فلفلی که کار مرد مسابقه را به بیمارستان کشاند
کد خبر: ۱۰۵۷۷۱
تاریخ انتشار: 2018 April 11    -    ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
این مرد ۳۴ ساله یک عدد فلفل کارولینا ریپر را در مسابقه چشیدن فلفل‌های تند در نیویورک خورده بود. او چند روز بعد از خوردن این فلفل دچار سردرد بسیار شدیدی شد.تجربه او، به عنوان اولین کسی که در اثر خوردن فلفل قرمز تند دچار این مشکل شده، در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شد.

فلفلی که کار مرد مسابقه را به بیمارستان کشاند

 فلفلی که کار مرد مسابقه را به بیمارستان کشاندبه گزارش «تابناک باتو»؛ در اتفاقی نادر، مردی که تندترین فلفل قرمز شناخته شده جهان را خورده بود، به دلیل ابتلا به نوعی سردرد شدید راهی بیمارستان شد.

این مرد ۳۴ ساله یک عدد فلفل کارولینا ریپر را در مسابقه چشیدن فلفل‌های تند در نیویورک خورده بود. او چند روز بعد  از خوردن این فلفل دچار سردرد بسیار شدیدی شد.تجربه او، به عنوان اولین کسی که در اثر خوردن فلفل قرمز تند دچار این مشکل شده، در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شد.

دکتر کالوتونگان گوناسکاران پزشک بیمارستان هنری فورد در شهر دیترویت که این مرد را درمان کرده، هشدار داده هر کس در اثر خوردن فلفل تند دچار سردرد شدید ناگهانی شد، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند.

سردردهای صاعقه‌ای معمولا در اثر سخت شدن ناگهانی رگ‌هایی که خون را به مغز می‌رسانند، اتفاق می‌افتد. به آن سندروم برگشت‌پذیر انقباض رگ‌های مغز (RCSV) می‌گویند.

در جریان مسابقه، مرد بلافاصله بعد از خوردن فلفل دچار حالت تهوع و روزهای بعد نیز دچار درد گردن همراه با سردردهای شدید شد که هر کدام حدود چند دقیقه طول می‌کشید.
درد آنقدر شدید شد که کار به اورژانس بیمارستان کشید. در آنجا سیستم اعصاب او معاینه و بررسی شد اما نتایج همه منفی بودند.
سی تی اسکن نشان داد که بخش‌هایی از رگ‌های مغز او منقبض شده، به همین دلیل پزشکان برای او تشخیص وضعیت سندروم برگشت‌پذیر انقباض رگ‌های مغز را مطرح کردند.

فلفلی که کار مرد مسابقه را به بیمارستان کشاند


تندترین فلفل جهان

میزان تندی کارولینا ریپر حدود یک میلیون و پانصد و شصت و نه هزار و سیصد واحد اسکویل است.
برای مقایسه، مثلا تندی فلفل نوع هالاپینو، حدود ۲۵۰۰ تا ۸۰۰۰ واحد اسکویل است.

کارولینا ریپر برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی در کتاب رکوردهای جهان گینس به عنوان تندترین فلفل قرمز ثبت شد.
اد کاری، از شرکت تولید فلفل پاکر بوت، پس از ده سال کار این نوع فلفل را برای اولین بار در راک هیل ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا پرورش داد.
او بعد از اینکه فهمید که ممکن است بتوان از کپسایسین موجود در فلفل تند برای تهیه داروی ضد سرطان استفاده کرد، نیمی از محصول خود را به تحقیقات سرطان اهدا کرد.

فلفلی که کار مرد مسابقه را به بیمارستان کشاند

سندروم برگشت‌پذیر انقباض رگ‌های مغز (RCSV) معمولا علت مشخصی ندارد و در واکنش به بعضی از داروها یا مواد مخدر پیش می‌آید.
این نخستین بار است که این حالت در پی مصرف فلفل خیلی تند گزارش شده است. قبلا مردی در اثر خوردن نوعی فلفل قرمز تند (cayenne) دچار گرفتگی عروق و حمله قلبی شده بود.
سردرد شدید مردی که کارولینا ریپر خورده بود خود به خود رفع شد. سی تی اسکن پنج هفته بعد از آن نشان داد که رگ های مغزی به وضعیت عادی خود بازگشته‌اند.
معمولا مشکل انقباض رگ های مغز پس از چند روز تا چند هفته خود به خود خوب می‌شود اما در موارد شدید گزارش شده که ممکن است به سکته مغزی منجر شود؛ هر چند این اتفاق نادر بوده است.
دکتر گوناسکاران می‌گوید که مردم باید از خطرات خوردن چنین فلفل‌های تندی آگاه باشند: ما توصیه به نخوردن فلفل کارولینا ریپر نمی‌کنیم اما توصیه می‌کنیم که درباره عوارض این‌چنینی آگاه باشند و در صورت بروز نشانه هایی چون سردرد شدید پس از خوردن فلفل حتما به پزشک مراجعه کنند.

بی بی سی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار