زن‌ تازه مسلمان : دین اسلام به من قدرت داد
کد خبر: ۱۰۵۹۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 13    -    ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
دختری یهودی و فرانسوی الاصل بوده که از کودکی در سرزمین اشغال شده فلسطین زندگی می کرده است. اما یک روز صبح زود که صدای اذان را از مسجد منطقه عرب نشین کنار شهرکشان می شنود، عاشق نوای آن می شود. او بعدها به خودش جرات می دهد و از ورودی دیوار حائل میان صهیونیست ها و فلسطینی ها می گذرد و در بخش مسلمان نشین یک قرآن می خرد و…

دین اسلام قدرتی به من داد که...

دین اسلام قدرتی به من داد که...به گزارش «تابناک با تو»؛ زنان بسیاری از ادیان مختلف از جمله در مسیحیت به سمت دین مبین اسلام سوق پیدا کرده اند؛ این که اینان با چه انگیزه ای از دین خود دست برداشته و مسلمان شده خالی از لطف نیست.


لیلا حسین
لیلا حسین نام زنی است که در مصاحبه با شبکه “اهل‌البیت تی‌وی” می گوید، به خاطر شیفتگی به زیبایی های حجاب، از دین یهودی به دین اسلام مشرف شده و حجاب کامل را برگزیده است.
او دختری یهودی و فرانسوی الاصل بوده که از کودکی در سرزمین اشغال شده فلسطین زندگی می کرده است. اما یک روز صبح زود که صدای اذان را از مسجد منطقه عرب نشین کنار شهرکشان می شنود، عاشق نوای آن می شود. او بعدها به خودش جرات می دهد و از ورودی دیوار حائل میان صهیونیست ها و فلسطینی ها می گذرد و در بخش مسلمان نشین یک قرآن می خرد و…
این دختر اسرائیلی یک سال بعد و پس از تحقیقات و مطالعات زیاد مسلمان می شود. اول اسلام آوردنش را پنهان می کند ولی بعد از اینکه خانواده از تغییرات رفتاری اش متوجه ارتباط او با مسلمانان می شوند؛ طردش می کنند و او هم مجبور می شود به بهانه ادامه تحصیل به فرانسه برود. اما صهیونیست های نژادپرست او را در پاریس هم راحت نمی گذارند و او برای حفظ جانش مدتی به سوریه و سپس به ایران می آید. در ایران درس می خواند و بعد به همراه دوستان تازه مسلمان خود به انگلیس می رود.
"نخستین چیزی که در گرایش به اسلام برایم الهام بخش بود، قرآن بود، کلیه شواهد نشان‌دهنده این بود که اسلام یک دین حقیقی است، چرا که تمامی انبیا و نیز امامت را قبول دارد که از نظر من بسیار مسئله منطقی‌ای بود. کم کم این دانش و شناخت را پیدا کردم که اسلام تنها بعد بیرونی ندارد بلکه دارای بعد درونی نیز هست و باید از درون هم به حفظ و نگهداری آن پرداخت."

دین اسلام قدرتی به من داد که...

 

نورا السمان
«نورا السمان» زن جوان دو رگه‌ای است که در خانواده‌ای مسیحی متولد می‌شود ولی در سن ۱۵ سالگی با دین مبین اسلام آشنا می‌شود ولی از سوی خانواده‌اش با آزار و اذیت زیادی روبرو می‌شود ولی سرانجام در ۲۰ سالگی شهادتین گفته و مسلمان می‌شود.
او می گوید زمانی‌ که خواندن قرآن را شروع کردم احساس کردم اسلام با اعماق قلبم رسوخ کرده است.
«بالاخره یک روز از یکی از دوستان پرسیدم که تفاوت میان کاتولیک و اسلام چیست؟ او گفت که خیلی نیست. جواب او نتوانست مرا قانع کند، به همین خاطر از مادرم خواستم تا یک نسخه از قرآن ترجمه شده به زبان انگلیسی را برایم تهیه‌ کند. او اینکار را کرد و زمانی‌که من شروع به خواندن آن کردم، دیگر نتوانستم آن را زمین بگذارم. همچنان به خواندن ادامه دادم و همان جا بودم که متوجه شدم که این کتاب حقیقتا از جانب خداوند است و به هیچ عنوان امکان ندارد که یک انسان بتواند چنین کتابی بنویسد. قرآن را کتابی شگفت‌آور یافتم و باعث شد که اسلام به اعماق قلبم رسوخ کند.»

دین اسلام قدرتی به من داد که... 

 

سامیه قبیسی
«سامیه قبیسی» یکی از زنان مسیحی است که به دین اسلام و مذهب تشیع ایمان آورده است. او در یک محیط مسیحی و در خانواده ای محافظه کار و فضایی سرشار از الفت و احترام و براساس دین مسیحی بزرگ شده است. سامیه همواره به دنبال حقیقتی از دست رفته بوده اما سخنرانی یک ایرانی درباره توحید و یکتاپرستی، مسیر زندگی او را به طور کامل تغییر داد.
سامیه که هم اکنون بسیاری از احادیث شریف اهل بیت را از حفظ دارد و به این موضوع افتخار می کند، در رابطه با حجاب و پوشش اسلامی با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو شده است، به گفته وی در جامعه برزیل که تعداد اندکی مسلمان وجود دارد، حجاب برای من مشکلات زیادی را به وجود آورده علاوه بر جامعه، خانواده ام نیز از این موضوع شوکه شده بودند. اما در برابر این مشکلات، صبر پیشه کردم و یکی پس از دیگری بر آنها غلبه کردم.
او ادامه می دهد: سختی های دنیا، امتحان الهی است و خداوند از این طریق می خواهد صبر ما و قدرتمان در تحمل این شداید را بیازماید. دین مبین اسلام به من قدرت تحمل امتحانات و سختی ها را اعطا کرد قدرتی که هیچ گاه در دین مسیحی نیافتم.

دین اسلام قدرتی به من داد که...

 

امیلی فرانسوآ(مریم)
محتوای قرآن حکایت از کتابهای مقدس پیشین می‌کرد، به گونه‌ای که من هم آن را متوجه می‌شدم و هم بسیاری از شک و تردیدهایم را نسبت به مسیحیت از بین می‌برد. قرآن، من را به بلوغی رساند که متوجه شدم سرنوشت من در گروی اعمالیست که مسئولیتش به عهده ی خود من است. در دنیایی که نسبی‌گرایی بر آن حاکم است، مطالعه قرآن که اهداف معنوی و بنیادهای اخلاقی را مطرح می‌کند برایم بسیار جذاب بود.
اینها باعث شد که امیلی، دیگر دست از خواندن و تفکر درباره قرآن برندارد. و بالاخره امیلی مسلمان شد و نام «مریم» را برای خود انتخاب کرد.

دین اسلام قدرتی به من داد که...

 

فلکسیا ییپ
فلکسیا سال پیش هنوز به دین اسلام وارد نشده بود که محجبه بودنش را اعلام کرد، علت محجبه شدنش این بود که گفته بود: ارزش من بیشتر از آن است که بدن خود را به دیگران نشان دهم و حجاب احساس امنیت و شادی و محافظت را به من می دهد.
فلکسیای ۲۷ ساله گفت که با محجبه شدنش همچنان به فعالیتش در مدلــینگ ادامه خواهد داد و وی در شبکه اجتماعی خود نوشت: حجاب تاریکی نیست، بلکه نور است!

دین اسلام قدرتی به من داد که...

 

دیانا ترون‌گوسو(هاجرحسینی)
دیانا ترون‌گوسو در خانواده‌ای مسیحی در ایالت تگزاس به دنیا آمده است. در زمان تبلیغ دین مسیحیت در کلیسا، ناگهان با دین اسلام آشنا می‌شود و پس از مطالعه و تحقیق در سن بیست سالگی اسلام را به عنوان دین خود بر می‌گزیند، و نام خود را به هاجر حسینی تغییر می دهد، او در خصوص این تغییر، اینگونه می گوید که من بعد از مسلمان شدن نامم را عوض کردم و به این دلیل نام هاجر را انتخاب کردم که دوست داشتم از شهر و کشورم هجرت کنم، دوست داشتم که از شهری به شهر دیگر مهاجرت کنم و در سفر باشم و الان هم گاهی تهران و قم و گاهی در زادگاه خودم در حال مهاجرت هستم.
«هاجر حسینی» در مسیر تحقیقات خود، با موضوع عاشورا و امام‌ حسین(علیه السلام) آشنا می‌شود. به گفته‌ خودش این نقطه اوج تحولات فکری و روحی او بوده است. او همچنین تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد «تاریخ شیعه» در دانشگاه اهل بیت ادامه می‌دهد.
امام‌ حسین(علیه السلام) اوج حقیقت است. من فقط همیشه خدا را شکر کرده‌ام که مرا در مسیر حقیقت قرار داد. حتی وقتی در مراسم عزاداری شرکت می‌کنم می‌فهمم که امام‌ حسین(علیه السلام) از این مراسم‌ها بالاتر است. کار او، فکر او، راه او و فدا شدنش برای حقیقت و انسانیت گستره‌ای جهانی پیدا کرده است. من فقط خدا را شکر می‌کنم که مرا با عاشورا و امام‌ حسین(علیه السلام) مسلمان کرد. “

دین اسلام قدرتی به من داد که...

 

سارا جوزف
سارا جوزف، تازه مسلمان انگلیسی ایست که در سال ۱۹۷۱ در لندن متولد شد و در سن ۱۶ سالگی مسلمان شد. او هم اکنون مدیریت مجله اسلامی Emel را به عهده دارد که در آن به ارائه شیوه زندگی مسلمانان بر اساس تعالیم اسلامی می پردازد، و نخستین زن مسلمان اروپایی است که وارد این عرصه شده است.
او علت گرایش زنان به اسلام را اینطور بیان می کند که: “بسیاری از مردم به کشورهای مسلمان سفر می کنند و وقتی با زیبایی های زندگی مسلمانان و مهمان نوازی های آنان آشنا می شوند و هنر و معماری این سرزمین ها را مشاهده می کنند، اسلام برای آنها جذاب می شود.”
وی همچنین معتقد است، خانواده و زن اهمیت بسیاری در اسلام دارند و زنان صرفا برای لذت جویی مردان نیستند و همه زنان اروپایی که به اسلام گرویده‌اند، در جستجوی یک شیوه زندگی زیبا و محفوظ از تمامی افراط‌های فمنیسم غربی که حقیقتا روشی نادرست است، بوده اند.

زن‌ تازه مسلمان : دین اسلام به من قدرت داد 

 

ایوت (زهرا) گنزالس
ایشان که مجاورت با امام رضا(علیه السلام) را برگزیده است، می گوید:
اعتقاد من بر این است که ایمان داشتن کافی نیست بلکه این ایمان باید همراه با دانش و علم نسبت به دین باشد تا بعدا حجابمان را بر نداریم و دچار سر درگمی نشویم… حسین(علیه السلام) نامی است که پس از شنیدنش شیعه شدم و حجابم را به هیچ قیمتی بر نمی‌دارم. خانم ایوت گنزالس همراه همسر و فرزندانش به ایران مهاجرت کرده و در مشهد مقدس زندگی می‏‌‏کند.
همان اولین روزی که حجاب را انتخاب کردم دعا کردم که خدایا اگر یک روزی خواستی این حجاب دومرتبه از سر من برداشته شود آن روز را آخرین روز عمر من قرار بده که دیگر اقلاً با جهل از این دنیا نروم. هر روز دعا می‌کنم که مرا ثابت‌قدم نگه دارد.

دین اسلام قدرتی به من داد که...

کلام آخر
اینان نمونه ای از افرادی بودند که چشم شان به سوی حقیقت گشوده شده و دین اسلام را انتخاب کردند. اگر فردی بدون تعصب به دنبال حقیقت باشد خدا هم او را یاری کرده و مسیر رسیدن به حقیقت را برایش هموار می کند.

منابع : خبر آنلاین
موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت
پایگاه جامع مستبصرین مبلغین رهیافتگان
ملکه حجاب, تبیان, به دخت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
2
3
با سلام ؛ ممنون از این مقاله جالب و تاثیر گذارتون . پیشنهاد من این است که با توجه به هجوم ناجوانمردانه دروغگویان و شیاطین در این برهه از زمان حساس به مسئله دیانت و حجاب ، سعی شود مطالب بیشتری در این خصوص ، در سایت قرار گیرد.
Shamiram oraha
|
Netherlands
|
۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
0
0
زهرا امیرابراهیمی با تشرف به دین مسیحیت نام خودش را به رز امیرابراهیمی تغییر داد ‌. او گفت که مسیحیت به من قدرت بخشید تا مجددا از خاکستر خودم بلند شوم و از فرش به عرش برسم . من که یک بازیگر مسلمان ایرانی بسیار معمولی بودم در سریال های ایرانی ‌. اکنون . من بعنوان بهترین بازیگر مسیحی فرانسوی جشنواره کن انتخاب شده ام . به فرانسه و مردم فرانسه افتخار می کنم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار