«وحشی‌گری» پرفروش‌ترین فیلم آمریکا شد +جدول
کد خبر: ۱۰۶۲۷۹
تاریخ انتشار: 2018 April 17    -    ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

تا جمعه عصر به نظر می‌رسید فیلم پرهزینه "وحشی‌گری" / "رمپیج" (Rampage) از شرکت نیو لاین نمی‌تواند در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی، انتظارها را برآورده کند و تا پایان یکشنبه نهایت 28 میلیون دلار خواهد فروخت.
اما به لطف قدرت ستاره‌وار دواین جانسن، فیلم در نهایت توانست در سه روز اول اکران در 4101 سینما 34.5 میلیون دلار بفروشد، که یکی از بهترین فروش افتتاحیه فیلمی است که از روی یک بازی ویدیویی ساخته شده و به قدری بود که بتواند فیلم ترسناک "یک مکان آرام" (A Quiet Place) را در هفته دوم اکران از صدر جدول پایین بیاورد.

«وحشی‌گری» جانسن پرفروش‌ترین فیلم آمریکا شد

با این حال فروش "وحشی‌گری" همچنان کمتر از برآوردهای اولیه بود. تا پیش از آغاز اکران، پیش‌بینی شده بود که فیلم بین 35 تا 40 میلیون دلار به دست آورد. دو سال پیش "سن اندریاس" آخرین فیلمی که جانسن تک‌ستاره آن بود، با 54 میلیون دلار کار خود را شروع کرد (براد پیتن هر دو فیلم را کارگردانی کرد).

به گزارش هالیوود رپورتر، "وحشی‌گری" در سطح بین‌المللی به لطف فروش بسیار خوب 55 میلیون دلاری در چین با 114.1 میلیون دلار کار خود را شروع کرد تا با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی خود را در سه روز اول اکران به 148.6 میلیون دلار برساند. بدون هزینه تبلیغات، هزینه تولید "وحشی‌گری" حداقل 120 میلیون دلار بوده است. به همین خاطر، فیلم برای بازگرداندن پول خود باید قدم‌های بزرگی بردارد.

جانسن در "وحشی‌گری" نقش یک نخستی‌شناس را بازی می‌کند که دوست محبوبش، یک گوریل آلبینو در نتیجه یک تجربه ژنتیکی به تهدیدی عظیم تبدیل می‌شود (یک گرگ و یک کروکودیل هم هستند). نائومی هریس از دیگر بازیگران فیلم است. فیلم در حالی روی پرده سینماها رفته است که "جومانجی: به جنگل خوش آمدید" که اواخر سال گذشته میلادی اکران شد، در دنیا به فروش فوق‌‌العاده 950.9 میلیون دلار دست پیدا کرد، در حالی که فروش افتتاحیه آن در آمریکا 36.2 میلیون دلار بود. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به "وحشی‌گری" درجه A- داده‌اند.

از سوی دیگر، فیلم ترسناکِ تحسین‌شده "یک مکان آرام" از پارامونت این هفته 32.6 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به 99.6 رساند. این یک موفقیت بزرگ برای فیلمی است که هزینه تولید آن 17 میلیون دلار بوده است. "یک مکان آرام" در سطح بین‌المللی نیز 22.3 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به 51.7 میلیون دلار رساند. مجموع فروش جهانی فیلم 151.3 میلیون دلار شده است.

امیلی بلانت و جان کراسینسکی در "یک مکان آرام" به کارگردانی خود کراسینسکی بازی می‌کنند. داستان در سال 2020 روی می‌دهد و درباره خانواده‌ای است که باید خود را از مخلوقاتی که صرفاً از روی صدا شکار می‌کنند، مخفی نگه دارند و در سکوت زندگی کنند.

در همین حال، فیلم ترسناک "حقیقت یا چالش" (Truth or Dare)، تازه‌ترین همکاری بسیار کم‌هزینه شرکت‌های یونیورسال و بلوم‌هاوس در اولین آخر هفته اکران با فروش قوی 19.2 میلیون دلار کار خود را شروع کرد و فیلم سوم هفته شد. لوسی هیل، تیلر پوسی و وایولت بین در این فیلم به کارگردانی جف وادلو بازی می‌کنند. داستان درباره چند دوست است که بازی بی‌ضرر "حقیقت یا چالش" آن‌ها جلوه‌ای مرگبار پیدا می‌کند و این زمانی است که کسی یا چیزی، شروع به گرفتن انتقام از کسانی می‌کند که دروغ می‌گویند یا چالش را نمی‌پذیرند.

فیلم ماجرایی-علمی تخیلی "بازیکن شماره یک آماده" (Ready Player One) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سومین هفته اکران 11.2 میلیون دلار فروخت و ضمن این که در رده چهارم جدول فروش قرار گرفت، مجموع فروش داخلی خود را به 114.6 میلیون دلار رساند. فیلم در سطح بین‌المللی نیز همچنان موفق ظاهر شد و با 33.8 میلیون دلار، مجموع فروش خود را در این سطح به 360.2 میلیون دلار رساند. فروش جهانی فیلم 474.8 میلیون دلار شده است.

فیلم کمدی "Blockers" به کارگردانی کی کانون با بازی لسلی مان، کاترین نیوتن و جان سینا با 10.2 میلیون دلار فروش در دومین هفته اکران، فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کرد.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (13 تا 15 آوریل 2018)

«وحشی‌گری» پرفروش‌ترین فیلم آمریکا شد +جدول

هنرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار