درس های خاطره انگیز
کد خبر: ۱۰۵۵۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
دوران تحصیل از به یادماندنی‌ترین دوران زندگی هر فردی است و خاطرات آن، همواره جزو خاطرات ماندگار همه افراد جامعه است. کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی حاوی مطالب و تصاویر متنوعی است که برخی از آنان در اذهان مانده و حس نوستالژیک و پایداری به جای گذاشته و با یادآوری دوران تحصیل، در اذهان شکل می‌گیرد.

درس های خاطره انگیزبه گزارش «تابناک با تو»؛ دوران تحصیل از به یادماندنی‌ترین دوران زندگی هر فردی است و خاطرات آن، همواره جزو خاطرات ماندگار همه افراد جامعه است.
کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی حاوی مطالب و تصاویر متنوعی است که برخی از آنان در اذهان مانده و حس نوستالژیک و پایداری به جای گذاشته و با یادآوری دوران تحصیل، در اذهان شکل می‌گیرد.
از «تصمیم کبری» و «روباه و کلاغ» گرفته تا «دهقان فداکار» و «صد دانه یاقوت» و ... جملگی منظومه‌ای از مطالب زیبایی را تشکیل داده که با گذشت سال‌ها از دوران فراگیری آن، هنوز در خاطر افراد ماندگار است.
این محتوا‌ها و تصاویر در پایه‌های مختلف تحصیلی از تنوع زیادی برخوردار بوده و هرکدام خاطرات منحصر به فردی به همراه دارد که بخشی از آن به شرح زیر است.

منبع: Farsnews.com

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
2
مرسی تابناک عزیز از یادآوریت... واقعا مطالب ما زیبا بود... الان مطالب کتابها طوریه بچه ها رغبتی ندارن... اینم بگم به پسرم درس لاک پشت و مرغابی رو می دادم دیدم عکس العملی نسبت به افتادن لاک پشت بیچاره نسون نداد گفتم بچه بی عاطفه شده گفتم مادر ناراحت نشدی گفت چرا باید ناراحت شم... گفتم لاک پشت بیچاره افتاد گفت خب بیوفته لاک پشت سریع میره تو لاکش خب!!!!!!!!!!چیزیش نمیشه
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
4
یادش بخیر. کاش بچه مونده بودم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
یادش بخیر چه مطالبی رو یاد می گرفتیم حالا معلومه که مولفین اون کتابها فرهنگ ساز بوده اند. متاسفانه یکی از مشکلات امروز حذف اشتباهی یا به عمد اون مطالب بود و هی دور شدیم . واقعا یکی از بخش های جنگ نرم بود. بچه الان چی یاد می گیره. کتاب ریاضی کلاس اول بیشتر مطالبش مربوط به سنین بالاتر شده مثل محور مختصات یا حتی مطالب کتاب فارسی اول ابتدایی. آخه چه مطالبی رو به مغز بچه های ما فرو می کنند. رفتم مدرسه می گم آخه این چه املاییه که گفتید می گن می خواهیم پایه شون قوی بشه و کلمات رو یاد بگیرند.خوبه املا چی باشه: سوسانو با آتوسا در اسپانیا دست داد. آخه این چیه .بچه ها چی یاد میگیرند نتیجه اش می شه این .فاصله قدیمی ها با الن چه قدره و مسئولش کیه و بچه ها چه گناهی کردند؟
Samane
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
2
یادش بخیر دوران پااک و خوشِ مدرسه.روزایی که همه غصه مون بخاطر به یاد سپردن اسامی شعرا، معنی کلمات،حفظ جدول ضرب و ... بود!
منو به اون دوران خوش خاطره م بردید.ممنونم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار