گرفتن دست همسر درد را آرام می کند
کد خبر: ۱۰۶۷۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 21    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
این پژوهشگران دریافتند که گرفتن دست همسر در هنگام تولد کودک به شکل قابل توجهی احساس درد را در زنان کاهش می دهد. گرفتن دست یک غریبه و یا حضور همسر در اتاق زایمان بدون گرفتن دست او، تأثیر چندانی در کاهش درد زنان باردار ندارد.

گرفتن دست همسر درد را آرام می کند

گرفتن دست همسر درد را آرام می کنداختصاصی «تابناک با تو»؛ پژوهشگران در دانشگاه کلرادو ایالات متحده ی آمریکا دریافتند که زنان باردار زمانی که همسرانشان در اتاق زایمان باشند و دستهای آنها را با محبت و مهربانی بگیرند درد کمتری را احساس می کنند.

این پژوهشگران دریافتند که گرفتن دست همسر در هنگام تولد کودک به شکل قابل توجهی احساس درد را در زنان کاهش می دهد. گرفتن دست یک غریبه و یا حضور همسر در اتاق زایمان بدون گرفتن دست او، تأثیر چندانی در کاهش درد زنان باردار ندارد. این پژوهش بین ۲۳ زوج با میانگین سن بین ۲۳ تا ۳۳ سال انجام شد. البته نکته ی جالب توجه درباره ی زنان مذکور این بود که آنها احساسات واقعی داشتند و چه قبل و بعد از ازدواج فضای رمانتیک مستمری را با همسرانشان تجربه کرده اند.

گرفتن دست همسر درد را آرام می کند

محققان درد در تحقیق اخیرشان دریافته‌اند، هنگامی که زوج‌ها در هنگام درد دست یکدیگر را می‌گیرند، امواج مغزی آنها با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و درد آنها کاهش می‌یابد. ساینس دیلی گزارش داد، محققان دانشگاه "کلرادو بولدر" (Colorado Boulder) در مطالعه ای که به تازگی انجام داده اند دریافتند، هنگامی که یکی از زوجین زمان درد کشیدن شریکش با او همدردی می‌کند، امواج مغزی آن دو با یکدیگر هماهنگ می شود و هرچه آن امواج مغزی بیشتر با هم هماهنگ شوند، درد کمتر و کمتر می شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
1
3
ول کن داداش. تو خيابون ببينن ميان ميگيرن ميزننت درداي ديگه اي ميگيري انگشت خودشونم ميشکنه بايد ديه هم بدي بعد ميشي عامل استکبار بايد بري حبس بعدش خودکشي ميشي اونوقت خانوادت ممنوع الخروج ميشنو ... خيلي بلاهاي ديگه. پس ولش کن، بيکاري دست همسرتو بگيري؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
1
3
آرامشی که در مجرد بودن هست را اگر مردم قدرش رو میدونستن و به دام ازدواج نمی افتادان هیچ وقت حاضر نبودن اون رو از دست بدن.
ازدواج در این شرایط کشور و با این همه گرانی، بیکاری، تورم، بدی آب و هوا ، فقر و... که بر زندگی همه چه فقیر و چه ثروتمند تاثیر خود را میگذارد بزرگترین خیانت و اشتباهی هست که هر فردی ممکن مرتکب شود. جون قطعا نتیجه اون به دنیا آمدن حداقل 1 انسان بیگناه در این شرایط میشود که خود او در انتخاب آن هیچ نقشی نداشته.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار