انواع دوره‌های آموزش پیانو و گیتار در آموزشگاه موسیقی
کد خبر: ۱۰۶۸۳۲
تاریخ انتشار: 2018 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
روش هایی که در آموزشگاه منظومه بکار برده می شود همگی بر طبق طرح های تست شده و متد هایی صورت می گیرد که اهداف درست نوازندگی و موسیقایی را در بر بگیرد و اینگونه نیست که فقط به یاددهی چند قطعه ساده بپردازد.

از اصلی ترین و تخصصی ترین سازهایی که به طور آکادمیک و کاملا حرفه ای در آموزشگاه موسیقی منظومه کار می شود ساز پیانو و ساز گیتار است.

به دلیل قابلیت های بسیار این دو ساز و به دلیل محبوبیت زیاد آن در بین همگان ، آموزش و همینطور شیوه های آموزش این دو ساز نیز بسیار است.

از سویی همه این روش ها هم خیلی درست و اصولی نیستند و گاها هنرجو در ادامه راه به مشکلاتی بر می خورد یا گاهی اوقات با  شیوه های غلط آموزشی هنرجویان کوچکتر نسبت به موسیقی بی میلی پیدا میکنند یا سرخوردگی در آنان بوجود می آید.

از این رو آموزش اصولی این سازها از حساسیت های بالای برخوردار است.

دوره هایی که برای این دو ساز در آموزشگاه در نظر گرفته شده به دو شکل ارائه می شود. که هر یک دارای شرایط و مزایای خاصی است تا نیاز همه هنرجویان برآورده شود.

انواع دوره‌های آموزش پیانو و گیتار در آموزشگاه موسیقی

دوره های آموزش پیانو و گیتار در آموزشگاه منظومه

  • دوره های آکادمیک
  • دوره های ویژه

دوره های آکادمیک

در کلاس پیانو یا سایر دوره ها که به نوعی دوره اصولی و آکادمیک آموزشی محسوب می شود برای عموم هنرجویان می باشد.

در این دوره ها که در سه سطح طرح ریزی گردیده است ، هنرجویان با اصول موسیقی آشنا می شوند و از ابتدا سواد موسیقی را روی ساز خود می آموزند.

بخش آموزش ابتدایی

در بخش نخست هنرجو با کلیت موسیقی و تئوری ابتدایی موسیقی آشنا می شود و می آموزد که نوازندگی چیست و چه اصولی دارد و در ادامه با یادگیری موسیقی روی ساز خود ، به نوازندگی پایه ای این ساز می پردازید.

در این قسمت اساتید ، بدون کاربرد روش های منسوخ و با بکار گرفتن متد مشخص آموزشی به آموزش می پردازند.

روش هایی که در آموزشگاه منظومه بکار برده می شود همگی بر طبق طرح های تست شده و متد هایی صورت می گیرد که اهداف درست نوازندگی و موسیقایی را در بر بگیرد و اینگونه نیست که فقط به یاددهی چند قطعه ساده بپردازد.

در ایجا هدف ، یادگیری صحیح موسیقی است و نه نواختن آهنگ هایی ساده و ابتدایی.

بخش آموزش حرفه ای

در بخش بعدی اساتید ، آموزش را حرفه ای تر پیش می برند تا علاوه بر اینکه هنرجویان قادر به نوازندگی باشند همچنین بتوانند موارد مهم تر موسیقی و ارتباط بین بخش های مختلف را روی ساز خود درک کرده و اجرا نمایند.

درک روابط موسیقایی بین نت ها و اجزای مختلف باعث می گردد تا هنرجویان موسیقی را عمقی و اصولی بیاموزند تا فقط محدود به دانلود نت یا قطعه خاصی نباشند بلکه بتوانند به راحتی نوازندگی کنند و محدودیتی برای این کار نداشته باشند.

بخش تخصصی

در بخش نهایی و پس از اینکه هنرجو تسلط کافی در درک و ارائه موسیقی یافت ، اساتید با آموزش تخصصی تر ساز مورد نظر پیش می روند و تمامی تکنیک های کاربردی را روی ساز آموزش می دهند.

همچنین این دوره ، دوره آموزش موارد بالاتر موسیقی همچون آهنگسازی و خلاقیت است که هنرجو می آموزد چگونه روی ساز خود انجام دهد.

این سه بخش شامل موارد و نکته های بسیاری است که به نسبت هر ساز متفاوت است که ذکر تمامی آنها در اینجا امکان پذیر نیست و به نسبت اینکه سازتان پیانو یا گیتار باشد ، اساتید به آموزش موارد و جزییات مختلف می پردازند.

دوره ویژه

دوره آموزش ویژه موسیقی که مختص آموزشگاه موسیقی منظومه می باشد ، بر اساس نیاز برخی هنرجویان یا والدینی طراحی شده است که در آموزش خود یا فرزندشان بسیار حساس هستند.

ویژگی های این دوره :

فقط برخی هنرجویان با استعداد و ویژه قادر به شرکت در این دوره ها هستند.

دوره ها اصولی تر و بر طبق متد های مشخص جهانی پیش می رود.

آموزش در دوره ها قابل ارزیابی در سطوح بین المللی است.

هنرجویان پس از اتمام دوره قادرند مدارک بین المللی دریافت نمایند.

دوره نسبت به دوره های معمولی فشرده تر است.

هنرجو در این دوره ها هر چند ماه یکبار ارزیابی می گردد.

دوره شامل آموزش تخصصی و تک نفره و همچنین شامل آموزش های گروهی و سمیناری است.

دوره ها برابر با دوره های دانشگاهی طراحی شده است.

هنرجو تمامی موارد کاربردی و تئوریکی موسیقی را دقیق و صحیح می آموزد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار