باور‌هایی درباره سلامتی که حقیقت ندارند
کد خبر: ۱۰۵۵۸۰
تاریخ انتشار: 2018 April 10    -    ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
باور‌های زیادی وجود دارد که سال‌ها در میان مردم جا افتاده و افراد کمی به درست یا غلط بودنشان فکر می‌کنند. به همه ما گفته اند که اگر در نور کم مطالعه کنیم، چشممان ضعیف می‌شود یا اگر از توالت فرنگی عمومی استفاده کنیم باکتری‌ها و میکروب‌ها به ما حمله می‌کنند. در این مطلب به شما می‌گوییم کدام یک از این اطلاعات مفید هستند و کدام را باید برای همیشه فراموش کنید.

محصولات تازه سالم‌تر از محصولات منجمد هستند

بیشتر مردم فکر می‌کنند این یک حقیقت است. هرچند به نظر می‌رسد جای شکی نیست، اما تحقیقات چیز دیگری نشان می‌دهد. در واقع میوه‌ها و سبزیجات منجمد به اندازه محصولات تازه موادمغذی دارند، چون در اوج رسیدن بسته بندی می‌شوند.

 
 


صبر کنید درد غیرقابل تحمل شود، بعد مسکن بخورید

معلوم نیست این حرف از کجا آمده، اما یک اشتباه عمومی است. برای خوردن قرص مسکن، صبر نکنید تا زمانی که نتوانید درد را تحمل کنید . وقتی احساس می‌می کنید درد شروع شده یا حتی قبل از شروع درد‌های مزمن باید مسکن بخورید.
 
 
 

 
هرچه سایزتان بزرگتر باشد، سوخت و سازتان کندتر می‌شود.

مردم فکر می‌کنند اگر کسی اضافه وزن داشته باشد، سوخت و ساز بدی دارد. دانشمندان این باور را رد کرده اند. افراد چاق سوخت و ساز بهتر و سریع تری نسبت به افراد لاغر دارند.
 
 
 


مطالعه در نور کم چشم را ضعیف می‌کند

بدیهی است که مطالعه در نور مناسب راحت‌تر است، اما لزوما به این معنا نیست که مطالعه در نور کم به بینایی آسیب می‌زند. این یکی از رایج‌ترین باور‌های غلط است. نور کم تمرکز را برای چشم‌ها سخت می‌کند، اما بینایی را ضعیف نمی‌کند.
 
 
 


نور کامپیوتر به چشم‌ها آسیب می‌زند

تصور زندگی مدرن بدون کامپیوتر غیرممکن است. اما همه حداقل یک بار این را شنیده ایم که کامپیوتر برای چشم‌ها ضرر دارد و روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی می‌گذارد. خوشبختانه در واقعیت مانیتور کامپیوتر پرتو‌های بسیار کمی از خود ساطع می‌کند که نمی‌تواند به سلامتی آسیب برساند. این پرتو‌ها با چشم‌ها هم کاری ندارند.
 
 
 


شامپو و نرم کننده به از بین بردن موخوره کمک می‌کند

هیچ شامپو یا نرم کننده‌ای نمی‌تواند موخوره را درمان کند، حتی اگر گرانترینشان را هم بخرید. همه این محصولات مراقبتی مو می‌تواند به طور موقت مو‌ها را نرم و ابریشمی کنند. تنها راه حل این مشکل قیچی است.
 
 
 


مرد‌ها هر هفت ثانیه یک بار درباره روابط جنسی فکر می‌کنند

اگر مردان واقعا هر هفت ثانیه در این باره فکر می‌کردند، واقعا چطور می‌توانستند کار، ورزش و حتی زندگی عادی کنند؟ قطعا این یک افسانه است. اگرچه مردان بیشتر از زنان در این باره فکر می‌کنند، اما قطعا هفت ثانیه اغراق است.
 
 
 


بدن انسان نسبت به آنتی بیوتیک مقاومت می‌کند

این باکتری است که مقاومت می‌کند نه بدن انسان! به همین دلیل اگر زیاد یا طولانی مدت آنتی بیوتیک مصرف کنید اثرش را از دست می‌دهد.

 
 


ویتامین ث از سرماخوردگی و آنفلونزا جلوگیری می‌کند

بیشتر مردم توصیه می‌کنند به خصوص در فصول سرد لیمو و سایر منابع ویتامین ث را بیشتر مصرف کنیم. ویتامین ث به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، اما نمی‌تواند از سرماخوردگی یا آنفلونزا جلوگیری کند.
 
 
 


بعد از حمام انگشت‌ها چروک می‌شوند، چون رطوبت را جذب می‌کنند

تا حالا به این فکر کرده اید که چرا انگشت هایمان بعد از حمام چروکیده می‌شوند؟ اگر فکر می‌کنید به دلیل جذب رطوبت است اشتباه می‌کنید. این چروک‌ها نتیجه انقباض عروق خونی زیر سطح پوست هستند که یک واکنش خودکار سیستم عصبی است.

 
 


آنتی بیوتیک سرماخوردگی را درمان می‌کند

هرگز از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان سرماخوردگی عادی استفاده نکنید. چون اصلا جواب نمی‌دهند. سرماخوردگی در اثر ویروس ایجاد می‌شود، اما آنتی بیوتیک‌ها با عفونت‌های باکتریایی مبارزه می‌کنند.
 
 
 


اگر کسی یک چیز سمی بخورد، بهتر است استفراغ کند

برخی افراد وقتی دچار مسمومیت غذایی می‌شوند، بعد از استفراغ حس بهتری دارند. اما اگر چیز سمی بخورید، قبل از مشورت با پزشک به زور استفراغ نکنید. بیشتر سم‌ها اسیدی یا قلیایی هستند که ممکن است به گلو بیشتر از معده آسیب بزنند.
 
 
 


لیسیدن زخم خطری ندارد

اگر عادت دارید به زخمتان زبان بزنید، دیگر این کار را تکرار نکنید. وقتی یک بریدگی کوچک را می‌لیسید، همه باکتری‌های زبانتان را به بافت آسیب دیده انتقال می‌دهید.
 
 
 


هنگام حمله قلبی درد شدیدی احساس می‌شود

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که هنگام حمله قلبی درد شدیدی در قفسه سینه احساس می‌شود. اما در واقع اکثر حملات قلبی بدون هیچ نشانه‌ای رخ می‌دهند و کسانی که دچار آن شده اند درد خفیفی را شبیه دندان درد گزارش کرده اند.
 
 
 


در اثر سرما آنفلونزا می‌گیریم

همه ما این را شنیده ایم که فلانی آنفلونزا گرفت، چون هوای بیرون خیلی سرد بود. اما این یک اشتباه رایج است، چون هیچکس به خاطر سرما آنفلونزا نمی‌گیرد. سیستم ایمنی ضعیف شماست که نسبت به ویروس‌ها بسیار آسیب پذیر است. هوای سرد فقط می‌تواند بیماری را بدتر کند.

 
 


موادغذایی ارگانیک فاقد آفت‌کش و مغذی‌تر هستند

این روز‌ها استفاده از محصولات ارگانیک مد شده است. مردم فکر می‌کند در محصولات ارگانیک از هیچ آفت‌کشی استفاده نشده و ارزش غذایی بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند. اما در واقع موادغذایی ارگانیک هم حاوی آفت‌کش هستند. کشاورزان اجازه دارند از آفت‌کش‌های ارگانیک استفاده کنند که گاهی بیشتر از آفت‌کش‌های شیمیایی به محیط زیست آسیب می‌زند.
 
 
 


زنان در بارداری کند ذهن می‌شوند

این باور اشتباه است  چون در واقعیت مغز زنان باردار بهتر از قبل کار می‌کند. اما معلوم نیست این حرف اولین بار از کجا آمده است.
 
 
 


ماست به سیستم گوارشی کمک می‌کند
 

ماست حاوی باکتری های زنده است اما در مورد خواص شگفت انگیز آن اغراق شده است. حتی بدون ماست هم بدن شما پر از باکتری های مفید است. اما ماست حاوی مقدار زیادی قند مضر نیز هست.

برترین ها

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار