وقتی شهرداری تهران، آب در هاونگ فرهنگسازی می‌کوبد +عکس
کد خبر: ۱۰۶۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

گرچه راسته ولیعصر منتهی به تجریش از زیباترین خیابان‌های تهران است که در شب هنگام با نور افشانی رنگ دیگری به خود می‌گیرد، اما گویا متولیان امر تنها در مرحله طراحی در جا زده اند و به فکر خاموشی این چراغ‌ها که هزینه اش از جیب شهروندان می‌رود نیفتاده اند.

با وجود اینکه هرروز شاهد هستیم پیام‌هایی به سفارش وزارت نیرو در رسانه‌های ملی، پخش می‌شود که چراغ‌های اضافی را خاموش‌کنید و شهروندان را تشویق می‌کنند در مصرف بهینه برق صرفه‌جویی کنید، اما متأسفانه در خیابان‌ها و معابر شهر خاش می‌بینیم که در طول روز چراغ‌های زیادی بی‌جهت روشن است که این مسئله سبب تعجب شهروندان شده است.

وقتی شهرداری تهران، آب در هاونگ فرهنگسازی می‌کوبد +عکس

این در حالی است که این روز‌ها میبینیم که متولیان شهرداری به این امر نه تنها توجه نکرده بلکه در تمام مدت روز نور‌های طراحی شده برای راسته ولیعصر را روشن نگه داشتند. این نور‌ها در طول روز نه تنها وجهه روشنایی ندارد بلکه از نظر زیبایی بینی نیز اهمیت چندانی نخواهد داشت. از این رو استهلاک این چراغ‌ها و هزینه‌ای که از بابت روشنایی آن خرج می‌شود تنها و تنها از جیب شهروندان می‌رود و دیگر اینکه نمی‌توان بر مسائل مختلف فرهنگسازی کرد. از این رو مردم در سراسر شهر که روزانه از این منطقه عبور می‌کنند خود را ملزوم به صرفه جویی نخواهند کرد و این یعنی آب در هاونگ فرهنگسازی کوبیدن؟!


وقتی شهرداری تهران، آب در هاونگ فرهنگسازی می‌کوبد +عکستیترشهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
behi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
2
سلام ، اولا این لامپ های ال ای دی توان کمی دارند خاموش کردن درست نیست درست و بهینه مصرف کردن درست هست و بسیار زیبا کرده خیابان ولیعصر و(البته اگر ولتاژ پایین باشه و جنس با کیفیت )، حدود 30 درصد خیلی کم در نظر بگیرم ما تو قسمت انتقال برق به علت فرسوده بودن شبکه تلفات داریم . که متاسفانه به علت نبود بودجه باسازی نمیشه !؟ بنظر من درست مصرف کردن مهم هست استفاده از لامپ های ال ای دی در قسمت روشنایی نقش مهمی در مدیریت انرژی دارند .ضمنا در کشورهای پیشرفته بحث انرژی خیلی اهمیت دارد . نسل قبل در مورد نسل بعدی مسول هست نذاریم بلای که نسل قبل سر ما اورد ما سر نسل قبل بیاریم . امیدوارم کار ی روزی به اهلش سپرده شود نه به وابستگان ..
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار