سارقان موسپید، مشکل غیرمنتظره ژاپنی‌ها
کد خبر: ۱۰۶۱۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
درصد جرایم پیرزن‌ها در ژاپن، بیش از دیگر مناطق جهان است، به گونه‌ای که از هر پنج زن تقریبا یکی از آن‌ها در سالمندی، راهش به زندان‌های ژاپن باز می‌شود. این جرایم اغلب... مسئولیت رسیدگی به سالمندان در ژاپن بر دوش خانواده هایشان بود؛ اما این روند تغییر کرد و از سال ۱۹۸۰ میلادی تا سال ۲۰۱۵ تعداد سالمندانی که...

چرا سالمندان در ژاپن جرم بیشتری مرتکب می شوند؟

چرا سالمندان در ژاپن جرم بیشتری مرتکب می شوند؟اختصاصی «تابناک با تو»؛  طبیعی است که هر جامعه ی سالخورده ای در جهان با چالش های منحصر به فرد خود مواجه شود؛ اما در ژاپن مسأله فرق می کند، به گونه ای که دولت ژاپن با یک چالش غیر قابل تصور دست و پنجه نرم می کند و آن چیزی نیست جز جرائم سالمندان و سالخوردگان. پیر شدن جمعیت ژاپن مشکل تقریبا غیر منتظره ای به نام بزهکاری سالمندان را ایجاد کرده. در ژاپن شمار افراد مسنی که در جرم و اقدامات بزهکارانه دست دارند به شدت در حال افزایش است.


چرا سالخوردگان و پیرها در ژاپن بیش از دیگران مرتکب جرم می شوند؟

در این کشور که طول عمر شهروندان آن بسیار بالاست، میزان شکایت ها و بازداشت های مرتبط با سالخوردگان نیز در آن افزایش یافته است، به خصوص پیرزن ها.
درصد جرایم پیرزن ها در ژاپن، بیش از دیگر مناطق جهان است، به گونه ای که از هر پنج زن تقریبا یکی از آنها در سالمندی، راهش به زندان های ژاپن باز می شود. این جرایم اغلب کوچک هستند؛ از هر ۱۰ مجرم سالمند ژاپنی ۹ نفر معتاد به سرقت از فروشگاه ها هستند.

چرا سالمندان در ژاپن جرم بیشتری مرتکب می شوند؟

 زنانی که در تمام طول عمر خود پایبند قانون بوده اند، چگونه به سرقت های کوچک روی می آورند؟
مسئولیت رسیدگی به سالمندان در ژاپن بر دوش خانواده هایشان بود. اما این روند تغییر کرد و از سال ۱۹۸۰ میلادی تا سال ۲۰۱۵ تعداد سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند شش برابر شده و به شش میلیون تن رسیده است.

پژوهشی که مسئولان توکیو در سال ۲۰۱۷ انجام دادند، نشان داد نیمی از سالخوردگان مجرم که به دلیل دزدی از فروشگاه ها دستگیر شده اند، به تنهایی زندگی می کنند و 40 درصد از آنها خانواده ای ندارند و یا به ندرت با نزدیکان خود در ارتباط هستند. این افراد کسانی هستند که در صورت نیاز مالی کسی را ندارند تا به او پناه ببرند.

چرا سالمندان در ژاپن جرم بیشتری مرتکب می شوند؟

(یومی موراناکا) سرپرست زندان زنان (آیواکونی) که ۳۰ مایل از هیروشیما فاصله دارد می گوید: «شاید خانه و خانواده ای داشته باشند اما بدان معنی نیست که آرامش هم داشته باشند. آنها فکر می کنند که کسی آنان را درک نمی کند و به چشم فردی که کارهای خانه را انجام می دهد به او نگاه می کنند و اغلب برای خانواده هایشان تهدید اقتصادی به شمار می روند.»

یکی از آنها پیرزن ۸۹ ساله ای است که متهم به سرقت برنج، توت فرنگی و داروی سرما خوردگی است و برای بار دوم به زندان افتاده به یک و نیم سال حبس محکوم شده است. 

او یک دختر و یک نوه دارد و می گوید: «قبل از این با خانواده ی دخترم زندگی می کردم و هرچه داشتم برای رسیدگی به همسر خشن و بداخلاق او خرج می کردم».

چرا سالمندان در ژاپن جرم بیشتری مرتکب می شوند؟

پیرزن ۶۷ ساله ی ژاپنی که متهم به سرقت لباس است و برای اولین بار است به زندان می افتد به دو سال و سه ماه زندان محکوم شد. او همسر، دو پسر و سه نوه دارد.

او می گوید: «بیش از بیست بار به فروشگاه دستبرد زدم, هر بار لباس می دزدیدم, البته گرانقیمت نبودند و آنها را با قیمت ارزان در کنار خیابان هم می فروشند. نیاز مالی نداشتم. اولین بار که دزدی کردم فهمیدم که بدون پرداخت پول می توانم هر چه می خواهم به دست بیاورم و این موضوع جذاب, سرگرم کننده و هیجان انگیز بود».

چرا سالمندان در ژاپن جرم بیشتری مرتکب می شوند؟

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
1
1
اولین بار که دزدی کردم فهمیدم که بدون پرداخت پول می توانم هر چه می خواهم به دست بیاورم و این موضوع جذاب, سرگرم کننده و هیجان انگیز بود».
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
4
1
چه دنیای بدی شده. مادرزنی می شناختم دل خواستگار دخترشو شکست اون پسر تنها شد و نفرینش کرد اون زن در تنهایی و طرد شدگی مرد وقتی جنازشو پیدا کردن بوی تعفن و فساد گرفته بود. تورو خدا دل نشکنید که تاوان داره دنیا دار مکافاته
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
6
3
غرب و شرق با همه چیز های خوبش بازم در زمینه خانواده به مراتب از ایران عقب تر هست !!! البته با این وضعی که داریم متاسفانه داریم شبیه اونا میشیم و احترام در خانواده ها داره از بین میره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
2
مسئول چاپ کامنتها ممنون که گهگاه به فکر خنداندن مخاطبانت هستی :)))))
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار