۰ تا هزار و ۳۰۰، سیب زمینی نو ۶۰۰ تا هزار و ۳۰۰، سیر تازه ۳ تا ۵ هزار و سیر خشک ۵ تا ۸ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار نرخ هر کیلو فلفل دلمه رنگی ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین نرخ هر کیلو فلفل دلمه سبز هزار تا ۲ هزار، فلفل تند ریز ۳ تا ۴ هزار، کاهو پیچ سالادی ۷۰۰ تا هزار و ۴۰۰، کاهو رسمی ۷۰۰ تا هزار و ۲۰۰، گوجه فرنگی گلخانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی نو ۶۰۰ تا هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و نخود فرنگی ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی؛ نرخ هر کیلو سبزی خوردن ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰ و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۸۰۰ تا هزار تومان است.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار