دلار از ۶۰۰۰ تومان رد شد؛ سکه به ۲ میلیون نزدیک
کد خبر: ۱۰۵۶۳۹
تاریخ انتشار: 2018 April 09    -    ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

در دومین روز از بازار ملتهب ارز و سکه قیمت فروش دلار در بازار آزاد به بیش از ۶۰۰۰ تومان و قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی به دو میلیون تومان نزدیک شدکه با توجه به التهاب بازار، هشدار نسبت به فروش دلار‌های تقلبی در جمع فروشندگان مطرح است.

پس از تغییر و تحولات اخیر مربوط به بازار ارز و سکه که دومین روز پرنوسان خود را در راستای افزایش قیمت پشت سر می‌گذارد، شاهد جولان دلالان در میدان فردوسی و نیز مسافرانی هستیم که نیازمند خرید ارز هستند. در این بین افرادی نیز وجود دارند که با توجه به افزایش قیمت ارز طی دو روز اخیر تمایل به فروش ارز‌های خود پیدا کرده‌اند؛ هر چند که مبالغ آن‌ها چندان رقم بالا و درخور اشاره‌ای نیست.

امروز فروش دلار در چهارراه استانبول و خیابان فردوسی تهران که یکی از مراکز اصلی بازار ارز پایتخت است، به هیچ وجه توسط صرافی‌ها برای متقاضیان عادی صورت نمی‌گرفت و فقط یک صرافی آن هم با دریافت کارت ملی، پاسپورت و ویزا معادل ۱۰۰۰ دلار را با قیمتی حدود ۴۹۶۰ تومان که برابر ارز دولتی است، به متقاضیان خود ارائه کرد که با رسیدن به ساعت ۱۶:۰۰ این روند نیز متوقف شد و مسافرانی که قصد خرید دلار را داشتند، با گرو نگه داشتن کارت ملی خود نزد این صرافی در نوبت خرید فردا قرار گرفته‌اند.

در این بین در بازار آزاد که جولانگاه دلالان در میدان فردوسی بود، دلار به قیمت حدود ۵۷۰۰ - ۵۸۰۰ تومان از فروشندگان عادی خریداری شد و رقم فروش نیز توسط دلالان حدود ۶۱۰۰ تومان بود؛ هرچند افرادی نیز حضور داشتند که دلال نبودند و با توجه به رشد قیمت ارز طی دو روز اخیر سعی به فروش دلار‌های نه چندان زیاد خود کرده و رقمی معادل ۵۹۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان را در نظر می‌گرفتند.

در مورد بازار ارز نیز می‌توان اعلام کرد که در بسیاری از صرافی‌ها سکه به فروش نمی‌رسید و قیمت سکه تمام بهار آزادی در ساعات پایانی امروز (دوشنبه) به رقمی حدود دو میلیون تومان رسید. در این بین قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بود.

علاوه بر کمبود دلار در بازار امروز، خرید و فروش یورو نیز با کاهش عرضه مواجه شده بود و با قیمت معادل ۷۰۰۰ تا ۷۲۰۰ تومان در بازار و صرافی‌ها معامله می‌شد. همچنین قیمت پوند نیز با طی کردن روند صعودی به ۸۸۰۰ تومان رسید و قیمت لیر نیز به حدود بیش از ۱۵۰۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که در برخی صرافی‌ها قیمت اعلام شده به متقاضیان خرید بالاتر از قیمت ارائه شده در تابلوی الکترونیک موجود در صرافی بود. به طور مثال در یکی از این صرافی‌ها قیمت لیر در تابلوی الکترونیک معادل ۱۴۶۰ تومان اعلام شده بود در حالی که قیمت اعلام شده لیر در داخل صرافی معادل ۱۵۲۰ تومان بود. همچنین قیمت پوند ۸۴۰۰ تومان روی تابلوی اعلان صرافی‌ها درج شده، اما برای خرید با نرخ ۸۸۰۰ تومان از سوی صرافی‌ها در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

نکته قابل تامل دیگر مربوط به عدم برخورد با جولان دلالانی بود که در میدان فردوسی به ویژه مقابل مرکز تجارت جهانی تجمع کرده بودند و تعداد قابل اشاره‌ای دلار را در میان خود به خرید و فروش می‌رساندند.

موضوع دیگری نیز که به آن می‌توان به عنوان یک هشدار به مردم عادی و متقاضیان خرید ارز به ویژه دلار اشاره کرد، این است که با توجه به التهاب بازار، شائبه فروش دلار‌های تقلبی در جمع فروشندگان میدان فردوسی مطرح بود؛ بنابراین باید توجه داشت که در صورت نیاز مبرم به دلار نیز باید آن را از مبادی قابل اعتماد خریداری کرد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار