تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما
کد خبر: ۱۰۵۴۱۳
تاریخ انتشار: 2018 April 30    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
شاید شما آرزو دارید که یک روز دکور آشپزخانه خود را به طور کامل عوض کنید، یا اینکه آشپزخانه فعلی تان را دوست دارید ولی می خواهید چند تغییر در آن ایجاد کنید. اگر شما از این دسته افراد هستید، پس این مطلب برای شماست.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شمابه گزارش «تابناک با تو»؛ شاید شما آرزو دارید که یک روز دکور آشپزخانه خود را به طور کامل عوض کنید، یا اینکه آشپزخانه فعلی تان را دوست دارید ولی می خواهید چند تغییر در آن ایجاد کنید. اگر شما از این دسته افراد هستید، پس این مطلب برای شماست.


حتی بدون تغییر طرح بندی فضای آشپزخانه، باز هم چیزهای زیادی است که باید مد نظر قرار داد، از آیتم های کوچک مثل کابینت و چراغ ها گرفته تا تغییرات بزرگ مثل طاقچه و لوازم برقی آشپزخانه. بودجه شما هر چقدر هم زیاد یا کم باشد، تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی را در اولویت قرار دهید و چه چیزی را به بعداً موکول کنید می تواند چالش برانگیز باشد.
از این برنامه نوسازی دکوراسیون آشپزخانه به عنوان نقطه شروع خود استفاده کنید، و آن را با توجه به فضا و بودجه خودتان اصلاح کنید.

اگر بودجه شما حدود 400 تا 700 هزار تومان است

رنگ دیوار را تغییر دهید. به طور کلی بین کابینت و لوازم برقی، فضای دیوار کمی در آشپزخانه ها وجود دارد و معنیش این است که نیاز به رنگ زیادی برای پوشش دادن آن قسمت نیست.
اگر رنگ کردن دیوار را خودتان انجام می دهید، تنها هزینه های شما یک قوطی رنگ (حدود چهار لیتر احتمالاً برایتان کافی خواهد بود، ولی طبیعتاً نیاز است که فضای خود را اندازه بگیرید تا مقدار صحیح مشخص شود) و لوازم ابتدایی رنگ آمیزی خواهد بود.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما

اگر بودجه شما حدود یک میلیون و پانصد صد هزار تا دو میلیون تومان است

رنگ دیوار را عوض کنید، چاپ هنری تازه ای روی دیوار نصب کنید و یکی از ویژگی های نورپردازی را به روز کنید. یک تغییر در نورپردازی کهنه می تواند تفاوتی بزرگ در ظاهر و حس آشپزخانه شما ایجاد کنید. گزینه های نورپردازی با بودجه معقول بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین مجبور نیستید هزینه خیلی زیادی کنید تا ظاهری مدرن به آشپزخانه خود بدهید.
اگر بودجه تان می رسد، می توانید تمام چراغ های آشپزخانه را عوض کنید، یا اینکه لوستر جذاب تری روی دیوار بالای آشپزخانه نصب کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما

اگر بودجه شما حدود دو میلیون تا دو میلیون و هشتصد هزار تومان است

دیوار را رنگ کنید، چاپ هنری نصب کنید، چراغ جدیدی تهیه کنید و قفسه های اُپن یا باز به آشپزخانه خود اضافه کنید. قفسه های اپن طرفداران (و البته منتقدان) خود را دارد، ولی یک چیز مشخص است: این نوع قفسه ها در فضای کوچک معجزه می کنند.
حتی جایگزین کردن یک کابینت بالایی کوچک با مجموعه ای از قفسه های اپن می تواند آشپزخانه شما را جادارتر جلوه دهد، و فرصتی برای در معرض نمایش گذاشتن بشقاب ها و وسایل مورد علاقه تان فراهم کند.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما

اگر بودجه شما حدود سه میلیون و پانصد هزار تا چهار میلیون و دویست هزار تومان است

قدم بعدی چیست؟ بعد از رنگ تازه دیوار، چاپ هنری، نورپردازی و قفسه های اپن، به فکر ارتقاء شیر آب آشپزخانه باشید. جایگزین کردن شیر آب ظرفشویی هزینه کمتری نسبت به خرید یک سینک کامل (مرحله بعد) دارد، و انجام آن از دست هر صاحبخانه ای برمی آید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما

اگر بودجه شما حدود چهار میلیون و هشتصد هزار تا پنج میلیون و پانصد هزار تومان است

اگر از لحاظ مالی دستتان بازتر است، به همراه شیر آب جدید، سینک تازه ای نیز خریداری کنید. به یاد داشته باشید که اگر سینک جدید شما سبک متفاوتی نسبت به سینک قبلی داشته باشد، شاید با هزینه های نصب بیشتری نیز مواجه شوید تا سینک جدید به خوبی با کابینت و طاقچه آشپزخانه شما جور در بیاید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما

اگر بودجه شما حدود شش میلیون تا ده میلیون و پانصد هزار تومان است

رنگ آمیزی دیوار، چاپ هنری، چراغ جدید، قفسه های اپن، شیر ظرفشویی و سینک جدید، و بعد تغییراتی اساسی در کابینت هایتان. کابینت جدید یکی از گران ترین آیتم ها در نوسازی دکور آشپزخانه است، بنابراین اگر می توانید با همان قبلی ها بسازید، بهتر است که همین کار را انجام دهید.
اگر کابینت های شما ظاهر مناسبشان را حفظ کرده اند، مجدداً آن ها را رنگ کنید. سپس دستگیره های قدیمی آن ها را جایگزین کنید.
اگر کابینت های شما نیاز به جایگزینی دارد، به این معنی که به جای فقط رنگ کردن درب آن مجبور هستید کل کابینت را عوض کنید، هزینه های شما به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما

اگر بودجه شما حدود چهارده میلیون تا بیست و هشت میلیون تومان است

علاوه بر به روز رسانی کابینت ها، نصب کردن طاقچه یکی از تأثیرگذارترین تغییراتی است که می توانید در دکور آشپزخانه خود به وجود آورید.
در مورد جنس طاقچه های زیبای آشپزخانه انواع مختلف گزینه ها موجود است، و تفاوت قیمت زیادی نیز بین آن ها وجود دارد. برای مثال، طاقچه چوبی برند Ikea را با طاقچه ای از جنس سنگ مرمر مقایسه کنید. پس به اندازه کافی جستجو کنید تا بالاخره چیزی را پیدا کنید که با بودجه شما متناسب باشد.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما

اگر بودجه شما حدود چهل و یک میلیون تا پنجاه و پنج میلیون تومان است

رنگ آمیزی دیوار، چاپ هنری، نورپردازی، قفسه های اپن، سینک و شیر ظرفشویی جدید، کابینت های نو، طاقچه تازه... دیگر چه چیزی باقی مانده است؟
اگر بودجه شما هنوز هم جواب می دهد، وقت آن رسیده که به فکر خرید وسایل برقی جدیدی برای آشپزخانه خود باشید. برای اینکه از هزینه های اضافی نصب جلوگیری کنید، مدل هایی را انتخاب کنید که با فضایی که دستگاه های قبلی شما اشغال کرده بودند، متناسب باشد.
تغییر دکوراسیون آشپزخانه متناسب با بودجه شما

شما بیش از همه دلتان می خواهد چه چیزی را در مورد دکور آشپزخانه خود تغییر دهید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار