پدیده نادر تولد بچه فیل‌های دوقلو در تانزانیا +عکس
کد خبر: ۱۰۵۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 10    -    ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

محافظان منابع طبیعی در تانزانیا به تازگی با پدیده کمیاب و نادر تولد بچه فیل های دوقلو برخورد کرده اند که یکی از آنها نر و دیگری ماده است. تنها یک درصد از بارداری فیل ها به تولد بچه فیل های دوقلو ختم می شود و نرخ مرگ و میر آنها اغلب بالاست، اما این بچه فیل های دوقلو دوام آورده اند و هم اکنون هشت ماهه هستند. کارشناسان امیدوارند با تولد این دوقلوها، امید به حفاظت از این گونه های رو به انقراض افزایش یابد.


چارلز فولی، مدیر پروژه فیل های «تارنگیری» در سازمان حفاظت از منابع طبیعی تانزانیا ضمن تاکید بر غیرمعمول بودن تولد بچه فیل های دوقلو در حیات وحش گفت 25 سال است داریم در پارک ملی حیات وحش تارنگیری درباره فیل ها تحقیق و بررسی می کنیم و آخرین دوقلویی که متولد شد 18 سال پیش اتفاق افتاد لذا این رویداد برای ما بسیار مسرت بخش است.

پدیده نادر تولد بچه فیل‌های دوقلو در تانزانیا +عکس


دکتر فولی درباره علت نادر بودن پدیده دوقلوزایی در فیل ها گفت: «هر بچه فیل هنگام تولد بیش از 90 کیلو وزن دارد و لذا فیل مادر انرژی بسیار بالایی می سوزاند تا دوران بارداری را بگذراند. به همین علت دوقلوزایی بسیار کم اتفاق می افتد و مصرف انرژی را دوچندان می کند. دوقلوزایی فیل ها را در شرایطی ویژه شاهد بوده ایم که باران فراوان می باریده، منابع غذایی فراوانی در دسترس قرار داشته و فیل مادر موفق می شده دوقلو را تا زمان زایمان نگهدارد.»


وی درباره نرخ مرگ و میر بچه فیل های دوقلو هم گفت: نزدیک به 40 درصد این بچه فیل ها می میرند و این در حالی است که تنها 5 درصد از زایمان های تکی در فیل ها منجر به مرگ می شود. در صورتی که یکی از دوقلوها نر و دیگری ماده باشد، بچه فیل نر به شیر فراوانی نیاز دارد تا بتواند رشد کند و وزن بگیرد، به همین علت با بچه فیل ماده درگیر می شود و جلوی شیر خوردن او را می گیرد. بچه فیل ماده چاره ای ندارد جز اینکه منتظر بماند تا برادرش به خواب برود و آنگاه برای شیر خوردن دست بکار شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
1
طفلکی ماده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار