دانیل دی لوئیس؛ بازیگر شگفت انگیزی که نقش هایش را باور می کند!
کد خبر: ۱۰۶۵۵۳
تاریخ انتشار: 2018 April 19    -    ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
دانیل دی لوئیس در تاریخ ۲۹ آوریل ۱۹۵۷ در لندن به دنیا آمد. بازیگری را در مدرسه ی (بریستول الد ویک) آموخت و چندین تئاتر از جمله هملت را بازی کرد. او چهره ی ماندگار سینمای جهان است که نقش های تأثیر گذار و شگفت انگیزی از خود به جای گذاشته است. در این گزارش دانستنی های جالبی از او را خواهید خواند.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!اختصاصی «تابناک با تو»؛ دانیل دی لوئیس در تاریخ ۲۹ آوریل ۱۹۵۷ در لندن به دنیا آمد. بازیگری را در مدرسه ی (بریستول الد ویک) آموخت و چندین تئاتر از جمله هملت را بازی کرد. او چهره ی ماندگار سینمای جهان است که نقش های تأثیر گذار و شگفت انگیزی از خود به جای گذاشته است. در این گزارش دانستنی های جالبی از او را خواهید خواند.

دانیل دی لوئیس اولین بازیگری است که سه جایزه ی اسکار را به خاطر سه فیلم از جمله (پای چپ من: ۱۹۸۹), (خون به پا خواهد شد: ۲۰۰۷) و (لینکلن: ۲۰۱۳) برنده شده است.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!


دانیل دی لوئیس خیلی سخت از فضای نقش هایی که بازی می کند خارج می شود. او در فیلم My left foot (پای چپ من) شخصیت نقاش کریستی براون را که مبتلا به فلج مغزی بود ایفا کرد. او برای رسیدن به نقش یاد گرفت که چگونه از پای چپ خود برای نقاشی کردن استفاده کند و از اطرافیانش خواست تا با او مانند یک مبتلا به فلج مغزی رفتار کنند. از دستیارانش خواست تا به او غذا بدهند, از ویلچر خود جدا نمی شد و هیچ بخشی از بدنش را حرکت نمی داد.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!


او به عنوان یکی از صد ستاره ی جذاب جهان انتخاب شده و در رتبه ی بیست و پنجم این فهرست قرار دارد.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!


در سال ۱۹۹۵ دی لوئیس برای بازی در فیلم (آخرین موهیکان) انتخاب شد. او برای نزدیک شدن به نقش, مدّتی را در بیابانی که قرار بود اتفاقات فیلم رخ دهد سپری کرد. چگونگی دنبال کردن حیوانات و صید آنها را آموخت و برای مدتی طولانی از تکنولوژی و وسایل دیجیتالی استفاده نمی کرد و از اسلحه ای که در فیلم به همراه داشت جدا نمی شد.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!


او برای ایفای نقش در فیلم سینمایی به نام پدر ۳۰ پوند وزن کم کرد و چند شب در زندان خوابید و از عوامل فیلم خواست تا به او دشنام بدهند و رویش آب بریزند. او به خاطر بازی در این فیلم نامزد جایزه ی اسکار شد اما موفق به کسب آن نشد. برای فیلم بوکسور ۱۹۹۷, او هفته ها با قهرمان پیشین بوکس جهان, بری مک کیگان, تمرین کرد. بری درباره ی او گفت: به اندازه ای خوب است که می تواند در مسابقات حرفه ای شرکت کندـ او در این فیلم دماغش شکست و دیسک کمرش آسیب دید.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!


او در مدرسه بسیار آرام و گوشه گیر بود و در بین همکلاسیهایش محبوبیّتی نداشت و بسیاری او را مسخره می کردند و به خاطر اصالت ایرلندی اش بر او خشم می گرفتند. در مقابل دانیل دی لوئیس به جای معاشرت و دوستی با همسالانش به دنیای خیال پناه برد؛ چیزی که بعدها در پیشرفت حرفه ای  او به کمکش آمد. دانیل دی لوئیس وقتی که جایزه اش را در بفتا می گرفت آن را مدیون مادرش (که در سال ۲۰۰۹ میلادی درگذشت) دانست و گفت: او همیشه به من ایمان داشت, حتی وقتی خودم هیچ ایمانی به خود نداشتم. او سومین جایزه ی اسکار خود را هم به مادرش تقدیم کرد.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!

 

با وجود اینکه او یک ایرلندی الاصل است, از پس ایفای نقش خود در فیلم (دار و دسته ی نیویورکی ها) در سال ۲۰۰۲ میلادی خوب برآمد. او در طول فیلم باید نفرت شدید خود نسبت به ایرلندی ها را نشان می داد. او برای اینکه آمادگی بیشتری برای ایفای نقشش بدست آورد دوره‌ای طولانی مدت را به عنوان شاگرد قصاب گذراند. به همین خاطر قصابی را استخدام کرد تا به او دستورهای لازم برای سلاخی کردن گوشت و لاشه را گوشزد کند. همچنین از افراد مشغول به کار در سیرک کمک خواست تا به او نحوه کار با چاقو را آموزش دهند. در زمان ساخت فیلم تشخیص داده شد که دانیل به بیماری ذات‌الریه مبتلا شده‌است به همین خاطر او مجبور شد که کت گرمی بپوشد یا حداقل خود را درمان کند تا فیلمبرداری فیلم به تأخیر نیفتد و در نهایت متقاعد شد که برای درمان خود دارو مصرف کند. او بر اين باور بود که پالتوی گرمی که به او می دهند با دوران تاریخی که در آن نقش ایفا می کند همخوانی ندارد.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!

 

او اولین نقش خود را در چهارده سالگی و در فیلم (یکشنبه ی خونین یکشنبه) ایفا کرد و دو پوند دستمزد گرفت. او پس از این نقش یازده سال از بازیگری کناره گیری کرد و در سال ۱۹۸۲ با یک شروع طوفانی بازیگری را از سرگرفت. او درباره ی نقش خود در یکشنبه خونین که نقش یک بچه ی خرابکار را داشت را با کلمه ی (بهشت) توصیف می کند و می گوید: به من گفتند دو پوند به تو می دهیم و تو هم با یک بطری شکسته روی تمام ماشین های پارک شده در اطراف کلیسا خط بنداز.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!

 

در فیلم The Age of innocence در سال ۱۹۹۳ میلادی دانیل اتاقی را در هتل Plaza نیویورک به نام کاراکتر فیلم N.Archer رزرو كرد, لباس های نقش را پوشید و در آنجا زندگی  کرد.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!

 

در سال ۲۰۰۸ میلادی جایزه ی SAG را به (هیث لجر) اهدا کرد و گفت که او یکی از بازیگران مورد علاقه ی او بوده است.

دانیل دی لوئیس در سال ۲۰۱۷ پس از خداحافظی و کناره گیری همیشگی از بازیگری,  از همه ی کسانی که در موفقیت و درخشش او در دنیای سینما نقش داشتند تشکر کرد.

دانیل دی لوئیس؛ بازیگری که نقش هایش را باور می کند!

در پایان ما و همه ی دوستداران سینما با اندوه از دانیل دی لوئیس به خاطر همه ی فیلم هایی که بازی کرد تشکر می کنیم, زیرا با دیدن هر نقش آفرینی او به شدّت تحت تأثیر قرار گرفتیم و شگفت زده شدیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار