«الهام علی اُف» برای چهارمین بار رییس جمهور ماند
کد خبر: ۱۰۵۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

«الهام علی اُف» روز چهارشنبه در انتخاباتی زودهنگام توانست با کسب اکثریت آراء برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان پیروز شود.

به گزارش رویترز، «الهام علی اُف» روز چهارشنبه در انتخابات زودهنگام جمهوری آذربایجان با کسب اکثریت آراء برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

اندکی پس از اعلام نخستین نتایج انتخابات توسط کمیسیون انتخاباتی، الهام علی اُف در شبکه تلویزیونی رسمی آذربایجان خطاب به مردم این کشور گفت: «از اینکه مردم کشورم به موفقیت و پیروزی رأی داده اند، سپاسگزارم. مردم به ثبات، امنیت و توسعه رأی دادند».

گفتنی است که حزب حاکم «آذربایجان نوین» دو ساعت پس از اِتمام رأی گیری، پیروزی الهام علی اُف را اعلام کرد.

در همین ارتباط، «علی احمدوف» یک مقام بلندپایه این حزب گفت: «رأی دهندگان تصمیم درستی گرفتند و الهام علی اُف انتخاب آنان بود».

وی همچنین گفت که طبق نتایج نظرسنجی انجام شده در حوزه های رأی گیری، «حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از رأی دهندگان به علی اُف رأی داده اند که این به معنای پیروزی علی اف در این انتخابات است».

کمیسیون انتخابات جمهوری آذربایجان نرخ مشارکت رأی دهندگان در این انتخابات را ۷۵ درصد اعلام کرد.

گفتنی است الهام علی اف که نخستین بار در اکتبر سال ۲۰۰۳- دو ماه پیش از مرگ پدرش، حیدر علی ا،ف، رئیس جمهور وقت آذربایجان- به ریاست جمهوری برگزیده شد، با برگزاری دو همه پرسی در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ جایگاه خود را به عنوان رئیس دولت آذربایجان تحکیم بخشید.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
نمیدنم چرا برای دیکتاتورهایی مثل علی اف غرب و آمریکا صداشون در نمیاد اما برای بشار اسد فردی که تندروهای اسلامی رو به خوبی سرکوب کرد غرب این جور برخورد میکند.
اگر اسد با اسراییل صلح میکرد، از حمایت حزب الله و دادن سلاح به آن دست میکشد و یا از ارتباط با ایران دست می کشید الان کشورش رو این جوری نابود نمیکرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار