سم‌های کشنده که در تولید دارو کاربرد دارند
کد خبر: ۱۰۵۹۲۲
تاریخ انتشار: 2018 April 14    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
در طول تاریخ پزشکان از مواد غیر مرسوم و نامتعارفی در جهت اهداف پزشکی استفاده کرده اندـ در این میان استفاده از سم های کشنده و قاتل برای درمان بیماری ها بوده است که تا امروز هم استفاده از آنها در پزشکی رواج دارد. در این گزارش با چند سم کشنده که در تولید دارو از آنها استفاده‌ می شود آشنا خواهیم شد.

سم های کشنده که در تولید دارو کاربرد دارند

سم های کشنده که در تولید دارو کاربرد دارنداختصاصی « تابناک با تو»؛ در طول تاریخ پزشکان از مواد غیر مرسوم و نامتعارفی در جهت اهداف پزشکی استفاده کرده اندـ در این میان استفاده از سم های کشنده و قاتل برای درمان بیماری ها بوده است که تا امروز هم استفاده از آنها در پزشکی رواج دارد. در این گزارش با چند سم کشنده که در تولید دارو از آنها استفاده‌ می شود آشنا خواهیم شد.

گل انگشتانه
برای افرادی که از نارسایی قلبی رنج می برند ممکن است دیگوکسین دارویی کمک کننده باشد.‌ این دارو از گیاهی سمّی با نام Foxglove مشتق شده است. مصرف مستقیم برگهای آن منجر به کاهش فشارخون، تپش نامنظم قلب، افسردگی، بی قراری، خستگی، توهم، سردرد، مشکلات ریوی، تهوّع، اسهال و جوش های پوستی می شود.‌

سم های کشنده که در تولید دارو کاربرد دارند

آرسنیک
آرسنیک خود عنصری است که باعث ابتلای افراد به سرطان می شود و مشکلات متعددی را برای سلامتی به وجود می آورد, اما چنین چیزی بدان معنا نیست که نتوان در علم پزشکی از آن استفاده کرد. نکته ی جالب این است که آرسنیک در ترکیب دارویی برای درمان برخی از انواع سرطان ها کاربرد دارد. در عصر ویکتوریا از آرسنیک برای درمان بیماری سیفیلیس استفاده می شد و امروزه به مقدار ناچیزی از آن برای درمان حالت های نادر سرطان خون از جمله لوکمیا استفاده می شود.

سم های کشنده که در تولید دارو کاربرد دارند

سرخدار انگلیسی
این درخت یکی از درمان های احتمالی بیماری سرطان است که برگ ها، دانه ها و پوست آن به شدت سمی است. موزه ی تاریخ طبیعی آمریکا گزارش داده که درخت سرخدار حاوی سمومی است که می تواند از رشد و تکثیر برخی از انواع سلولهای سرطانی جلوگیری کند و همچنین مانع از بسته شدن عروق کرونر پس از جراحی باز کردن آن باشد.

سم های کشنده که در تولید دارو کاربرد دارند

زهر و سمّ مارها
هزاران حیوان بر روی زمین سمومی را با میزان درجه ی خطر متفاوتی تولید می کنند. یکی از خطرناک ترین انواع سم به مارها تعلّق دارد. بعضی از زهر مارها می توانند بیماری هایی همچون بالا رفتن فشار خون, نارسایی قلبی, مشکلات کلیوی ناشی از بیماری دیابت و بسیار دیگر از بیماری ها را درمان کنند. به علاوه سم یک نوع از سوسمار با نام Gila Monster که زیست بوم آن در غرب ایالات متحده ی آمریکا و شمال غرب مکزیک می باشد هم در درمان بیماری دیابت و ضعف تولید انسولین مورد استفاده قرار گرفته است.

سم های کشنده که در تولید دارو کاربرد دارند

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار