کانزاشی، گیره‌سرهای زیبای ژاپنی
کد خبر: ۱۰۶۱۲۳
تاریخ انتشار: 2018 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
زینت بخشیدن موها با شکوفه‌ها و گل‌های زیبا
در ژاپن، گیره‌ای تزیینی برای زینت بخشیدن به موها وجود دارد که به آن «کانزاشی» می‌گویند. سنت استفاده از کانزاشی از حدود هزار سال پیش از میلاد مرسوم بوده است. در آن زمان، ژاپنی‌ها بر این باور بوند که این گیره‌های میله‌ای شکل، قدرت و توانایی ویژه‌ای به آنان بخشیده و ارواح بد را از آنها دور می‌کند.

کانزاشی، گیره‌سرهای زیبای ژاپنیاختصاصی تابناک باتو؛ در ژاپن، گیره‌ای تزیینی برای زینت بخشیدن به موها وجود دارد که به آن «کانزاشی» می‌گویند. سنت استفاده از کانزاشی از حدود هزار سال پیش از میلاد مرسوم بوده است. در آن زمان، ژاپنی‌ها بر این باور بوند که این گیره‌های میله‌ای شکل، قدرت و توانایی ویژه‌ای به آنان بخشیده و ارواح بد را از آنها دور می‌کند. «کانزاشی» در ابتدا بسیار ساده و از جنس چوب بود اما بعدها مدل‌های متنوعی از آن ساخته شد. 

«Sakae» یک هنرمند ژاپنی است که با کمک رزین و سیم‌های رنگی، کانزاشی‌های زیبا و خیره‌کننده‌ای را خلق کرده است.‌ها وی از گل‌ها و طبیعت برای این کار ایده گرفته است و شکل‌هایی از شکوفه‌های گیلاس، گل لوتوس و ... را درست کرده است. در ادامه تصاویری از کانزاشی‌های زیبای این هنرمند ژاپنی را برای شما قرار داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

تهیه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: mymodernmet

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار