چرا لباس رسمی وکلا مشکی است؟‌
کد خبر: ۱۰۶۲۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
در کانادا یونیفورم وکلا از دو رنگ قرمز و سفید تشکیل شده است؛ اما در بیشتر کشورهای جهان لباس های آنان سفید و مشکی است. در انگلستان علاوه بر یونیفورم سیاه از یک یقه ی سفید هم استفاده می کنند که نمادی از عدالت است.

چرا لباس رسمی وکلاء مشکی است؟‌

چرا لباس رسمی وکلاء مشکی است؟‌اختصاصی «تابناک با تو»؛ هر حرفه و شغلی لباس خاص خود را دارد و مردمی که به شغل خاصی مرتبط هستند می توان از روی لباس خاص و یونیفورم آنها را تشخیص داد. مانند پزشکان که با روپوش سفید شناخته می شوند و یا مهندسان با کلاه ایمنی. وکلاء هم لباس منحصر به فرد خود را دارند, یک یونیفورم سیاهرنگ. شاید برایتان جالب باشد که درباره ی لباس رسمی سیاه رنگ وکلا و تاریخچه ی آن بدانید.

چرا وکیل ها یونیفورم سیاه رنگ می پوشند؟

در کانادا یونیفورم وکلا از دو رنگ قرمز و سفید تشکیل شده است. اما در بیشتر کشورهای جهان لباس های آنان سفید و مشکی است. در انگلستان علاوه بر یونیفورم سیاه از یک یقه ی سفید هم استفاده می کنند که نمادی از عدالت است. در کشور فرانسه اصطلاحاً به لباس وکلای دادگستری توگ (La toge) به معنای ردا گفته می­ شود. البته این لباس در دوران مختلف تاریخ دچار تغییراتی شده است، ولی بطور رسمی از قرون وسطی وکلای دادگستری با استفاده از لباسی بنام سوتان (Soutane) در کلیسا به هنگام دفاع از محکومین به این موضوع رسمیت بخشیدند.

چرا لباس رسمی وکلاء مشکی است؟‌

اغلب وکیل های دنیا در هنگام ایستادن در مقابل میز دادگاه یونیفورم مشکی را ترجیح می دهند. دلیل انتخاب رنگ مشکی می تواند متعدد باشد.

می گویند تاریخچه ی رنگ مشکی یونیفورم وکالت به دوران چالرز دوم و زمان مرگ او در سال 1685 بازمی گردد و از آن پس وکلاء به روپوش های مشکی روی آوردند که تا امروز ادامه دارد.

برخی نیز علت انتخاب رنگ مشکی از سوی وکلاء را به دوران باستان و ماهیّت این رنگ مرتبط می دانند. رنگ مشکی در عصر باستان نمادی از سلطه، هیمنه، وقار و زیبایی بوده است.

چرا لباس رسمی وکلاء مشکی است؟‌

برخی وکلا بر این باورند، رنگ مشکی نظم و انضباط را متبادر می کند و به آنها انگیزه و اطمینان برای مبارزه در جهت تحقق عدالت را فراهم می کند. البته عده ای هم رنگ مشکی را تا حدودی ترسناک می دانند و می گویند، بهتر است که یک وکیل از آن در یونیفورم خود استفاده نکند، زیرا باعث ایجاد شرایط رعب آور می شود.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
3
6
در لباس محلی بختیاریها هم کلاه شلوار مشکی و چوغا وپیراهن سفید ومشکی است
سردار سياهپوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
4
1
ماشين هاي تشريفاتي
اسماعیل
|
United States
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
2
در آمریکا وکلا هیچ لباس مخصوصی ندارند و هر لباسی دلشان بخواهد میپوشند. البته زنان وکیل معمولا کت و دامن میپوشند. ولی قضات در آمریکا ردای سیاه در دادگاه میپوشند. قاضی هنگام صدور حکم باید ردای سیاه قضات را داشته باشد وگرنه حکمش باطل است. برخی مواقع قضات مجبورند در خانه خود و بصورت اورژانسی حکم دستگیری کسی را صادر کرده و یا باطل کنند. باید ردا بپوشند تا پلیس حکم را قبول کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
2
2
لباس محلی در غرب خراسان هم جلیقه و شلوار سیاه و پیراهن و گیوه سفید

از خودمون یاد گرفتند ؛)
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار