بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟
کد خبر: ۱۰۶۳۵۰
تاریخ انتشار: 2018 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
برس کشیدن مو یکی از مراحل ضروری مراقبت مو است که باعث مرتب شدن موها و افزایش گردش خون در پوست کف سر می‌شود. برس کشیدن چربی‌های مفید را از کف سر به ساقه مو می‌رساند و باعث نرمی و درخشش موها می‌شود.

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟برس کشیدن مو یکی از مراحل ضروری مراقبت مو است که باعث مرتب شدن موها و افزایش گردش خون در پوست کف سر می‌شود. برس کشیدن چربی‌های مفید را از کف سر به ساقه مو می‌رساند و باعث نرمی و درخشش موها می‌شود. برس‌های مو انواع مختلف دارند که هر کدام برای موهای خاصی طراحی شده‌اند اما بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟ اگر از برس مناسب موهای خود استفاده نکنید احتمالا نتیجه دلخواهی از برس کشیدن نخواهید گرفت و حتی ممکن است به موهای خود آسیب برسانید. در این مقاله شما را با انواع برس‌های مو آشنا می‌کنیم و به شما خواهیم گفت که بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست.

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟


بهترین برس مو برای موهای نازک و معمولی مایل به نازک

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟

اگر موهای شما در دسته موهای نازک قرار می‌گیرد، یعنی حجم متوسط مایل به پایین دارد، تقریبا صاف است و زود چرب می‌شود باید از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن‌ها از موهای طبیعی ساخته شده است. معمولا کسانی که موهای صاف و نازک دارند در مرتب کردن موهای خود مشکلی ندارند و تصور می‌کنند با یک شانه ساده نیاز آن‌ها برطرف می‌شود و احتیاجی به برس کشیدن نیست. در حالی که این نوع برس‌ها می‌توانند تفاووتی چشمگیر در بافت و حجم موهای نازک و متوسط ایجاد کنند. برس‌های مویی از موی طبیعی زبر تهیه می‌شوند و معمولا جنس بدنه آن‌ها طوری است که در موها ایجاد الکتریسیته ساکن نمی‌کند. این برس‌ها گرد و خاک و کثیفی را از روی موها برمی‌دارند و چربی طبیعی کف سر را به خوبی در ساقه مو پخش می‌کنند بنابراین بهترین انتخاب برای خانم‌هایی هستند که موهای بلند و نسبتا کم حجمی دارند.

بهترین برس مو برای موهای ضعیف و آسیب دیده

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟

اگر موهای شما بر اثر رنگ کردن و استفاده از ابزارهای حرارتی به طور مکرر دچار آسیب شده است و ساقه‌های آن چند شاخه و شکننده شده‌اند به برسی نیاز دارید که از موی طبیعی و نرم تهیه شده باشد. هرچه موهای این برس نرم‌تر باشد برای برس کشیدن موهای آسیب دیده و ضعیف مناسب‌تر است چون گردش خون را در کف سر تقویت کرده و باعث افزایش رشد مو و قوی شدن ساقه مو می‌شود. البته برس‌های موی طبیعی هم نرم هستند اما این نرمی به اندازه‌ای نیست که برای موهای آسیب دیده مناسب باشد در نتیجه اگر موهای شما آسیب دیده و ضعیف است و نیاز به مراقبت خاص دارد بهتر است سراغ برس‌هایی بروید که موهای طبیعی اما بسیار نرم دارند.


بهترین برس مو برای موهای خیلی ضخیم و پرپشت

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟

اگر موهای ضخیم و پرپشتی دارید که شانه به راحتی داخل آن نفوذ نمی‌کند و به دلخواه شما حالت نمی‌گیرد برس‌های مویی نمی‌توانند مشکل شما را حل کنند چون برس‌های مویی موهای ظریفی دارند که نمی‌توانند در انبوه موهای پرپشت نفوذ کرده و آن‌ها را حالت دهند و یا گره‌های آن را باز کنند. بنابراین اگر موهای ضخیم و پرپشتی دارید بهتر است از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌هایی از جنس پلاستیک (نایلون) دارند. دندانه‌های نایلونی هم مانند دندانه‌های مویی عمل می‌کنند اما محکم‌تر هستند و به خوبی در موهای ضخیم و پرپشت نفوذ می‌کنند در نتیجه شما کنترل بهتری روی موهای خود خواهید داشت و به راحتی خواهید توانست گره‌های آن را باز کنید و به موهای خود حالت دهید.


بهترین برس مو برای موهای معمولی مایل به ضخیم

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟

اگر موهای شما پرپشت است اما آن قدر ضخیم نیست که نتوان به راحتی داخل آن نفوذ کرد بهتر است از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن ترکیبی از پلاستیک و موی طبیعی است. در واقع دندانه‌های ترکیبی برای هر نوع مویی مناسب هستند چون هم نرمی مناسبی دارند و هم قدرت کافی دارند تا بتوانند در موهای ضخیم نفوذ کنند. دندانه‌های این نوع برس از موی طبیعی ساخته شده که با یک لایه پلاستیک پوشیده شده است و چنین برسی هم می‌تواند گره‌های مو را به راحتی باز کند و هم چربی طبیعی مو را به خوبی در ساقه مو پخش می‌کند و باعث درخشان شدن و زیباتر شدن موهای شما خواهد شد. اگر از چنین برسی استفاده کنید خواهید دید که موهای شما ظاهری براق و سالم پیدا کرده و حالت مورد نظر شما را به خود گرفته است.


بهترین برس مو برای موهای فر

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟

کسانی که موهای فر دارند بیشتر از بقیه با دردسرهای برس کشیدن مو روبرو هستند و حتی این باور میان مردم به وجود آمده است که برس کشیدن موهای فر کار نادرستی است. شاید برس کشیدن موهای فر با برس‌های مویی و پلاستیکی معمولی کار درستی نباشد اما اگر برس مناسب این کار را انتخاب کنید قطعا می‌توانید به سادگی موهای فر خود را برس کشیده و حالت دهید. اگر می‌خواهید هم موها را برس بکشید و هم حالت طبیعی موهای فر خود را حفظ کنید باید از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های درشت چوبی و با فاصله دارند. استفاده از برس با دندانه چوبی بهترین ابزار برای حالت دادن به موهای فر خشک است چون باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در موها نمی‌شود و مهم‌تر از آن، فرهای شما را از هم باز و جدا نمی‌کند.


بهترین برس مو برای موهای خیلی کوتاه و چتری

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟

اگر موهای کوتاه دارید و یا چتری‌های شما از نوع غیر فر (صاف یا موجدار) هستند بهتر است برای برس کشیدن موهای خود از یک برس گرد کوچک با دندانه‌های موی طبیعی استفاده کنید. دندانه‌های مویی بهترین ابزار برای ایجاد حجم و رخشش در موها هستند، این دندانه‌ها هر مو را به تنهایی می‌گیرند و به شکل دلخواه شما حالت می‌دهند. بنابراین چه هدف شما از برس کشیدن مرتب کردن موهای کوتاه باشد و چه حجم دادن به آن‌ها، دندانه‌های مویی روی یک استوانه باریک بهترین انتخاب برای شما است. بهتر است از برس‌هایی استفاده کنید که بدنه و دسته آن‌ها از جنس چوب است. به این ترتیب از ایجاد الکتریسیته ساکن در موها نیز جلوگیری خواهید کرد.


بهترین برس مو برای موهای وز

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟

وز شدن موها از مشکلاتی است که گریبان گیر افراد زیادی است و بسیاری شاید همین برس کشیدن را در ایجاد وز موها مقصر بدانند. اما لازم است بدانید که برس کشیدن به خودی خود باعث ایجاد وز مو نمی‌شود بلکه انتخاب برس نامناسب می‌تواند در شکل گرفتن این وزها نقش داشته باشد. اگر موهای وز یا مستعد وز شدن دارید بهتر است از برس‌هایی استفاده کنید که در موها ایجاد الکتریسیته ساکن نمی‌کنند. برس‌هایی که از جنس موی طبیعی یا ترکیب آن با نایلون هستند ضد الکتریسته ساکن بوده و بهترین گزینه برای شما هستند. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که موها را در حالت کاملا خشک برس نکشید، پس از شستن مو، وقتی موها نمدار و در حال خشک شدن هستند آن‌ها را برس بکشید تا با حالتی صاف و زیبا خشک شوند.


بهترین برس مو برای موهای طبیعی

بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟

اگر موهای شما حالت طبیعی دارد، نه فر است، نه نازک است و نه مشکل خاصی دارد احتمالا انتظار شما از برس کشیدن تنها باز کردن گره‌های مو است که برای این منظور می‌توانید از شانه دندانه درشت هم استفاده کنید. اما برس کشیدن مزایای خاصی دارد که بهتر است از آن بی‌بهره نمانید و از برس‌های کلاسیک با پایه لاستیکی که در موها الکتریسیته ساکن ایجاد نمی‌کنند استفاده کنید. این نوع برس‌ها معمولا دندانه‌های پلاستیکی هم دارند که به راحتی گره موها را باز می‌کنند و نه آن قدر سفت هستند که به موها صدمه بزنند و نه آن قدر نرم هستند که قدرت نفوذ در موهای شما را نداشته باشند.

مجله قرمز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار