ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند
کد خبر: ۱۰۶۰۸۲
تاریخ انتشار: 2018 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

برخلاف آنچه شنیده اید، همه آمریکایی‌ها در خانه خود اسلحه ندارند. در واقع به ندرت افراد در خانه‌های خود سلاح نگه می‌دارند، مگر اینکه چاقوی آشپزخانه را سلاح حساب کنید. شاید برخی ابزار باغبانی هم اسلحه‌های قرون وسطایی به شمار بیایند، اما منظور ما این اشیای خانگی نیست. بیشتر افراد اگر در خانه خود به دنبال شیئی بگردند که بتوان با آن آدم کشت، به ندرت چیزی پیدا می‌کنند. اما این ماجرا‌ها ثابت می‌کنند که غیرمحتمل‌ترین اشیا هم می‌توانند کشنده باشد.

ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند

وقتی صبح یک فنجان قهوه می‌خورید، دستانتان گرم می‌شود و شاید یک لبخند هم روی لبتان بنشیند. لیوانتان شاید یک طرح یا نوشته زیبا یا عکسی از شخصیت مورد علاقه تان هم داشته باشد. اما آخرین چیزی که به فکرتان می‌رسد استفاده از لیوان به جای اسلحه است. اما این دقیقا همان چیزی است که در سال ۲۰۰۶ در آفریقای جنوبی اتفاق افتاد.

درگیری بین یک خواهر و برادر به سرعت بالا گرفت و برادر که ظاهرا هیچ مشکلی با کتک زدن زنان نداشت، به صورت خواهرش مشت زد. زن ۲۰ ساله آنقدر عصبانی شد که لیوان قهوه کنارش را به سمت برادرش پرتاب کرد. او فقط می‌خواست تلافی کند اما ضربه آنقدر ضربه شدید بود که لیوان شکست و تکه‌های شکسته آن گلوی برادرش را برید. خون همه جا را گرفت و مرد جوان روی زمین افتاد. خواهر با اورژانس تماس گرفت اما قبل از رسیدن پزشکان برادرش مرد.


ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند

لامپ گدازه‌ای

بیشتر افراد لامپ‌های گدازه‌ای و خیره شدن به بالا و پایین رفتن حباب‌های رنگارنگ آن را دوست دارند. اما متاسفانه گاهی زیباترین چیز‌های زندگی هم می‌توانند خطرناک باشند. در سال ۲۰۰۴ مرد ۲۴ ساله‌ای به نام فیلیپ در واشنگتن لامپ گدازه‌ای خود را روی اجاق گازی گذاشت که هنوز داغ بود. گرمای اجاق گاز دمای مواد شیمیایی داخل لامپ را آنقدر بالا برد که منفجر شد.

خرده شیشه‌های شکسته به سمت او پرتاب شد و یکی از آن‌ها مستقیما قلبش را سوراخ کرد و چون فیلیپ تنها زندگی می‌کرد کسی نبود به او کمک کند. والدین فیلیپ بعد از مدتی که بی‌خبری به او سر زدند و جنازه اش را یافتند. دلیل اینکه چرا فیلیپ لامپ گدازه‌ای را روی گاز گذاشته هنوز مشخص نیست.


ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند

صندلی اداری

صندلی‌های اداری یک مخزن کوچک هوای فشرده زیر نشیمنگاهشان دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بالا و پایین بروند. متاسفانه مخزن برخی از صندلی‌های تولید شده در چین نقص دارد. در سال ۲۰۰۹ یک پسر ۱۴ ساله به نام ژیائوگانگ در حالی که روی صندلی نشسته بود، ارتفاع آن را تنظیم می‌کرد که ناگهان منفجر شد. تکه‌های پلاستیک و فلز شکسته وارد بدن او شده و از خونریزی شدید درگذشت. این پسر تنها کسی نبود که دچار چنین حادثه‌ای شد. این صندلی‌ها به سرعت از بازار جمع شدند و فقط امیدواریم که آن‌ها را صادرات نکنند.

ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند

درخت کریسمس

درختان کریسمس واقعی بوی خوبی دارند و بسیاری از خانواده‌ها آن‌ها را به درختان مصنوعی ترجیح می‌دهند. اما بسیاری افراد نمی‌دانند که آن‌ها خشک می‌شوند و باید هرروز آبیاری شوند. نگهداری طولانی مدت آن‌ها در خانه خطر آتش سوزی در پی دارد.

در ژانویه ۲۰۱۵ چهار کودک برای تعطیلات به به عمارت زیبای پدربزرگ و مادربزرگ خود در مریلند رفته بودند. آن‌ها هنگام خواب چراغ‌های درخت را روشن گذاشتند. اوایل صبح روز بعد این درخت ۴.۶ متری سوخته و به طرز غم انگیزی هر شش نفر را کشته بود. درختان کریسمس به طور متوسط سالانه ۲۰۰ خانه را آتش می‌زنند و حداقل شش نفر از این حادثه می‌میرند.

ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند

کولر

کولر‌های پنجره‌ای می‌توانند ترسناک باشند مخصوصا وقتی در خیابان از زیر آن‌ها عبور می‌کنیم، چون احتمال سقوط این جعبه‌های فلزی سنگین زیاد است. در واقع سقوط یکی از این کولر‌ها در سال ۱۹۸۸ منجر به مرگ مرد ۳۷ ساله‌ای در نیویورک سیتی شد. تعمیرکاری که برای تعمیر این کولر آمده بود، پیچ‌های بالای آن‌ را بدون اینکه از شخص دیگری بخواهد کولر را در جای خود نگه دارد باز کرده بود. به همین دلیل کولر روی سر مرد بیچاره افتاد و او را کشت. این اتفاق به ندرت می‌افتد اما چند بار دیگر هم پیش آمد و به شخصی که زیر آن قرار داشت به شدت آسیب رساند.

ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند

تشک

هرکسی که از بچه‌ها مراقبت کرده باشد می‌داند که وقتی چند بچه در خانواده باشند نگهداری از آن‌ها چقدر سخت می‌شود. زوج پنسیلوانیایی صاحب سه فرزند بودند که یکی از آن‌ها هر شب از نرده‍‌های تخت بالا و بیرون می‌آمد. هرچند راه حل‌های بهتری برای این مشکل وجود داشت، اما آن‌ها تصمیم گرفتند یک تشک روی تخت بچه گذاشته و یک کیسه ۲۳ کیلویی نمک را هم روی آن بگذارند و سپس همه را با طناب ببندند. وقتی دوباره کودک سعی کرد با بالا رفتن از نرده‌های تخت از آن بیرون بیاید، گیر افتاد و خفه شد. والدین او تشک و کیسه نمک را پنهان کرده و بعد با اورژانس تماس گرفتند. اما پسر هشت ساله آن‌ها حقیقت را به ماموران گفت و به خاطر آدم کشی دستگیر شدند.

 

ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند

ریسمان پرده پنجره

حاقل روزی دو کودک در آمریکا به خاطر بازی با طناب پرده آسیب دیده و راهی اورژانس می‌شوند. کودکان سعی می‌کنند سر کوچکشان را از این طناب‌ها عبور دهند، که بعضی اوقات باعث خفگی آن‌ها می‌شود. مرگ معمولا در کودکان یک تا چهار سال اتفاق می‌افتد که بسیار کوچک و در مورد محیط اطرافشان کنجکاو هستند. آن‌ها ریسمان آویزان را می‌بینند و می‌خواهند با آن بازی کنند. حتی بدتر اینکه بیشتر مواقع والدین حتی صدای فرزندشان را هم نمی‌شنوند، زیرا اغلب طناب راه تنفسی آن‌ها را می‌بندد و صدا کردن را غیرممکن می‌کند. این یکی از دردسرهای غم انگیزی است که هرگز به فکر والدین نمی‌رسد اما کاملا قابل پیشگیری است.


ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدند

چمن زن

ماشین چمن زنی یکی از ابزار‌هایی است که مردانی که زمین‌های بزرگ دارند در پی خرید آن هستند. درست است که استفاده از ماشین چمن زنی خیلی راحت است، اما والدین باید هنگام خرید آن بیشتر فکر کنند، چون سالانه حدود ۸۰۰ کودک در آمریکا دچار سانحه با ماشین چمن زنی شده و از این تعداد، ۶۰۰ کودک دچار قطع عضو می‌شوند.

به طور مثال در سال ۲۰۱۷، یک پدر آلابامایی مشغول چمن زنی بود که بدون توجه به اطراف به سمت عقب حرکت و با دختر سه ساله اش برخورد کرد. او دخترش را به بیمارستان بود، اما دیر شده و دخترک جان خود را از دست داده بود. البته فقط بچه‌ها نیستند که آسیب می‌بینند. بزرگسالان زیادی هم دچار سوختگی شدید در اثر تماس با موتور یا حتی قطع عضو می‌شوند.



ماجرا‌های واقعی افرادی که با اشیای خانگی کشته شدندتلویزیون

با گذشت زمان تلویزیون‌ها نازک‌تر و سبک‌تر می‌شوند. این اتفاق مزایای زیادی دارد اما اگر به دیوار نصب نشود، بچه‌ها به راحتی می‌توانند آن را کشیده و آسیب ببینند. در واقع هر ۳۰ دقیقه در آمریکا، یک کودک در اثر آسیب‌های ناشی از سقوط تلویزیون راهی بیمارستان می‌شود. بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ در مجموع ۲۱۵ کودک از سقوط تلویزیون جان خود را از دست داده اند. بیشتر این کودکان زیر ۵ سال بودند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار